راهی برای پس انداز - هزینه تبلیغات و تبلیغات رسانه ای - اخبار چاپ ، اخبار تبلیغات ، اخبار نشر و اخبار بسته بندی
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true
راهی برای پس انداز

اجراي يک برنامه تبلیغاتی ، مستلزم صرف هزينه است، از اين رو تبلیغات به عنوان يکي از سرفصلهاي مالي سازمانها و شرکتها محسوب ميشود.
هزينه هاي تبلیغاتی مشکلي است که تمام شرکتها خصوصا شرکتهاي تجاري کوچک با آن مواجهند.

بسياري از اين شرکتها براي جذب و حفظ مشتريان خود به تبلیغات وابسته اند.
با وجود اين، هزينه انجام تبلیغات موثر و مستمر خصوصا در شرايط کنوني بازار و اقتصاد براي بسياري از اين شرکتها طاقت فرسا و کمرشکن است.

به همين دليل شرکتهاي تجاري همواره به دنبال راهکارهايي هستند که ضمن معرفي خود و تحت تاثير قرار دادن مشتريان بتوانند هزينه هاي تبلیغاتی خود را نيز تا حد معقولي کاهش دهند.
پيدا کردن يک شريک تبلیغاتی مناسب، کاهش تعداد دفعات پخش تبلیغات و روابط عمومي، از جمله اين راهکارهاست
و به شما به عنوان مدير يک شرکت تجاري يا سرپرست بخش تبلیغات و بازاريابي ميتواند
در کاهش هزينه هاي تبلیغاتی بسيار کمک کند که در ادامه به اختصار به آنها ميپردازيم:

• شريک تبلیغاتی

سعي کنيد تبلیغات تان را با تبلیغات شرکت ديگري همراه کنيد.
به طور مثال به جاي اين که شرکت شما براي مدت زمان معيني صفحه آخر هفته نامهاي را براي تبلیغات  خود خريداري کند،
بهتر است با دادن يک آگهي نصف صفحه، آن را با يک شرکت تجاري ديگر شريک شويد يا اين که اجازه دهيد آنها با شما شريک شوند.

به عبارت ديگر تبلیغات خود را با تبلیغات آنها همراه کنيد. به اين ترتيب هزينه تبلیغات شما نصف ميشود.
با اين که ممکن است به اين ترتيب تا حدودي تاثير و پاسخ مورد انتظار از تبلیغات تان کاهش يابد،
ولي اين بهترين روش براي تداوم تبلیغات در بازه زماني طولانيتر و صرفهجوييدر هزينه است.

بايد توجه داشت که شريک و همراه تبلیغاتی شما از رقبا يا شرکتهايي نباشد که بنا به دلايلي تمايل نداريد با آنها مرتبط شويد
و در اين ارتباط نظارتهاي ضروري را اعمال کنيد.

• کاهش تعداد دفعات – پخش آگهي تبلیغاتی

اثربخشي تبلیغات معمولا براساس دو معيار مورد سنجش قرار ميگيرد:

ميزان فراگيري (Reach) فراواني تکرار (Frequency) ميزان فراگيري به معناي تعداد افرادي است که تبليغ شما را ميبينند.
بنابراين تبليغي که ميزان فراگيري آن کم و دفعات تکرار آن بيشتر است منجر به آن ميشود که تبليغ شما را يک گروه نسبتا کوچکي از مشتريان بالقوه به تعداد دفعات بيشتري مشاهده کنند.
ميزان فراگيري بايد دست نخورده بماند، چرا که شما يک گروه خاص از مشتريان بالقوه را انتخاب ميکنيد.
تنها به اين دليل که گمان ميکنيد احتمال دارد آنها محصول يا خدمت شما را خريداري کنند، در حالي که ممکن است آنها در نهايت از شما خريد نکنند.

بنابراين نبايد حق مساوي را از تمامي مشتريان بالقوه، سلب کرده و تنها تبلیغات خود را براي عدهاي خاص پخش کنيد.
بنابراين اگر شما ناگزير به قرباني کردن يکي از اين دو معيار باشيد بهتر است که فراواني تکرار را انتخاب کنيد.
به طور مثال برنامه تبلیغاتی شما در راديو ميتواند از ۱۲ هفته به ۱۰ هفته کاهش يابد يا به جاي شش بار در روز ميتواند دفعات پخش آگهي شما به پنج بار در روز کاهش يابد، اما استفاده از راديو براي پخش تبلیغات به دليل وسعت فراگيري اين رسانه نبايد تغيير کند.

• توجه به روابط عمومي

تبلیغات گران است، اما روابط عمومي هزينهاي ندارد و رايگان تمام ميشود.
با اين وجود اسپانسر شدن يا پخش اخبار در مورد شرکت، محصولات و يا خدمات آن از طريق رسانه هاي عمومي بسيار بيشتر از انجام تبلیغات مستقيم تاثيرگذار است.
چاپ يک مقاله در ارتباط با کسب و کار شما در روزنامه، يا پخش يک برنامه تلويزيوني در اين زمينه بسيار بهتر از تبلیغات مستقيم است چرا که اعتبار بيشتري نزد مخاطبان و مشتريان بالقوه دارد.

در صورتي که امکان انجام چنين فعاليتهايي را در قالب روابط عمومي داشته باشيد، به راحتي ميتوانيد بخشي از برنامه ها و فعاليتهاي تبلیغاتی خود را کاهش دهيد و در عين حال تاثير مثبت بيشتري در ذهن مخاطبان خود بگذاريد.

بنابراين برقراري تماس مستمر با رسانه ها و خبرگزاريهاي محلي و ارايه اطلاعاتي در مورد فعاليتهاي تجاري شرکتتان نظير اعلام ميزان کل فروش و سود شرکت در بازه زماني معين، برنامه هاي توسعه محصول يا بازار يا ساير جرياناتي که مربوط به کسب و کارتان است و براي مشتريان و مخاطبان مورد نظر شما نيز جالب توجه است، به شما کمک ميکند تا با توسعه فعاليتهايتان در حوزه روابط عمومي، نياز کمتري به انجام تبلیغات مستقيم داشته باشيد.
به اين ترتيب ضمن اين که به طور غيرمستقيم و موثرتر خود را به مشتريان معرفي ميکنيد،
به ميزان قابل ملاحظهاي در هزينه هايي که بايد صرف انجام تبلیغات شود نيز صرفه جويي ميکنيد.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true