true
پيشينه بازاريابي وابسته
بازاريابي وابسته به عنوان يکي از راههاي موجود براي خلق موقعيتهاي درآمدزا، نظر و توجه تعدادي از سرمايه داران را در دهه گذشته به خود جلب کرده است.
هسته بازاريابي وابسته، جلب توجه مردم به سوي يک کالا و سرويس، با استفاده از منابع آنلاين است که توسط اعضا يا شرکاء اراده ميشود.
سادهترين روش، پخش تبليغات بر روي وب سايت است قلمرو وابسته آن محسوب ميشود.
به عنوان نمونه، مشتري ميتواند با کليک بر دکمه مناسب با کالاي مورد نظر آشنا شود.
با رفتن از صفحهاي به صفحه ديگر اطلاعات بيشتر کسب کند و اين امکان را داشته باشد تا کالا يا سرويس مورد نظر را سفارش دهد.
در عوض براي اينکه اندکي مشتري را با کالا آشنا نمود، جايزهاي در نظر گرفته شده است.
مفهوم بازاريابي وابسته، رشد طبيعي بازاريابي آنلاين است که در اولين سالهاي استفاده گسترده از اينترنت پديدار شد.
در ابتدا که شرکتها تنها گروههايي بودند که
از اينترنت در تجارت استفاده ميکردند، بازاريابي آنلاين بيشتر مربوط به خود طبقه تجاري ميشد.
افزايش وب سايتها و ارسال ايميل به تمامي شرکتهاي درخواست کننده، اقدامي موثر در جهت گردآوري مشتريان جديد بود.
با گسترش استفاده اينترنتي و ورود آن به منازل، تعدادي از شرکتها متوجه شدند که
با سرمايه گذاري اندک در منابع بازاريابي ميتوانند با مالکان وب سايتها کار کنند و به تبليغ کالاها و خدماتشان بپردازند.
روش کار چنين بود که افراد را وسوسه کنند، در نتيجه آنها علاقه مند ميشدند که
به شرکتها اجازه دهند از طريق وب سايتهايشان به تبليغ بپردازند.
بدون در نظر گرفتن اين نياز که با يک استراتژي ميتوان به راه حلي رسيد که براي قشر عظيمي از مردم جالب باشد،
اصول بازاريابي وابسته گسترش يافت و امروز هم در حال شکل دهي به مسير برنامههاي وابسته است.
درآمد توزیعی یا شریکی
بسياري از برنامهها، از طريق درآمد توزيعي يا شريکي جايزه و پاداشي فراهم ميآورند.
در بعضي موارد، منظور از درآمد توزيعي همان هزينه هر داد و ستد است.
اساساً اين برنامه وابسته، درآمد خريدهاي ثابت و يا پورسانتي است،
زماني که هر شخص کالا يا سرويس را از طريق پورتالي که اين برنامه وابسته فراهم آورده است، مشخص ميکند و ميخرد.
به عنوان مثال، يک وب سايت خانوادگي به شرکتهايي که لوازم مراقبت از کودک توليد ميکردند اجازه داد تا
براي نمايش تبليغات در صفحه مقابل وب سايت و تکميل آن با لينکها،
براي هر فروش که از طريق لينک انجام صورت گرفته مبلغي به آن خانواده بپردازد.
بسياري برنامههاي وابسته نياز دارند تا قبل از اين که هزينهها پرداخت شوند، درآمد به سطح مشخصي برسد.
بعضي ديگر هر هفته، هر دو هفته يک بار و يا ماهانه بدون نياز به کمترين مقدار از درآمد لازم، اقدام به پرداخت هزينهها ميکنند.
يکي ديگر روشهاي درآمدزا به وسيله يک برنامه وابسته که کمتر مورد استقبال قرار گرفت پرداخت هزينههاي هر روش عملي است.
اين روش از روش پرداخت هزينههاي هر فروش يا داد و ستد متمايز است.
در هر روش عملي، تنها بايد خريدار تبليغات را در وب سايت ببينند و براي سرمايه گذراي در حداقل زمان،؛ بر روي آن کليک کند.
در يک معامله کار به همين جا خاتمه نمييابد.
همان طور که ميتوان حدس زد، مبلغ درآمد حاصله از اين نوع توافقات بسيار کمتر از درآمد حاصل از هر برنامه توزيعي است.
هزینه تبلیغات
از آنجا که هر عملي در دنيا هزينهاي دارد، هزينه هر کليک ممکنم است به اندازهاي باشد که اکثر مردم آن را سريعاً به خاطر ميآورند.
اگر چه، اين روش، امروزه روشي است که محبوبيت چنداني ندارد.
زماني که PPC با نتيجهاي درخشان شروع به کار کرد،
اين روند و روش نشان داد که خيلي نسبت کلاهبرداري و موارد جعلي حساس نيست.
مواردي که منجر به معاملات کوچک اما با هزينه هنگفت پرداختي از جانب آگهي دهندهها ميشد.
روشهاي امروزي با ردگيري آدرسهاي مشتريان توانستهاند تا حدود زيادي از وقوع کلاهبرداري جلوگيري کنند.
امروزه، بازاريابي وابسته محدوده وسيعي از توليدات و خدمات از توليدات خانگي گرفته تا تجهيزات ارتباطات دور برد را پوشش ميدهد.
هر شخصي با اندک تخصص در حوزه مربوط ميتواند به راحتي برنامه وابسته (بازرگاني وابسته) پيدا کند و از اين طريق درآوري کسب کند.
آنچه اين برنامه نياز دارد، نگاه و جستجويي در سراسر جهان اينترنت است.
چرا بازرگاني وابسته يک تجارت سود آور است؟
اگر شما به نتايج و کارنامه بازرگاني وابسته توجه کرده باشيد،
دلايلي ميبينيد که ميگويد چرا بايد از اين روش درآمدزا استفاده کرد.
در اينجا راههايي وجود دارد که بازاريابي وابسته ميتواند وسيلهاي سودآور براي ايجاد درآمد به حساب آيد و ثابت است
و به شما اجازه ميدهم که اندوختهاي بدست آوريد.
يکي از مزيتهاي اصلي بازاريابي وابسته براي سرمايه گذار جديد اين است که هزينه لازم براي اقدامات آغازين بسيار پايين است.
بسياري از شرکتهايي برنامههاي بازاريابي وابسته را ارائه و پيشنهاد ميکنند،
نيازي به هيچ گونه سرمايه گذاري مالي در بخشهاي وابسته ندارند.
هزينهها تنها به آنچه که بايد براي اتصال به اينترنت،
نرم افزاري که براي به کار انداختن رايانه شما لازم است و وب سايتي که
تبليغات مربوط، برنامه بازاريابي وابسته در آنجا قرار دارد، پرداخت شود محدود ميشود.
با وب سايت ميزبان به عنوان يک وسيله ارزان قيمت، امروزه تنظيم وب سايت شما براي تبليغات وابسته همانند آب خوردن است.
در واقع، اگر قبلاً يک وب سايت کامل و پيوسته داشته ايد، ديگر نياز به تنظيم چيزي نداريد.
به عنوان مثال، شما ميتوانيد همچنان صاحب وب سايتي که به علايق شما اختصاص يافته باشيد.
استفاده از يک برنامه وابسته که تبليغات را روي سايت شما قرار ميدهد و با يک کليک ميتوان با شرکتهاي مهم ارتباط برقرار کرد،
راهي است براي کسب درآمد يکي از آسانترين راهها براي حضور دائمي وب سايت:
پيوند علايق شما با موضوع اصلي تبيلغات که بر روي وب سايت شما ظاهر ميشود، و منجر به يک روند دائم و درآمدزايي ميشود.
تولید برنامه
يکي از دلايلي که باعث شده، بازرگاني وابسته به چنين شاخه پول سازي تبديل شود اين است که:
راههاي بسياري متنوعي براي توليد يک برنامه وجود دارد.
شما ميتوانيد از گزينه پرداخت از طريق کليک استفاده کنيد.
اين گزينه زماني که از پيشنهادات خاص تبليغاتي حاصل ميشودف کار بسيار فوق العادهاي از آب درخواهد آمد.
تبليغاتي که باعث ايجاد سايتهاي بازنگري ميشوند اغلب راهي هستند که:
به مصرف کننده کالا اجازه ميدهند که پورتال شما را بازرسي کند و در مورد کالايي که خريد کرده نظر خود را اعلام کند.
استفاده از فهرستهاي ايميلي برگزيده و مديريت شده، به شرکتها اجازه ميدهد تا :
براي استفاده در تبليغاتشان فهرستها واجد شرايط را گسترش دهند
و وقتي که افراد گزينه مربوط به «دريافت سرويس» را انتخاب کنند، درآوري براي شما اندوخته ميشود.
تبلیغات در سایت
در واقع، شما ميتوانيد ترکيبي از اين تبليغات و تبيلغات ديگر را بر روي سايت خود يا ديگر سايتها داشته باشيد
و تمام درآمدهاي شما از يک اصل پيوسته حاصل آيد.
دليل سوم اين که چرا بازاريابي وابسته اين چنين سودآور است اين است که شما نياز نداريد
تا براي کار با برنامهها، کار روزانه خود را ترک کنيد.
به جاي آنکه به تنهايي تمام امور شرکت وابسته را انجام دهيد.
بهتر است چند ساعتي در هفته به پيگيري برنامهها و سفارش آگهي در وب سايتهاي تبليغاتي بپردازيد
و اجازه دهيد تا شرکت و تجارت شما رشد کند.
متناسب با پيشرفت برنامههاي وابسته و آغاز کسب درآمد، شما ميتوانيد زمان بيشتري به برنامه اختصاص دهيد
و نهايتاً براي اشخاص ديگري کار کند و درآمد خود را تبديل به جوي تمام وقت تبديل کنيد.
بعضي قابليتهاي درآمدزايي اين نوع تغيير را به وجود ميآورند.
بازاریابی وابسته
نميتوان با بازاريابي وابسته، در طول يک شب پولدار شد ولي با استفاده از برنامههاي صحيح و درست ميتوان مقدار پول مناسبي اندوخت.
تنها بايد اندکي زمان صرف کرد و در برنامهها، انرژي و خلاقيت از خود نشان داد.
اما خوبي اين کر در آن است که وقتي وب سايتهايي که شما آنها را اداره ميکنيد و به تبليغات در آنها ميپردازيد
در ليست موتورهاي جستجو شناخته شدند، خواهيد ديد که از تلاشهايتان، جريان مداوم پولي نصيبتان ميشود.
بالاخره، زماني که اين کار توانست درآمد جالب توجهي براي شما به ارمغان آورد،
شما قادر خواهيد بود منابع و زمان را متناسب با آن چه که هميشه براي خود و افراد مورد علاقه تان خواسته ايد، به تسخير درآوريد.
«انجام کار به ترتيب اولويت» از اين اشتباهات احمقانه در بازاريابي وابسته بپرهيزيد،
گرچه بازاريابي وابسته راهي مناسب براي کسب درآمد است.
اما بسياري از مردم نااميد شده و از کار خود کنار ميکشند.
در بسياري موارد، شکستي که بايد به موفقيت ميانجاميد از بسياري اشتباهات ساده سرچشمه ميگيرد.
در اينجا به بعضي از اين موارد اشاره ميشود و اين که چرا بايد از انجام آنها خودداري کرد.
بازدید از سایت
شايد، پندار نادرست در رابطه با بازاريابي وابسته اين باشد که يک شخص ميتواند تنها با پشت سر گذاشتن يک وب سايت بي کيفيت و فاقد مطالب موثق و درگير شدن با چند لينک وابسته درآمد بسيار بالايي براي خود اندوخته کند.
اگر چه اين درست است که شما تنها به يک وب سايت نياز داريد تا براي شرکت در يک برنامه وابسته آن را اداره کنيد،
اما همچنين بايد خارج از سايت خود را دريابيد.
به عبارت ديگر، شانسهاي بازديد افراد از وب سايت خود و کليک بر يکي از لينکها را بررسي کنيد.
بخش عظيمي از توليد درآمد در بازرگاني وابسته از تبليغ خود و وب سايت مربوطه حاصل ميشود.
اين بدان معناست که شما هر کاري بايد انجام دهيد تا موتور جستجو گر خود را به منظور جاي گيري در گوگل، ياهو و MSN تقويت کنيد.
انتخاب کلیدواژه
بسياري مردم ميپندارند که اينترنت به طرز شگفت آوري واژه مورد نظر را در وب سايت پيدا ميکند و وقتي آنها به دنبال مطلبي هستند، کليد واژه را به سرعت نشان ميدهد.
اما موضوع اصلاً چنين نيست.
اتلاف وقت در جستجوي دقيق کليد واژهها، مطالب غير مرتبط با آنها و بهينه سازي سايت شما براي آنها، يک لزوم واقعي است.
اقدامات و تلاشهاي بازاريابي بايد پا را فراتر نهد و از هر وسيله قانوني براي تبليغ سايت شما،
از گذاشتن کارت تبليغ روي ميزهاي رستورانها گرفته
تا ارسال آگهي چاپ شده براي سوپر مارکت محل به منظور فهرستبندي سايت شما در تجارت آنلاين و سايتهاي اطلاعاتي استفاده کند.
اگر نه، انتخاب چنين فعاليت تلف کني، کم و بيش شما را بر آن ميدارد تا برنامهاي برگزينيد که به شکست انجامد.
محتوای سایت
اشتباه ديگري که بسياري افراد در بازرگاني وابسته انجام ميدهند اين است که :
محصولاتي که با محتواي وب سايت شما ارتباط داشته باشد، انتخاب نميکنند.
مثلاً، شما يک وب سايت بسيار عالي در زمينه حفظ و نگهداري و آموزش سگها داريد.
مردم از سايت شما بازديد ميکنند تا تمامي تصاوير حيوانات خانگي شما را ببينيد،
يادداشت مختلف راجع به آموزش سگها را بخواند و احتمالاً يک يا چند پيغام براي شما ارسال کند.
زماني که، بازديدکنندگان شما علاقه خود را نسبت به حيوانات خانگي نشان ميدهند،
چرا نبايد اطمينان حاصل کرد که تبليغاتي که در سايت شما قرار ميگيرند به بعضي جنبههاي حيوانات خاني يا مراقبت از آنها ميپردازد.
اين چنين شما بيش از تبليغات مربوط به طراحي خانه، يا ديگر موضوعات در آمد کسب خواهيد کرد.
نگهداری از سایت
نگهداری از مطالب سايت و تبليغات کم و بيش مرتبط، درآمدزايي را آسانتر ميکند و باعث ميشود که کار بازارياب به شکست نيانجامد.
حال، اين امر ممکن است حسي و شهودي به نظر آيد اما بسياري در جاهاي حساس مرتکب اين خطا ميشوند
(يعني اشتباهاً مشتريان و محصولات را به يکديگر متصل ميکنند).
خطاي ديگري که بسياري بازاريابان وابسته مرتکب آن ميشوند اين است که
وب سايت هايشان را منطبق بر زمان تغيير نميدهند.
نگهداري و ارائه مطالب جديد، يکي از راههاي حفظ و جذب يک خواننده وفادار است.
اگر دليلي براي بازگشت به سايت شما وجود داشته باشد مربوط به بازديدکنندگاني است که آن آگهي جديد به نظر آنها ميرسد
و يا آنها از آنچه بازديد کردهاند لذت بردهاند.
حفظ همان شکل و ظاهر قبلي و مطالب بيان شده بدون اضافه کردن چيز جديدي که در نظر مردم جالب آيد،
راهي است که مسلماً به محدوديت شانسهاي شما در بازارياب وابسته موفق بودن منتهي ميشود.
نتیجه
به طور خلاصه، تمامي اشتباهات رايج، از نگرشي ناشي ميشود که «شما نياز نداريد تا براي توليد درآمد کار اضافهاي انجام دهيد».
حقيقت اين است که شما بايد از جنبههاي مختلف سايد خود را ارتقا دهيد، مطالب روز به روز و جديد را منتشر سازيد و مطمئن شويد که با تبليغاتتان با موضوع اصلي سايت ارتباط دارد.
با صرفه جويي در وقت و اجراي اين سه کار ساده، شما شانسهاي بهتري خواهيد داشت تا در بازاريابي وابسته موفق باشيد.
بیشتر بخوانیم
true
true
https://sanatpanjom.ir/?p=153
true
true