تبليغات به ياد ماندني - نگاهی به تاریخچه تبلیغات - اخبار چاپ ، اخبار تبلیغات ، اخبار نشر و اخبار بسته بندی
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true
تبليغات به ياد ماندني

تمام موسسات، کارخانجات، شرکت‎ها و مجموعه‎هايي که در زمينه توليد يا ساخت محصولات و خدمات فعاليت مي‎کنند،

نیاز به تبليغات دارند چرا که يکي از شيوه‎هاي اجرايي و راهبردي تولیدکنندگان تبلیغات است.

استفاده از شيوه‎هاي تاثير گذار تبليغاتي و پيام‎هاي مربوط به آن بسيار حائز اهميت است.

آگهي يا تبليغاتي برای تاثیرگذاری بیشتر باید داراي پيام ويژه‎اي است.

اگر پرمحتوا، جذاب، مختصر و حاوي اطلاعاتي باشد و براي مصرف کننده آن کالا يا خدمات جالب باشد، چه میشود؟

این نوع تبلیغات مي‎تواند در دستيابي آگهي دهنده يا تبليغ کننده بسيار مفيد باشد.

محصولات و خدمات متنوع، از چه روش‎هايي در تبلیغات و پیامهایشان  استفاده کرده‎اند؟

آنها از پيام‎هاي تبليغاتي مربوط به کالاها يا خدمات آنها تاثير زيادي در اذهان و افکار مخاطبان برجاي گذاشته است.

هنوز هم پس از گذشت سال‎هاي متمادي، بسياري از مردم به آنها علاقمند هستند.

ماندگاری تبلیغات

صنايع و توليدات از همان پيام‎هاي تبليغاتي استفاده کرده‎اند که همچنان در ذهن افراد باقي مانده‎اند.

از نمونه‎هاي بارز در اين زمينه مي‎توان به آبگرمکن‎هايي با نام تجاري «دئوتروم» اشاره کرد.
«دئوتروم» در لغت به معناي وسيله گرم کننده است.

حتي سال‎ها پس از تعطيلي اين کارخانه، بسياري از آبگرمکن‎هاي ساخته شده به نام «دئوتروم» مطرح بودند.

يکي ديگر از اين نمونه‎ها، نوعي دستمال کاغذي است که به نام «کلينکس» مطرح مي‎باشد.

البته اين اصطلاح در کشور ما نيز رواج دارد.

به عنوان نمونه وقتی برای خريد دستمال کاغذي به فروشگاه می رویم چه می گوییم؟

بله! ما تمام انواع دستمال کاغذي را با نام «کلينکس» مي‎شناسيم.

اما از اين مسئله غافل هستيم که دستمال کاغذي، يک کالاست و «کلينکس» يک نام يا برند تجاري مي‎باشد.

بنابراين، تبليغات مي‎تواند تاثير مهمي بر ذهن و تصور افراد در مورد يک کالا يا خدمات داشته باشد.

تمام صاحبان کالا ، با آگاهي از اين مسائل بايد در معرفي توليدات خود با دقت فراوان عمل کنند.

چرا ماندگاری مهم است؟

در اين زمينه، چه چیزی است که بسيار حائز اهميت است؟

بله! اعتماد سازي و معرفي مناسب کالاي توليد شده براي مخاطبان و مصرف کنندگان است.

اگر آنچه که در تبليغات عرضه شده با ماهيت و اصل کالاي توليد شده، تفاوت داشته باشد چه میشود؟

مشتريان و مصرف کنندگان هرگز به سراغ آن کالا نخواهند رفت و

در نتيجه، کارخانه توليد کننده کالا، متحمل خسارات و ضرر فراواني خواهد شد.

يکي ديگر از مسائل مهم در اين زمينه، بزرگنمايي محصول توليد شده است.

کارخانجات براي دستيابي به سهم بيشتر از بازار و پيش افتادن از رقبا، به اين نکته توجه داشته باشند که:

در صورتي مي‎توانند به عنوان يک توليدکننده يا سازنده موفق عمل کنند که:

به دور از هرگونه شعارهاي غير واقعي، بيشتر از رقبا، امتيازات يا مزاياي مورد نظر را مورد توجه قرار دهند.

آنها همچنين بايد اين مسئله را مد نظر قرار دهند که:

آگهي‎هاي تلويزيوني يا راديويي، هنگامي بيشترين کارآيي و تاثير را خواهند داشت که :

مصرف کننده به استفاده از کالايي اقدام کند که پيشتر تبليغي در زمينه آن محصول برایش انجام نشده.

بیشتر بخوانیم

پیام های تبلیغاتی

البته مشخص است که موفقيت فروش يک محصول به کيفيت بالاي آن و همخواني آن با شعارهاي تبليغاتی؛ بستگي دارد.

بهتر است بخوانید.

با توجه به  آگاهي از الفباي تبليغ و جايگاه و تاثيرگذاري آن به اين نتيجه میرسيد که:

• پيام تبليغاتي بايد تا حد ممکن کوتاه، پرمحتوا و جذاب بوده و با محصول مورد نظر متناسب باشد.

• پيام تبليغاتي بايد به دنبال اعتمادسازي و جلب توجه و رضايت مشتري يا مصرف کننده باشد.

اگر اين پيام تبليغاتي مربوط به تبليغ کيفيت يک محصول است، درک این کيفيت در مصرف کننده، کاملاً ملموس باشد.

• تکرار يک جمله يا آرم يک شرکت يا کاخانه در آگهي تبليغاتي مي‎تواند ابزاري مهم در تاثيرپذيري مخاطبان باشد

همین امر نیز در  جلب نظر آنها براي خريد يک محصول بسیار تاثیرگزار می باشد.

• هر چقدر يک پيام تبليغاتي کوتاهتر و پرمحتواتر باشد، از تاثيرپذيري بيشتري برخوردار است.

تجربيات مختلف نشان داده است که:

انتخاب يک نماد به عنوان نشانه کارخانه يا محصول توليدی، در معرفي کالاها و محصولات توليدي، تاثير بيشتري دارد.

با توجه به مواردي که به اختصار به آنها اشاره شد، به اين نتيجه مي‎رسيم که :

تبليغات مي‎تواند تاثير مهمي بر مخاطبان داشته و موجب تحول و دگرگوني شرايط حاکم بر بازار يا جامعه گردد.

به بيان ديگر، تبليغات، ابزاري مهم و حياتي در فروش يک محصول و شهرت توليدکننده آن محسوب مي‎شود.

بهتر است براي معرفي کالاها و خدمات، بهترين شيوه تبليغاتي را انتخاب کنيم تا به نتايج خوبي دست يابيم.

true
true
true
true
  1. ساره علیپور

    آگهی هاتون چطوریه؟

    • مهتاب موید

      لطفا به ایمیل ما پیام بفرستید لیست براتون ارسال می شه ….

  2. کیارش همتی

    خودتون طراحی میکنید؟ یا میشه طرح از خودمون باشه؟

  3. شایان

    بدون تبلیغات حتی بهترین شرکت ها هم نمیتوانند در بهترین بازار حاشیه سود مناسب برای خود ایجاد کنند. تبلیغات یکی از مهمترین و تعیین کننده ترین بخش هر شرکت است که با سرمایه گذاری درست و هوشمندانه میتواند شرکت ها را به عرش ببرد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true