ابزارهای هوش مصنوعی صنعت تبلیغات را تهدید می کند - اخبار چاپ ، اخبار تبلیغات ، اخبار نشر و اخبار بسته بندی
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true
ابزارهای هوش مصنوعی صنعت تبلیغات را تهدید می کند

به گزارش صنعت پنجم به نقل از چاپ و تبلیغات آنلاین– الگوریتم‌های مبتنی بر داده، صنعت تبلیغات را با فعال کردن کمپین‌های هدف‌مند تقویت کردند، اما ابزارهای جدید هوش مصنوعی ممکن است بار دیگر این بخش را تکان دهند.

برخی از برندها انگشتان خود را در آب های هوش مصنوعی فرو می برند، مانند کوکاکولا، که از مردم دعوت کرده است تا با استفاده از “دارایی های خلاقانه نمادین از آرشیو دیجیتال کوکاکولا” آثار هوش مصنوعی ایجاد کنند.

دیگران از آن برای ایجاد سر و صدای رسانه های اجتماعی استفاده می کنند – شرکت مد Stradivarius اخیراً تصاویر هوش مصنوعی را بر اساس یکی از مجموعه های خود منتشر کرده است.

اما نیروی کامل انقلاب هوش مصنوعی را می توان به شدت در موتورخانه صنعت تبلیغات احساس کرد – آژانس هایی که این کمپین ها را طراحی و اجرا می کنند.

فرناندو پاسکوال، معاون طراحی شرکت اسپانیایی Seedtag می گوید: «ما فقط در ابتدای راه هستیم.

شرکت او در تبلیغات متن” تخصص دارد، که آنها ادعا می کنند تبلیغات دیجیتال را قادر می سازد تا با وب سایتی که در آن ظاهر می شوند ترکیب شوند.

بنابراین ممکن است یک آگهی، ماشینی در یک وب‌سایت تجاری محور، وسیله نقلیه را در حال عبور از یک منظره شهری شیشه‌ای و فولادی نشان دهد، اما ممکن است همان خودرو در حال عبور از باغ‌های آرام حومه‌ای در یک وب‌سایت مناسب برای خانواده دیده شود.

او به خبرگزاری فرانسه گفت: «عنصر اصلی تبلیغات هنوز در واقعیت تثبیت شده است.

“ما فقط به مشتریان خود کمک می کنیم تا مرتبط تر باشند.”

Seedtag تنها آژانس تبلیغاتی است که محصولات هوش مصنوعی خود را تبلیغ می کند.

اما عکاسان و مدل ها از جمله کسانی هستند که در مورد معیشت آینده خود فکر می کنند.

‘آشوب’

شرکت فرانسوی لباس زیر زنانه Undiz اخیراً خود را در کانون بحث قرار داده است.

بیلبوردهایی به رنگ آبی درخشان با مدل‌های زیبای وهم‌آوری که در زیر آب با لباس این شرکت شنا می‌کنند، در هفته‌های اخیر در سراسر فرانسه ظاهر شده‌اند.

فقط در این پوسترها افراد واقعی وجود نداشت.

این مدل ها توسط یک آژانس تبلیغاتی با استفاده از مولد تصویر Midjourney ساخته شد و تصاویر واقعی لباس ها بعدا اضافه شد.

ایزولد اندوارد کارگردان Undiz به خبرگزاری فرانسه گفت: «ما می خواستیم به یک نتیجه کمی رویایی و جذاب برسیم.

اندوارد اعتراف کرد که این کمپین باعث “سر و صدا” در بین مدل ها و عکاسان شده است.

توماس سرر، خالق محتوا و عکاس محبوب فرانسوی، در توییتر نوشت که از طرفداران هوش مصنوعی است، اما در این مورد «استفاده از هوش مصنوعی ارزشی را به صفر می‌افزاید» جدا از اینکه به شرکت اجازه می‌دهد در هزینه خود صرفه‌جویی کند.

اندوارد سریعاً انکار کرد که این رویکرد صرفاً در مورد کاهش هزینه ها است و گفت که کمپین هوش مصنوعی در کنار عکس های سنتی راه اندازی شده است.

‘بدون رویداد’

واکنش به کمپین Undiz نشان می دهد که مسیر تسلط بر هوش مصنوعی بسیار هموار نخواهد بود.

و آنها تنها شرکتی نیستند که مورد انتقاد قرار گرفته اند.

برند جین Levi’s در ماه مارس با استودیوی هلندی Lalaland.ia با وعده استفاده از مدل‌های هوش مصنوعی برای افزایش تنوع در فروشگاه آنلاین خود، همکاری کرد.

پس از اعتراض، این شرکت بیانیه دیگری را منتشر کرد و گفت که اعلامیه آن “به درستی جنبه های خاصی از برنامه را نشان نمی دهد” و قول داد به همکاری با مدل ها و عکاسان ادامه دهد.

بسیاری هستند که شک دارند که چنین استفاده های اولیه واقعاً در سطح صنعت گسترش یابد.

اولیویه بومسل، اقتصاددان متخصص در مالکیت معنوی و تبلیغات، گفت که ورود تصاویر دستکاری شده با هوش مصنوعی یک “غیر رویداد” است و فقط نوعی جدید از ویرایش دیجیتال است.

او گفت و با گسترش گسترده‌تر ابزارهای هوش مصنوعی، افرادی که تصاویرشان داده‌های آموزشی را ارائه می‌دهند، می‌توانند هزینه‌هایی را مطالبه کنند که در نهایت “هزینه استفاده از یک مدل” خواهد بود.

و ورود غول‌های هوش مصنوعی متا و گوگل به فضا، سرها را به چرخش درآورده است.

هر دو شرکت در ماه مه مجموعه‌ای از ابزارهای هوش مصنوعی ساده‌شده را معرفی کردند که به هر کسی اجازه می‌دهد تا کمپین‌های تبلیغاتی را فقط با استفاده از عبارات ساده به عنوان درخواست طراحی کند.

باید دید که آیا این امر به آژانس‌های تبلیغاتی یک بازی درخشان جدید می‌دهد یا مدل‌های کسب‌وکار آن‌ها را کاملاً اژدر می‌کند.

 

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true