بسته بندی پایدار بادام زمینی ساخته شده از پاپ کورن واقعی! - اخبار چاپ ، اخبار تبلیغات ، اخبار نشر و اخبار بسته بندی
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true
بسته بندی پایدار بادام زمینی ساخته شده از پاپ کورن واقعی!

فوم پلی استایرن به قدری مورد استفاده قرار می گیرد که می توانید آن را در هر چیزی از فنجان قهوه ، مصالح ساختمانی و ساختمانی ، حمل و نقل و بسته بندی پیدا کنید. بر اساس گزارش دانشگاه سنت لوئیس ، سالانه بیش از ۱۴ میلیون تن فوم پلاستیکی تولید می شود ، در حالی که آمریکایی ها به تنهایی سالانه حدود ۲۵ میلیارد فنجان فوم پلاستیکی را دور می ریزند.

متأسفانه ، مواد مورد علاقه برای محیط وحشتناک است. این ماده از مواد سمی ساخته شده است ، به نفت متکی است ، به طور طبیعی تجزیه نمی شود و در تولید و تخریب آن (هنگام سوزاندن در محل دفن زباله) آلودگی ایجاد می کند.

خوشبختانه تعداد زیادی از دانشمندان در حال توسعه مواد بسته بندی سازگار با محیط زیست و گیاهی هستند که قابل استفاده مجدد یا بازیافت هستند.

به عنوان مثال ، در سال ۲۰۱۹ ، محققان دانشگاه ایالتی واشنگتن جایگزینی پایدار برای فوم فوم ساخته شده از گیاهان ایجاد کردند. در اوایل سال جاری ، دانشمندان موسسه مهندسی محصولات طبیعی TU درسدن ، جایگزینی از جنس استروفوم سازگار با محیط زیست تهیه کردند که از ضایعات کاغذ تهیه شده بود.

آخرین جایگزین Styrofoam از تیمی در دانشگاه گوتینگن آلمان تهیه شده است. آنها یک ماده بسته بندی پایدار جدید ساخته شده از ذرت بوداده تولید کردند. طبق بیانیه مطبوعاتی دانشگاه ، این تیم نحوه تولید محصولات قالب دار سه بعدی از ذرت بوداده “دانه بندی” را کشف کرد.

استاد علیرضا خرازی پور ، سرپرست گروه تحقیق ، توضیح داد:

این فرایند جدید ، بر اساس فناوری توسعه یافته در صنعت پلاستیک ، امکان تولید طیف وسیعی از قطعات قالب گیری شده را می دهد. این امر به ویژه هنگام در نظر گرفتن بسته بندی بسیار مهم است زیرا اطمینان حاصل می کند که محصولات با خیال راحت حمل می شوند و ضایعات را به حداقل می رسانند. و همه اینها با استفاده از موادی به دست آمده است که حتی بعداً تجزیه پذیر خواهند شد.

بسته بندی بادام زمینی با دانه های پاپ کورن

 

به گفته شرکت فاست ، فوم پلی استایر یک ماده بسته بندی عالی است زیرا ۹۵ درصد هوا است ، اما از آنجا که از سوخت های فسیلی ساخته شده است و تجزیه آن هزاران سال طول می کشد ، برای کره زمین مضر است. این حقایق ، پروفسور خرازی پور را برانگیخت تا کاوش جایگزین های گیاهی را آغاز کند.

با این حال ، ایده استفاده از پاپ کورن به طور تصادفی در حالی به وجود آمد که او در حال تماشای فیلمی در سینما با خوردن پاپ کورن بود. “در تاریکی ، ذرت بو داده به اندازه توپ های فوم فوم سبک بود. بنابراین روز بعد ، من ذرت خریدم و در خانه من در یک قابلمه ذرت بو داده درست کردم. ”

آزمایشات پروفسور خرازی پور در خانه شروع شد اما سرانجام به آزمایشگاه دانشگاه وی منتقل شد. او و تیمش ذرت خرد شده تهیه شده از محصولات جانبی غیرقابل خوردن در تولید غلات ذرت را از طریق فرآیند بخار به ذرت بو داده “دانه بندی” تبدیل کردند. “محصولات بسیار سبک هستند زیرا دانه های ذرت بو داده مانند لانه زنبوری پر از هوا هستند. وقتی ذرت دانه ای به ذرت بو داده تبدیل می شود ، حجم آن ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش می یابد. خرازی پور گفت:

ذرت بوداده دانه ای را می توان به اشکال مختلف از جمله فوم بسته بندی قالب بندی کرد. هنگامی که بسته بندی به شکل دلخواه خود رسید ، محققان آن را با یک لایه نازک بیوپلاستیک می پوشانند تا از ضد آب بودن آن اطمینان حاصل شود. محصول نهایی به اندازه پلی استایرن قوی است اما بسیار بهتر است زیرا می توان از آن استفاده مجدد و کمپوست کرد.

این دانشگاه در حال حاضر مشغول تولید محصولات بسته بندی از این مواد ذرت بو داده است. این شرکت در حال حاضر با شرکت آلمانی غلات Nordgetreide برای استفاده تجاری از فرآیند بسته بندی ذرت بو داده ، مجوز صدور مجوز دارد.

استفان شولت ، مدیر عامل Nordgetreide ، گفت:

هر روز ، ما زمین خود را با مقدار فزاینده ای از زباله های پلاستیکی آلوده می کنیم که هزاران سال بر دوش اکوسیستم ما خواهد بود. بسته بندی پاپ کورن ما یک جایگزین پایدار عالی برای پلی استایرن است که از نفت مشتق شده است. بسته بندی گیاهی از محصولات جانبی غیرقابل خوردن تولید کورن فلکس ساخته شده است و در واقع می توان پس از استفاده بدون هیچ گونه باقیمانده آن را کمپوست کرد.

این بسته بندی جدید پاپ کورن با کاهش ضایعات ناشی از صنعت کورن فلکس و از بین بردن نیاز به پلاستیک های سوخت فسیلی ، دو پرنده را با یک سنگ می کشد و محیط پاکتری را برای آینده ای روشن ایجاد می کند.

true
true
true
true
  1. رایان

    Awesome 👌

  2. Armin

    این مطلب و خبر عاااالی بود، سپاس از همرسانی.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true