8 عنوان موثر در تبلیغات - اخبار چاپ ، اخبار تبلیغات ، اخبار نشر و اخبار بسته بندی
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true
۸ عنوان موثر در تبلیغات

عنوان چه تاثیری در فروش دارد؟

عنوانهای پر فروش چه مشخصاتی دارند. در نوشتار زیر عنوانهای هشت گانه ای که بارها آزمایش شده و منجر به فروش بیلیونها دلار کالا و خدمات شده اند، معرفی میشوند. آنها را با دقت بخوانید، به کار بگیرید و سپس در صدد خلق روش منحصر به فرد خود برآیید.

۱٫عنوانهای بی واسطه
۲٫عنوان با واسطه
۳٫اخبار
۴٫چگونه
۵٫سؤال
۶٫عنوانهای امری
۷٫عنوانهای تهییج کننده
۸٫عنوان گواه

۱٫عنوانهای بی واسطه

این عنوان ها، بدون استفاده از نمایش کلمه ها، معانی پنهانی و ایهام و جناس، به طور مستقیم پیشنهاد فروش را مطرح میکنند: «بلوزهای ابریشم خالص – ۳۰درصد تخفیف» این آگهی به طور مستقیم با شما وارد صحبت میشود. بسیاری از خرده فروشان از آگهیهای روزنامه برای تبلیغ کالای خود استفاده میکنند و با آنها بدون واسطه وارد صحبت میشوند و مشتریان را به فروشگاههای خود میکشانند.

۲٫عنوان با واسطه

“عنوان با واسطه” منظور خود را به صراحت اعمال نمیدارد. این عمل موجب برانگیختن کنجکاوی میشود و خواننده پاسخهای خود را در متن تبلیغ مییابد. یک آگهی برای دستگاه مخلوط کنندهی صنعتی میگوید: « ده میلیون به یک، ما میتوانیم آن را مخلوط کنیم.» در ابتدا این جمله شما را متحیر میسازد، اما پس از خواندن متن در مییابید که «ده میلیون به یک» به قدرت مخلوطکننده اشاره میکند که قادر است دو سیال را که غلظت یکی ده برابر دیگری است با یکدیگر مخلوط کند. این عنوان دارای معانی مضاعف است و شما ناچار به خواندن متن هستید.

۳٫اخبار

اگر شما خبرهایی در مورد محصول خود دارید، بایستی در عنوان خود مطرح کنید. این خبرها میتوانند وعدهی ارائه یک کالای جدید و یا پیشرفتهایی را که در ساخت یک کالا در نظر گرفته شده است، “یک موقعیت جدید و پیشرفته” و یا “کاربرد جدیدی برای یک محصول قدیمی” را به خواننده بدهند.

به نمونههای زیر توجه کنید:
«مدلهای جدید کامپیوترهای قابل حمل، ارزش بردن به هر جایی را دارند.» ‹شرکت اپل›
«سرانجام، یک سیاحت دریایی بر روی دریای کارائیب، درست به خوبی وعدههایی که در بروشور آن داده شدهاست.»

‹خطوط نروژ – آمریکا›
عنوان خطوط نروژ – آمریکا، علاوه بر ارائه خبر، دارای جذابیتی افزون است، زیرا که به موقعیت خواننده تاکید میکند. همهی ما از بروشورهایی که به ما وعده وعیدهای متعدد داده اند، که هیچ یک از آنها هم در طول زمان سیاحتمان واقعیت نداشته است، دچار یأس و سرخوردگی شده ایم. این خطوط با تأکید بر واقعیتی که مورد تأیید عموم است، مورد استقبال مردم قرار میگیرد.

۴٫چگونه

کلمه ی چگونه نقش یک معجزه واقعی را درعنوانهای تبلیغاتی، مجله ها، مقاله ها، و عنوانهای کتاب ایفا میکنند. بیش ۷۰۰۰ نسخه کتاب با این عنوان فروش میشوند. بسیاری از نویسندگان ادعا میکنند که اگر عنوان خود را با این کلمه آغاز کنید، سایر کلمات را نیز درست انتخاب خواهید کرد. شاید حق با آنها باشد.
عنوانهای چگونه وعده اطلاعاتی جامع و دقیق، رهنمودی درست و مناسب و راه حلی برای مسائل تان را به شما عرضه میکنند.

« چگونه میتوان یک مهمانی ساده را به یک ضیافت مبدل ساخت؟»

«چگونه میتوان سریعتر و بهتر نوشت؟»

«چگونه میتوان در سی روز سیگار کشیدن را ترک کرد ؟… وگرنه پولتان را پس بگیرید»
هر زمانی که عنوان مناسبی را به خاطر نمیآورم، متوسل به چگونه میشوم و آنچه را که این کلمه به دنبال میآورد، معمولا یک عنوان جالب و متناسب است که به کار میگیریم، تا عنوان بهتری را جانشین آن سازم.

۵٫سؤال

سؤالی که در عنوان یک تبلیغ مطرح میشود ، بایستی از نظر یک خواننده پرسشی قاطع و جدی بوده، کنجاوی او را تا حد جستجوی این پرسش در متن آگهی برانگیزد.

به این نمونه ها توجه فرمایید:

«وقتی که کارمندی بیمار میشود، چه مدت لازم است تا کمپانی شما کمبود وی را جبران کند؟» ‹بیمه عمر شرکت پیلوت›

«آیا پمپهای شما، هنگام عمل بیش از آنچه لازم است تولید هزینه میکنند؟» ‹پمپهای گورمن – راپ›

«آیا حتی زمانی که در خانه تنها هستید در دستشویی را میبندید؟» ‹از یکی از نامههای پستی فروش مجله روانشناسی امروز›

«آیا شما هم با یکی از این مشکلات تزیین منزل روبه رو شده اید؟» ‹فرش بیگلو›
سؤالی که در عنوان مطرح میشود، بایستی همواره کنجکاوی، علایق شخصی و احساس نیاز خواننده، و نه تبلیغ کننده را، برانگیزد.

نمونه ای از این دست را بخوانید:

«آیا میدانید که کمپانی ایکس.وای.زد، این روزها مشغول چه کاری است؟ پاسخ خواننده این است:«به من چه ارتباطی دارد!» و صفحه را ورق میزند.

۶٫عنوان های امری

عنوان های تبلیغی دستوری که به مخاطبان خود راه انجام کاری را نشان میدهند، موجب افزایش فروش میشوند.

در این جا به چند عنوان تبلیغی دستوری توجه کنید:
«در داخل باک اتومبیلتان یک پلنگ بگذارید.» ‹بنزین اسو›
«دنبال هدفهای بالا بروید. به افقهای جدید دست یابید.» ‹آگهی استخدام نیروی هوایی›
توجه کنید که نخستسن کلمه در یک عنوان امری، بایستی به صورت فعل امری و تهییج کننده باشدکه خواننده را بلافاصله به تحرک وادارد.

۷٫عنوانهای تهییج کننده

یکی از راههای ساده و مؤثر نگارش متن تبلیغ، فهرست کردن ویژگیهای محصول است. اگر شما تبلیع خود را به این صورت بنویسید، میتوانید از یک عنوان توجیه کننده که به معرفی فهرست شما میپردازد، استفاده کنید. نمونههایی از این دست عبارتند از:
«هفت دلیلی که توجیه میکنند چرا بایستی شما به سازمان هوانوردی و فضانوردی ملحق شوید».

و یا «از ۱۲۰ تا ۴۰۰۰ دلیل مختلف که توجیه میکنند چرا بایستی شما کت پوست خود را در عرض چهار روز آینده خریداری کنید؟».
این گونه عنوانها نیازی به عبارت «به چه دلیل» ندارند.

سایر عبارتهای معرفیکننده از قبیل «۶راه» و یا «۷ قدم»و یا «این» راه انجام … » انتقال این پیام را به عهده میگیرند.

۸٫عنوان تبلیغی گواه

در یک آگهی گواهی دهنده، مشتریان شما به جای شما، کار فروش را به عهده میگیرند. برای مثال: برنده ی اسبق جایزه ی بزرگ یک کمپانی، چگونگی این خوش اقبالی را برای شما شرح میدهد.
این روش مؤثر است، زیرا دلایلی را ارائه میکند که مبین رضایت مشتریان از کمپانی است.

در آگهی هایی از این قبیل، که در روزنامه ها و مجلات چاپ می شوند، متن تبلیغ از زبان خود مشتری نوشته شده، معمولا عکس او، متن را همراهی میکند . علامت نقل قول و یا گیومهای که در دو طرف عنوان و یا متن آگهی باز میشود ، حاکی از گواهی مرغوبیت کالا از زبان شخص ثالث است.
در زمان نوشتن چنین تبلیغی، تا آنجا که ممکن است از کلمه های خود مشتری استفاده برید و گفتار او را تصحیح نکنید، یک لحن طبیعی و ساده به اعتبارگواهی می افزاید.

 

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true