true
ایدههای متنوعی در نشریات منتشر میشوند که گاه در انبوه مطالب به خوبی آشکار نیست. از آنجا که خواننده، علاقمند به دانستن است، گزینش این مطالب نیز در خور توجه است چون میتواند دانش و تجربه ارزشمندی تقدیم خواننده کند. متن حاضر، دستورالعملهای کاربردی خوبی دارد که میتواند کارگزاران تبلیغاتی را به خوبی راهنمایی کند، از آن رو که هزینههای مطلوبی را به کار اندازند و پاسخ مطلوبی بگیرند.
این در حالی است که کارگزاران تبلیغاتی، بیش از دیگران میدانند چه هزینههای سنگینی که صرف فعالیتهای تبلیغات میشود اما در عمل، نتیجه سودمندی عاید نمیشود.
۱) برنامه بازاریابی شما
هیچ چیز بیشتر از برنامه بازاریابی نمیتواند به شما کمک کند تا اهداف خود را بشناسید. شما با خلق و دنبال کردن برنامه بازاریابی خود مطالب بسیاری راجع به شرکت خود، رقیبان و اهداف بلندمدت خود میآموزید. دانستن این که چه نوع تبلیغاتی برای شما بهترین است بسیار ضروری به نظر میرسد.
۲) ایجاد طرح عملیاتی
به محض داشتن طرح بازاریابی خود باید یک طرح عملیاتی اتخاذ کنید. این مدل به شما نشان میدهد چگونه افرادی که مستقل کار میکنند (حتی شرکتهای تبلیغاتی)، نقشه و طرح عملیاتی خود را اجرا میکنند. نقشه عملیاتی، اطلاعات ضروری به شما میدهد که میتوانید در اداره راهبرد تبلیغاتی خود از آن استفاده کنید.
۳) تعیین بودجه تبلیغاتی
این که شما چگونه تبلیغ میکنید به بودجه تبلیغاتی شما بستگی دارد. شما نیاز دارید هزینه تبلیغاتی خود را درست و با راهبرد به کار برید. اگر شما تنها سهم اندکی از پول خود را به تبلیغات اختصاص دهید به این معنی است که تمام آن را به محصولی اختصاص دادهاید که ساعت دو بامداد از رسانهای مانند تلویزیون پخش میشود، اول بدانید چه مقدار پول برای تبلیغات خرج خواهید کرد، آنگاه میتوانید تصمیم عاقلانهای بگیرید که چگونه آن را ایجاد کرده و در چه رسانهای قرار دهید.
۴) تعیین فرصتهای سازگار با توان مالی
اداره کمپین تبلیغاتی شما به این معناست که شما باید مدیر رسانه خود باشید. شما باید بهترین جای تبلیغ و بهترین فرصت متناسب با بودجه خود را پیدا کنید. اگر به بودجه خیلی اندکی محدود هستید میتوانید راههای فرعی بسیاری به جای تبلیغات با هزینههای بالا را پیدا کنید.
۵) شناسایی مخاطب و جامعه هدف
تبلیغات شما وقتی جامعه هدف خود را تحت تاثیر قرار ندهد موثر نخواهد بود. قبل از اینکه تبلیغ خود را خلق کنید مخاطبان خود را بشناسید.
۶) تبلیغ در رسانههای مناسب
شما باید قادر باشید از تمام رسانهها و ابزارهای تبلیغاتی که در جهت منافع شماست، استفاده کنید. خرج کردن هزینههای بسیار توسط ایمیلهای تبلیغاتی در جایی که میتوان هزینه تبلیغاتی را صرف تبلیغات چاپی کرد، مشتریهای شما را به کمتر از تعدادی که میتوانستید داشته باشید محدود میکند. به همه رسانهها فکر کنید به جامعه هدف خود بیندیشید، به برنامه بازاریابی خود نگاهی بیندازید و نقش عملیاتی خود را ببینید سپس تصمیم بگیرید که چه رسانهای برای تبلیغ مناسب بوده و با توجه به هزینه شما بهترین رسانه است.
۷) عدم هراس از کار کردن با افراد مستقل
اگر نمیتوانید از پس هزینههای آژانس تبلیغاتی خود برآیید میتوانید با طراحان مستقلی کار کنید. افراد حرفهای میدانند که چه چیزی یک تبلیغ خوب را میسازد. بسیاری از این طراحان مستقل در آژانسهای مختلف کار کردهاند. در نتیجه، شما میتوانید از تجربه آنها نیز استفاده کنید. همچنین این طراحان میتوانند به شما کارهای کپی و مواد مرغوب با قیمت مناسب بدهند.
۸) اهمیت ثبات
اگر شما تبلیغات تلویزیونی و رادیویی، تبلیغات چاپی و کمپینهای اینترنتی اجرا میکنید در آنها ثبات و یکدستی را حفظ کنید. یک گوینده و موسیقی واحد را برای تبلیغات خود به کار برید. در اقلام چاپی نیز باید از رنگها و فونتهای مشخصی استفاده کنید. از یک شعار استفاده کنید، با این کار همه چیز را برای مشتری بالقوه خود مثل شعار، رنگ، فونت، گوینده و هر چیزی که به کمپین تبلیغاتی شما مربوط است تثبیت خواهید کرد.
۹) دفعات تبلیغ
خریدن فضایی برای تبلیغ در یک شبکه رادیویی که فقط یک بار پخش میشود خیلی واکنش مخاطب را برنمیانگیزد. شما به تبلیغاتی نیاز دارید که تعداد دفعات تکرار بیشتری داشته باشد تا شانس اینکه مخاطبان بیشتری را جذب کنید بیشتر شود. اگر شما یک کمپین اینترنتی را اداره میکنید برای تعداد دفعات آن تصمیمگیری کنید. دفعه اولی که تبلیغ خود را میفرستید باید به این فکر کنید که قرار است چند بار آن را بفرستید و تبلیغات بعدی چگونه باشند؟
۱۰) کتابها
زمانی که تمام اینها به کمک شما نمیآیند و هنوز شما سوالات زیادی دارید و با مشکلات زیادی مواجه هستید، کتابهای زیادی هستند که میتوانید برای پیدا کردن مخاطب از آنها استفاده کنید. همچنین به دنبال عنوانهایی باشید که تازه انتشار یافته تا شما را در قله اطلاعات تبلیغات نگه دارد.
true
true
https://sanatpanjom.ir/?p=2650
true
true