true
طراحان شرکت «آلتا» همواره تلاش ميکردند تا خود را در ميان ساير طراحان مطرح کنند.
آنها معتقد بودند اگر بتوان مشتري را با گفتار صادقانه جذب کرد، مراحل بعدي به راحتي پيش ميرفت.
«جک اندرسون»، يکي از مديران شرکت Hornal Anderson در ايالات «سياتل» آمريکا در اين زمينه ميگويد:
يکي از وظايف اصلي ما ايجاد علاقه در مشتري است.
اما چنين امري چگونه امکانپذير است؟
در آن زمان، «آن ايونز»، «اندي ايونز» و شرکت Hornal Anderson، بر روي تهيه بروشور يک اتومبيل مشابه بودند.
سپس به آنها پروژه «آب آشاميدني» را پیشنهاد دادند.
آنها سهامدار يک شرکت کوچک توليد آب آشاميدني بودند.
این شرکت مالک يک چشمه طبيعي در Golden River در ايالت «ونکوور» کانادا بود.
در اين رقابت، هر کس که اولين عرضه کننده محصول به بازار باشد، ميتواند خود را مالک آلتا بداند.
البته در آن زمان، هيچ برنامه دقيق و مدوني وجود نداشت و همه چيز تحت الشعاع نگرانيهاي حاکم بر بازار قرار گرفته بود.
زمان زيادي براي ارائه طرحهاي مربوط به لیبل ها وجود نداشت و همين امر، نگرانيها را بيشتر ميکرد.
چگونگی طرح اولیه
«جک اندرسون»، در خلال همکاري با «لاري اندرسون» و «جولي کينان»، چند عقيده جالب براي طرح يک لوگو مطرح کرد که همه آنها به تاييد رسيدند.
وي درباره اين لیبل ميگويد:
لیبل اوليه، زيبا بود، اما هيچ شباهتي به طرح نهايي نداشت.
در کمتر از يک ماه، آب آشاميدني «آلتا» در قفسه فروشگاهها عرضه شد و در واقع، آنها در اين رقابت برنده شدند.
آنها پس از بررسي اوضاع، به اين نتيجه رسيدند که ساير رقبا از اقدامات انجام شده توسط آنها اطلاعي ندارند.
به هر حال، اين تجربه موفقيت در مراحل بعدي را به دنبال داشت.
پس از اين اقدام، شرکت Hornal Anderson، زمان بيشتري را در اختيار داشت تا براي طراحي لوگوهاي بيشتر و جديدتر اختصاص دهد، ضمن اينکه ميزان بودجه اختصاص يافته نيز افزايش يافت.
دست اندرکاران اين شرکت، پس از بررسيهاي متعدد دريافتند که ميتوانند يک بطري با شکل و اندازه مناسب پيدا کرده و يک لیبل جديد با طرحي جالب بر روي آن اعمال نمايند.
همچنين امکان ساخت يک بطري سفارشي و نصب لیبل جديدي بر روي آن نيز وجود داشت.
در پايان، پس از مباحثات فراوان، آنها تصميم گرفتند لیبل جديدي طراحي کرده و آن را بر روي بطريهاي موجود پياده کنند.
البته اين کار، در مقايسه با اقدامات قبلي، مستلزم صرف وقت و هزينه بيشتري بود.
پس از تهيه بطري، آنها ميتوانستند طرح گرافيکي جديد را بر روي آن پياده کنند.
«آن» و «اندي» با اين روش موافق بودند، اما در اين ميان، يک مشکل وجود داشت.
آنها علاقه خاصي به اولين لوگوي طراحي شده «آلتا» توسط «اندرسون» داشتند: زيرا اين طرح در ساير زمينهها، از جمله مسابقات اتومبيل راني مورد استفاده قرار گرفته بود.
آنها گر چه تغييرات متعددي را به وجود آوردند، اما مشتريان، استقبال چنداني از اين تغييرات به عمل نياوردند.
کمک از طرح های دیگران
طراحان، پس از بررسي اين رقابت، دريافتند که اکثر توليدکنندگان از لیبل های مات، تصاوير رودخانه، آبشار و … بر روي بطريهاي خود استفاده ميکردند تا حس تازگي آب آشاميدني را به مصرف کننده انتقال دهند.
آنها همچنين دريافتند که آب ساکن در يک بطري، بسيار خسته کننده به نظر ميرسد؛
درنتيجه، طراحان تصميم گرفتند تا با ارائه طرحهاي جديد، «آلتا» را خنک، شاداب و نيروبخش جلوه دهند.
پس از بررسيها و طي مراحل متعدد، آنها تصميم گرفتند لیبلی عرضه کنند که القا کننده تمام اين احساسات باشد.
«اندرسون» در اين زمينه چنين ميگويد:
تلاش ما بر اين بود که مبتکر عقيده جديدي باشيم.
تمام اقدامات ما بر ارائه محصولي با يک طرح واقعاً گرافيکي جذاب متمرکز بود.
شروع انجام کار
تمام اعضاي گروه شرکت Hornal Anderson، همانند هميشه به صورت گروهي بر روي اين پروژه کار ميکردند و عقايد خود را با يکديگر در ميان گذاشتند.
«اندرسون» معتقد است که آنها تصميم داشتند: تاثيرگذاري سريع، تلاطم ذاتي و تازگي آب را از درون بطري به بيننده القا کنند.
به موازات ارائه طرحهای لیبل، آنها را بر روي يک ديوار بزرگ منتقل ميکردند تا کار با دقت بيشتري انجام شود.
سپس اعضاي گروه، خطوط منحني چرخشي، فرورفتگيها، و چين خوردگيهاي متعددي را بر روي ظروف PET ايجاد کردند
با این خطوط احساس جاري بودن آب را به مصرف کننده منتقل کنند.
«اندرسون» ميگويد:
افرادي در گروه ما وجود داشتند که از تواناييهاي بالقوهاي در طراحي برخوردار بودند.
بنابراين، بر روي طرح آب متلاطم منجمد بر روي بطري، يک تصوير گرافيکي مات که چرخش بيشتري القا ميکرد.
همچنين يک لوگوي سفيد به جاي زمينه آبي اعمال شد.
true
true
https://sanatpanjom.ir/?p=102
true
true
چقدر جالب، بسته بندی تو انتخاب مصرف کننده نقش بسزایی دارد. در کنار اون به نگهداری و بالا بردن کیفیت کمک میکنه.
البته بهتره از جایگزین های پلاستیک استفاده بشه.
ممنون از شما