نئو بانک چیست؟ - اخبار چاپ ، اخبار تبلیغات ، اخبار نشر و اخبار بسته بندی
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true
نئو بانک چیست؟

بانک های آنلاین، اینترنت بانک، دیجیتال بانک، بانکداری مجازی و یا بانک غیرحضوری یک نوع از بانک است که بدون داشتن شعبه (بصورت فیزیکی و سنتی) خدمات بانکی ارائه میدهند.
بانک های سنتی یادآوری تلی از برگه ها، شعبه های شلوغ، کارمندانی خسته و دستگاه های خودپرداز و … باشند اما زمانی که از بانکداری دیجیتال و در حد اعلا آن نئو بانک ها صحبت میکنیم منظور ارائه خدمات بانکی بصورت الکترونیک و با کارمزد های بسیار پایین و یا بدون کارمزد است.
نئو بانک ها شرکت های مالی-تکنولوژی (fin-tech) هستند که اپ ها و نرم افزارهایی را برای استفاده از خدمات بانکی به مشتریان خود ارائه میدهند. خدماتی مانند افتتاح حساب، احراز هویت، صدور کارت، صورتحساب، انتقال و جه و … .
اصطلاح نئو بانک ها به سال ۲۰۱۶ بصورت جامع باز میگردد که اصطلاح مالی-تکنولوژی به میان آمد و تعارف سیستم بانکداری را به کل متحول کرد.

برخی از شناخته شده تریان نئو بانک های:

Chime که در حال حاضر یکی از شناخته شده ترین برند نئوبانک در آمریکا است.
Varo Bank، حدود ۲میلیون کاربر دارد که تمامی خدمات بانکی را در سال ۲۰۲۰ به مشتریان خود ارائه داده است.
Current، یکی دیگر از نئو بانک هایی که هزاران نفر را در آمریکا به خود جذب نموده است و برای مشتریان خدماتی خاص مانند دسترسی راحت به اعتبار و همچنین خرید های بدون کارمزد را ارائه می نماید.

بلو بانک، بانکینو و نشان بانک اولین نئو بانک های ایران می باشند.

بلو بانک یکی از نوین ترین نئو بانک ایران است و برای جلب اعتماد مشتریان، خود تضمین مینماید که سپرده های مشتریان نزد بانک سامان نگهداری میشود. از خدمات جالب و نو بلو بانک میتوان افتتاح حساب غیر حضوری و ارسال ریگان کارت بانکی به آدرس دلخواه به سراسر نقاط کشور را نام برد، همچنین این نئو بانک عضو سامانه شتاب بانک مرکزی است.
در حال حاضر به دلایل مختلف (چه زیرساختها و چه اعتماد مشتریان و…) امکان بهره گیری کامل از این سیستم نوین جهانی وجود ندارد، نکته بحث برانگیز در این مقوله عدم امکان اعتبارسنجی و پرداخت تسهیلات به مشتریان نئو بانک است چرا که درصورتی میتوان این شرکت ها را نئو بانک دانست که کلیه عملیات بانکی (حداقل بیشتر خدمات بانکی) در آن امکان پذیر باشد.

true
true
true
true
  1. رایان

    عااااالی بود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true