پرینتر دیجیتال سه بعدی به کمک کادر درمان می آیند - اخبار چاپ ، اخبار تبلیغات ، اخبار نشر و اخبار بسته بندی
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true
پرینتر دیجیتال سه بعدی به کمک کادر درمان می آیند

نوآوری در صنعت ماسک های صورت (ماسک های پزشکی) به دلیل افزایش تقاضا در دوران پندمی مورد نیاز شدید میباشد.
آیا نوآوری میتواند اثربخشی و پایداری ماسک های صورت نرمال کند؟

ماسک های صورت در گذشته به عنوان یک وسلیه در اختیار بخش درمان و پزشکان مورد استفاده قرار میگرفته است، در دوران پندمی کووید ۱۹ این ماسک ها یک نیاز اساسی و ضروری برای تمامی مردم در سراسر جهان به یک نیاز جهانی بدل شده است.

در آخرین گزارشات تولید ماسک به نوآوری در مواد اولیه و نحوه تولید نیاز اساسی دارد. پژوهشگران آنلاین lux به این امر تاکید دارند که نوآوری برای بهبود کیفیت، افزایش تولید و پایداری بشدت مورد نیاز است.

از آنجا که کرونا از طریق قطرات تنفسی، سرفه و عطسه پراکنده شده و موجب بیمار شدن افراد جامعه میگردد ماسک های پزشکی ابزاری حیاتی برای جلوگیر از گسترش بیماری در سطح جامعه است.

محققان Associate Drishti Masand میگویند: درحالی که ماسک های n95 موثرترین روش برای محافظت از کادر درمان است ماسک های دیگر برای عموم مردم کارساز بوده و میتواند نیازهای آنهارا برطرف سازد و همچنین خطر ابطلا را کاهش دهد.

چرا ماسک هایی که با پرینتر سه بعدی ماسک تولید می کنند بهتر است؟

اخبار چاپ دیجیتال - پرینتر سه بعدی - پرینتر دیجیتال- پرینتر سه بعدی دیجیتال - اخبار چاپ

 

ماسک های عرضه شده در بازار که بطور عمده از پارچه پلی پروپیلن یا پلی اتیلن ساخته میشوند و اغلب موثر هسند زباله های قابل توجهی تولید میکنند. ماسک هایی با قابلیت استفاده مجدد درصورت کمبود ماسک های یکبارمصرف درحالی که استفاده از آنها راحتر است میتواند راهگشا و مفید واقع شوند، اما به یاد داشته باشیم که این ماسکها از اثربخشی کمتری برخوردارند. درحال حاضر نیاز شدید به مواد پیشرفته برای تولید ماسک هایی با اثربخشی بالا، راحت ، زیبا بسیار احساب میشود.

پرینترهای ۳D برای تولید یک محصول جایگزین و تکرارپذیر یک پیشنهاد خوب به شمار میروند اما این پرینترها بسیار کند و پرهزینه هستند.برخی از تولیدکنندگان درحال اکتشاف یک ماده قابل بازیافت و استفاده مجدد هستند، مانند سیلیکن. اما پوشش ها مخصوصا پوششهای ضد میکروبی و ویروسی پتانسیل بسیار زیادی برای رشد و توسعه دارند. برخی از شرکتها درحال تحقیق بر مواد اولیه ای هستند که درصد نفوذ نفوذ کمتر با امنیت بالاتر و همچنین کاهش هزینه ها برای مصرف کننده را برآورده میکنند.

در کنار این نیازها، نیاز اساسی دیگری برای حل مشکلات ضایعات ماسک ها وجود دارد، همانطور که گزارشات و عکسها نشان میدهند مقادیر زیادی از ماسک های استفاده شده در شهرها، آبراها و محیط های طبیعی رها شده اند. درحالی که ماسک های قابل استفاده مجدد یک گزینه مناسب برای کادر درمان نیست، برای شهروندان عادی یک گزینه مناسب به حساب می آید. درست است که ماسک های عرضه شده در بازار از نظر تئوری قابل بازیافتند اما بازیافت کنندگان آنها را به دلیل نگرانی در مورد ایمنی قبول از بازیافت آنها خودداری میکنند، ساختن راه حلهای جدید ضدعفونی جذاب اما اجرای آن دشوار است.

محققان Lux پیش بینی میکنند که راه های جدید و نوآورانه ای برای استفاده از مواد قابل بازیافت در تولید ماسک ها در پیش است. این می تواند شامل استفاده روزافزون از مواد قابل استفاده مجدد یا گزینه های دیگری باشد که امکان بازیافت راحت تر را فراهم می کند. این می تواند شامل استفاده روزافزون از مواد قابل استفاده مجدد یا گزینه های دیگری باشد که امکان بازیافت راحت تر را فراهم می کند.
شاید شما بتوانید قدمی کوچک اما موثر در حل این مشکل جهانی بردارید و تغییر بزرگ ایجاد کنید.

true
true
true
true
  1. شهاب

    سلام
    مقاله بسیار خوبی بود، مرسی از زحمتی که میکشید.

  2. شریف

    ما که یه صد سالی از تکنولوژی های روز عقبیم. ماییم و هزاران حسرت

  3. احسان آزادی

    خیلی جالبه، اصلا فکر نمیکردم با پرینتر سه بعدی بشه ماسک ساخت.

  4. سوزان مسعودی

    ماده رو مادره نشوتید. البته اجتناب ناپذیر اما چون دوستتون دارم میگم که اصلاح بفرمایید 🌹

    • مهتاب موید

      از لطف شما بسیار بسیار ممنونیم. صد در صد اصلاح می کنیم. بازم ممنون از شما

  5. honey

    kheyli jalebe, ba in printerha hamekar mikonan, khoneh misazan, mojasameh o abzar o harchi fekresho koni

  6. اکبر صولتی

    در این پرینترها مواد پلیمری، سرامیکی، فلزی و حتی کامپوزیتی قابل فرآوری هستند. دنیای گسترده ای دارن.

  7. سارا کاظمی

    بله واقعا پرینترهای ۳ بعدی خیلی گسترده ان، حدود ۲۵ تکنیک برای پرینت سه بعدی وجود داره، مزیت های بیشماری دارد ولی قیمت تمام شده بالا و کند بودن دو مشکل عمده این پرینترهاست. البته رفته رفته این دو مشکل اساسی برطرف خواهد شد و باور کنید در آینده همین لیوانی که خونه باهاش آب مینوشید و خودتون پرینت میگیرید!!!

  8. سارا متقی

    چقدر جالب👏🏻👏🏻 تکنولوژی هم نعمته هم مصیبت

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true