تبلیغات SUV تویوتا در بریتانیا به دلایل زیست محیطی ممنوع شد - اخبار چاپ ، اخبار تبلیغات ، اخبار نشر و اخبار بسته بندی
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true
تبلیغات SUV تویوتا در بریتانیا به دلایل زیست محیطی ممنوع شد

سازمان استانداردهای تبلیغاتی می گوید: پوستر و ویدیوی رانندگی هایلوکس “تاثیر بر طبیعت” را نادیده می گیرد

سازمان دیده بان تبلیغات بریتانیا دو تبلیغ تویوتا را به دلیل نادیده انگاشتن رانندگی که اثرات زیست محیطی آن را نادیده می گیرد در حکمی مهم ممنوع کرده است و بیان می کند که تبلیغات SUV بدون «احساس مسئولیت در قبال جامعه» ایجاد شده است.

این اولین بار است که سازمان استانداردهای تبلیغاتی (ASA) یک تبلیغ SUV را به دلیل نقض مسئولیت اجتماعی در زمینه محیطی مسدود می کند.

رگولاتوری دو آگهی را که اولین بار در یک کمپین ۲۰۲۰ منتشر شد ممنوع کرد: یک پوستر و یک ویدیو که در رسانه‌های اجتماعی نشان داده شد، که در آن ده‌ها خودروی تویوتا هایلوکس در مسیرهای خارج از جاده، از جمله رودخانه، حرکت می‌کنند، در حالی که صداپیشگی صحنه را به عنوان «یکی از مناظر واقعی طبیعت». سپس خودروها به یک جاده می‌پیوندند و قبل از اینکه یک خودروی تنها وارد خیابان شود، با صدایی که ادامه می‌دهد: «تویوتا هایلوکس. متولد شده برای پرسه زدن.» این پوستر دو خودروی شاسی بلند را در پیش‌زمینه نشان می‌دهد و به دنبال آن انبوهی از افراد دیگر در حال عبور از یک زمین صخره‌ای بر روی ابری از غبار هستند.

این شکایت توسط Adfree Cities، شبکه‌ای از گروه‌هایی که تلاش می‌کنند تبلیغات را از فضاهای عمومی خارج کنند، ارائه شده است. آنها با مشارکت گروه کمپین بریتانیایی Badvertising استدلال کردند که این تبلیغات رفتار مضر برای محیط زیست را تایید می کند و خواستار پایان دادن به تبلیغات محصولات و خدمات با کربن بالا هستند.

ASA حکم داد که این تبلیغات “استفاده از وسایل نقلیه را به نحوی که تاثیر آنها بر طبیعت و محیط زیست را نادیده می گیرد، مجاز می دانند … آنها با احساس مسئولیت در قبال جامعه آماده نشده بودند”.

تبلیغاتی که مظهر بی‌اعتنایی کامل به طبیعت و آب و هوا است

ورونیکا ویگنال، یکی از کارگردانان Adfree Cities، می‌گوید: «این تبلیغات مظهر بی‌اعتنایی کامل تویوتا به طبیعت و آب و هوا است، زیرا وسایل نقلیه عظیم و بسیار آلاینده‌ای را نشان می‌دهد که با سرعت در رودخانه‌ها و علف‌زارهای وحشی رانندگی می‌کنند.»

ویگنال گفت که بین روشی که SUV ها تبلیغ می شدند – با کمپین هایی که اغلب آنها را در محیط های ناهموار به تصویر می کشند – و واقعیت جایی که عمدتاً آنها رانده می شدند، گسست وجود داشت. تحقیقات نشان داده است که سه چهارم خودروهای SUV جدید در بریتانیا برای ساکنان مناطق شهری ثبت شده است. “این یک استفاده بدبینانه از طبیعت برای تبلیغ چیزی است که به شدت آسیب رسان به طبیعت است.”

او گفت: «این حکم لحظه خوبی است تا درباره محدودیت‌های کاری که تنظیم‌کننده می‌تواند انجام دهد فکر کنیم» و خاطرنشان کرد که این نهاد برای نظارت بر تبلیغات برای آسیب‌های احتمالی به جامعه مدنی متکی است. ASA فقط می تواند بر روی تبلیغاتی که از طریق نقض کدهای تبلیغاتی به محیط زیست آسیب می زند، عمل کند… اما آسیب های ناشی از تبلیغات با کربن بالا بسیار عمیق تر از آن است.

ویگنال گفت: «تبلیغات برای خودروهای شاسی بلند باعث افزایش تقاضا برای خودروهای گازسوز و بسیار آلوده در محیط‌های شهری می‌شود، درست زمانی که می‌خواهیم خیابان‌هایی امن‌تر و تمیزتر و سیستم حمل‌ونقل کم کربن [در دسترس] داشته باشیم.» مشابه برای پرواز، گوشت و لبنیات.

او از دولت خواست که “تبلیغات با کربن بالا را در منبع متوقف کند” با یک ممنوعیت به سبک تنباکو. به طور مشابه، خرابی آب و هوا به طور فزاینده ای به سلامتی در بریتانیا و همچنین در سراسر جهان که تأثیرات آن شدیدتر احساس می شود، آسیب می زند.

تویوتا از کمپین هایلوکس با این استدلال دفاع کرد که این وسیله نقلیه برای سخت‌ترین محیط‌ها طراحی شده است و کسانی که در صنایع از جمله کشاورزی و جنگل‌داری کار می‌کنند نیاز واقعی به خودروهای خارج از جاده دارند. هیچ کارگری از این قبیل را در تبلیغات به تصویر نمی‌کشید، اما می‌گفت که نباید مجبور باشد.

در سال ۲۰۲۱، رگولاتور برنامه‌هایی را برای یک سری تحقیقات در مورد ادعاها و شیوه‌های تبلیغات محیطی اعلام کرد. در ارسالی به مجلس اعیان در آن سال، ASA خاطرنشان کرد که شکایات کمی در رابطه با مسئولیت اجتماعی دریافت کرده است و آن را به عنوان “منظوره ای که ما معتقدیم در آینده به بررسی نظارتی بیشتری نیاز خواهد داشت” توصیف کرد.

ASA قبلاً پیش نویس حکمی صادر کرده بود که تبلیغات یک آفرود لندروور دیفندر در سال ۲۰۲۱ را به دلایل مسئولیت اجتماعی و قبل از واژگونی آن ممنوع می کرد.

تویوتا رفتاری را که برای محیط زیست مضر است را نمی پذیرد

یکی از سخنگویان تویوتا گفت: «تویوتا رفتاری را که برای محیط زیست مضر است را نمی پذیرد. در واقع، در طول سه دهه گذشته، تویوتا نه تنها یکی از پیشروان در زمینه خودرو از نظر کاهش انتشار کربن در سراسر خودروهای خود بوده است، بلکه صدها گواهینامه بدون حق امتیاز را به اشتراک گذاشته است که به دیگران امکان استفاده از آن را می دهد. تکنولوژی برقی شدن آن.

تویوتا به‌عنوان بخشی از طیف گسترده‌ای از خودروهای جهانی خود، مشتریانی را که برای استفاده مطمئن در سخت‌ترین مناطق به گزینه‌های حرکتی نیاز دارند – افرادی که در محیط‌های خارج از جاده و از راه دور کار می‌کنند، ارائه می‌کند.

این سخنگو گفت که فیلم در این آگهی در زمینی خصوصی خارج از کشور، مکانی غیر بریتانیایی، با مجوز و «در یک محیط غیر حساس از نظر زیست محیطی» گرفته شده است، و افزود که در آگهی پوستر از تصاویر کامپیوتری استفاده شده است و بنابراین «هیچ تأثیر محیطی ندارد».”

رکورد ۵۱ درصد برای آلاینده‌های کربن

در حالی که تعریف SUV متفاوت است، این وسایل نقلیه در سال های اخیر در بریتانیا محبوبیت زیادی پیدا کرده اند و تقریبا یک سوم خودروهای فروخته شده را به خود اختصاص داده اند. در اروپا، سهم خودروهای SUV در ثبت نام خودروهای جدید امسال به رکورد ۵۱ درصد رسید.

بر اساس گزارش سازمان کمپین آب و هوای Possible، تأثیر افزایش فروش SUVها و این واقعیت که آنها نسبت به مدل‌های سنتی که قبلاً خریداری شده‌اند، سنگین‌تر هستند، به این معنی است که میانگین خودروهای موتور معمولی خریداری شده در سال ۲۰۲۳ نسبت به مشابه سال ۲۰۱۳ خود آلاینده‌های کربن بیشتری دارند.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true