فناوری جدید Bpacks برای تبدیل ضایعات پوست به بسته بندی سفت و سخت - اخبار چاپ ، اخبار تبلیغات ، اخبار نشر و اخبار بسته بندی
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true
فناوری جدید Bpacks برای تبدیل ضایعات پوست به بسته بندی سفت و سخت

Bpacks راه‌اندازی اولین فناوری بسته‌بندی مبتنی بر پوست را در جهان اعلام کرده است که قرار است در تجهیزات تولیدی موجود برای پلاستیک‌های سفت و سخت ادغام شود و یک ماده جایگزین، کم کربن و زیست تخریب‌پذیر ارائه کند.

این شرکت توضیح می‌دهد که می‌تواند ضایعات تولید چوب را به گلوله‌های مبتنی بر پوست یا بسته‌بندی نهایی در فرآیندی شبیه به پلیمرها تبدیل کند، که ظاهراً به این معنی است که برای یکپارچه‌سازی آن نیازی به سرمایه‌گذاری اضافی نیست.

فرآیند تولید شامل ترکیب، ایجاد گلوله یا ورق، و سپس استفاده از روش‌های قالب‌گیری تزریقی یا شکل‌دهی حرارتی برای ریخته‌گری بسته‌بندی جامد است. با این حال، در مقایسه با روش‌های سنتی تولید پلاستیک، تصور می‌شود که تا شش برابر کمتر CO2 منتشر می‌کند.

امید است استفاده از ضایعات چوب به‌عنوان ماده خام، فشار وارده بر منابع جنگلی را کاهش دهد. سطح تولید سالانه پوست در حال حاضر بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون متر مکعب تخمین زده می شود.

به گفته Bpacks، بسته بندی حاصل باید در مدت یک تا دو ماه به طور کامل در خاک مرطوب تجزیه شود. در یک محیط فعال، گفته می‌شود که ظرف یک هفته کمپوست می‌شود و کمپوست را با مواد مغذی غنی می‌کند – بهبود پلیمرهای زیست تخریب‌پذیر مانند PLA یا PBAT که به آب و دی اکسید کربن تجزیه می‌شوند.

همچنین تصور می‌شود که عصاره‌های پوست گونه‌های مختلف درخت، خواص ضد میکروبی را برای مواد بسته‌بندی فراهم می‌کنند.

میخائیل اسکالکین، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل Bpacks، گفت: بسته بندی های زیستی سنتی اغلب برای رقابت با همتایان پلاستیکی خود از نظر قیمت و پیچیدگی یکپارچه تلاش می کنند. «جایگزین پلاستیکی مبتنی بر زیستی ما را می توان با استفاده از تجهیزات تولید پلاستیک موجود تولید کرد و نیاز کارخانه های پلاستیکی برای خرید تجهیزات جدید را از بین برد.

این امر غلبه بر چالش های نفوذ در بازار را که اکثر استارتاپ های بسته بندی پایدار با آن مواجه هستند، تسهیل می کند.

علاوه بر این، بسته بندی ما ۱۰۰٪ مبتنی بر زیست است و تا ۷۵٪ مواد از ضایعات تولید می شود. ما همچنین از تجهیزات قبلی استفاده می کنیم که به کاهش انتشار CO2 ما کمک می کند.

هدف Bpacks این است که “برشی از ۳۴۸٫۱ میلیارد دلار (۳۲۴,۱۶۸,۱۲۵,۰۰۰۰ یورو) را که هر ساله توسط شرکت‌ها برای محصولات پلاستیکی خرج می‌شود، با جایگزینی مبتنی بر پایداری جذب کند. همچنین قصد دارد با دستورالعمل‌های سیاست اتحادیه اروپا که انتقال به بسته‌بندی‌های زیست تخریب‌پذیر را طی پنج سال آینده الزامی می‌کند، هماهنگ کند.

سال گذشته، پروژه اروپایی BeonNAT امکان تولید پلاستیک های زیستی از گونه های مختلف درختی از جمله صنوبر، نارون، توس و ارس معمولی را ارزیابی کرد. این پلاستیک‌های زیستی برای لوازم آرایشی زیست فعال، بیوچار، کربن فعال و بستر حیوانات خانگی با روغن‌های ضروری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

متسا اسپرینگ سپس یک دور مالی قبل از A را رهبری کرد و ۲ میلیون یورو جمع آوری کرد تا به Montinutra کمک کند تا فرآیند استخراج آب گرم بدون مواد شیمیایی و تحت فشار خود را برای جریان های جانبی صنعت جنگل ارتقا دهد. این فرآیند برای تولید مواد بیوشیمیایی طبیعی برای بخش های شیمیایی و آرایشی تنظیم شده است.

اخیراً، Plastpom با مراکز علمی مانند دانشگاه فناوری گدانسک برای تبدیل نشاسته سیب‌زمینی به مواد قابل کمپوست‌پذیری و زیست تخریب‌پذیر همکاری کرده است. با انجام این کار، امیدوار است که انتشار CO2 را کاهش دهد، یک فرآیند کارآمد انرژی ایجاد کند و محیط زیست آن را کاهش دهد

 

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true