کوکاکولا بطری های 100% rPET را به هنگ کنگ در جهت بازیافت معرفی می کند. - اخبار چاپ ، اخبار تبلیغات ، اخبار نشر و اخبار بسته بندی
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true
کوکاکولا بطری های ۱۰۰% rPET را به هنگ کنگ در جهت بازیافت معرفی می کند.

کوکاکولا بطری‌های ۵۰۰ میلی‌لیتری ساخته شده از ۱۰۰ درصد rPET را در هنگ کنگ تولید می‌کند که به عنوان گامی در جهت ارائه ۱۰۰ درصد بسته‌بندی قابل بازیافت تا سال ۲۰۲۵ و اجرای ۵۰ درصد مواد بازیافتی در خطوط بسته‌بندی خود تا سال ۲۰۳۰ در نظر گرفته شده است.

به جز درپوش و برچسب آنها، همه بطری های ۵۰۰ میلی لیتری کوکاکولا اورجینال، کوکاکولا بدون شکر و کوکاکولا پلاس که در کشور فروخته می شوند اکنون از ۱۰۰٪ rPET ساخته شده اند. پیام‌های روی بسته شامل «من یک بطری ۱۰۰% rPET هستم» و «من را دوباره بازیافت کنم» برای افزایش آگاهی و تشویق مصرف‌کنندگان به دور انداختن بطری‌های خود از طریق جریان‌های بازیافت پلاستیکی است.

کوکاکولا گزارش می دهد که در حال حاضر به بطری های پلاستیکی بازیافتی ۵۰۰ میلی لیتری در کانادا، فیلیپین و سایر کشورها تبدیل شده است. اکنون امیدوار است با قوانین آتی هنگ کنگ مطابقت داشته باشد که انتظار می رود از سال ۲۰۲۵ طرح های مسئولیت تولید کننده برای ظروف پلاستیکی نوشیدنی را در کنار سایر محصولات اجرا کند.

بیش از صد تن در روز – زباله بطری‌های پلاستیکی نوشیدنی

ساموئل چویی، مدیر حفاظت از محیط زیست در مراسم راه اندازی کوکاکولا توضیح داد: «در هنگ کنگ، ما باید روزانه حدود ۲۳۰۰ تن زباله پلاستیکی را در محل های دفن زباله خود دفع کنیم که حدود ۲۱ درصد از کل زباله های شهری ما را تشکیل می دهد.

از این زباله‌های پلاستیکی، حدود ۴ درصد – یعنی بیش از صد تن در روز – بطری‌های پلاستیکی نوشیدنی هستند که بیش از ۹۰ درصد آن از PET ساخته شده است. در واقع، بطری های پلاستیکی PET دارای ارزش بازیافت بسیار بالایی هستند و می توانند به منابع مفید تبدیل شوند.

“این بسته بندی جدید و سازگار با محیط زیست نه تنها به توسعه اقتصاد دایره ای محلی پلاستیک کمک می کند، بلکه به عنوان یک معیار تشویق کننده برای تجارت عمل می کند.”

تیم وارویک، معاون عملیات هنگ کنگ، تایوان، ماکائو و مغولستان در شرکت کوکاکولا، ادامه داد: «آنچه که ما اکنون به دنبال انجام آن با کوکاکولا هستیم این است که الگوبرداری کنیم و صحبت کنیم. سپس مطمئن شوید که سایر بازیکنان نوشیدنی فشار لازم برای انتقال به ۱۰۰% rPET را دارند. و زمانی که این کار را انجام دهیم، چنین تقاضایی وجود خواهد داشت که همه چیز باید از محیط خارج شود و مستقیماً به پلاستیک های حیات جدید (NLP) برود، که بیشتر کمک می کند.

بهترین راه برای انجام این کار، ایجاد تقاضا برای بطری های مستعمل با انتقال به ۱۰۰% rPET است.

این آخرین تلاش کوکاکولا هنگ کنگ است، پیشگام در بازنگری در بسته بندی نوشیدنی ما برای پایدارتر کردن آن. برای حمایت از استراتژی جهانی بدون زباله شرکت کوکاکولا، ما رویکردی مبتکرانه و جسورانه برای پایداری در پیش گرفته‌ایم و اکنون تلاش‌های بسته‌بندی rPET خود را برای کمک به پیشبرد دستور کار پایداری خود دو برابر می‌کنیم.

او افزود که این انتقال با هدف کوکاکولا برای جمع‌آوری و بازیافت هر بطری و قوطی که تا سال ۲۰۳۰ تولید می‌کند مطابقت دارد.

این حرکت همچنین در کنار کار کوکاکولا با شریک بطری خود، Swire Coca-Cola، و ابتکار نوشیدنی بدون زباله برای توسعه یک طرح جدید جمع آوری محله انجام می شود. این شرکت سرمایه‌گذاری ۳ میلیون دلاری هنگ کنگ – معادل ۳۵۶,۳۴۳٫۲۰ یورو – را برای تشویق مجتمع‌های مسکونی شرکت‌کننده، نظافتچی‌ها و خانواده‌های مقیم به ایجاد عادت و مکانیسم بازیافت با جدا کردن و بازیافت بطری‌های پلاستیکی خود انجام داده است.

Connie Yeung، مدیر و مدیر کل Swire Coca-Cola هنگ کنگ، اظهار داشت: “به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان کوکاکولا در جهان، ما همچنان به استفاده از تخصص خود و توسعه فناوری های جدید تولید برای ارائه نوشیدنی های سازگار با محیط زیست به مصرف کنندگان ادامه می دهیم. انتخاب های بسته بندی که اقتصاد دایره ای را ترویج می کند.

تشویق مصرف کنندگان به عادات بازیافت

بطری‌های PET استفاده‌شده در صورت بازگرداندن و بازیافت مناسب می‌توانند بارها و بارها جان تازه‌ای ببخشند. ما مصرف کنندگان خود را تشویق می کنیم تا از عادات بازیافت خود آگاه شوند – و در صورت لزوم آنها را تغییر دهند – بنابراین با ما در ساختن جهانی بدون زباله شریک می شویم.

هانتر جین، مدیر اجرایی Swire Coca-Cola SEAHKT، افزود: «ما همچنان به تعامل فعالانه برای کمک به اقدام جمعی، همکاری با همه سهامداران کلیدی برای سرمایه‌گذاری در نوآوری‌ها، امکانات، سازمان‌ها و ابتکارات بازیافت ادامه می‌دهیم.

یکی از نمونه‌های بارز سرمایه‌گذاری قابل توجهی است که ما در New Life Plastics، اولین مرکز بازیافت پلاستیک آماده برای مواد غذایی در هنگ کنگ انجام داده‌ایم. ظرفیت کافی برای بازیافت هر بطری PET که ما تا سال ۲۰۳۰ به عنوان بخشی از جاه طلبی های دنیای بدون زباله می فروشیم، خواهد بود.

سال گذشته، کوکاکولا HBC یک مرکز تولید داخلی در رومانی افتتاح کرد. این اقدام به دنبال تامین rPET برای بطری های ۱۰۰٪ بازیافتی خود بود و به هدف شرکت برای استفاده از تقریباً ۵۰٪ PET در بازارهای اتحادیه اروپا و سوئیس تا پایان سال ۲۰۲۳ کمک کرد.

علاوه بر این، شرکای اروپایی اقیانوسیه کوکاکولا به دنبال بررسی چگونگی تبدیل دی‌اکسید کربن جذب‌شده از جو به اتیلن برای تولید بطری‌های پلاستیکی بودند و تحقیقات انجام شده توسط محققان دانشگاه سوانسی را تأمین مالی کردند.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true