برگزاری مراسم بزرگداشت زنده‌یاد بیژن درویش - اخبار چاپ ، اخبار تبلیغات ، اخبار نشر و اخبار بسته بندی
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true
برگزاری مراسم بزرگداشت زنده‌یاد بیژن درویش

مراسم بزرگداشت بیژن درویش، چهره فقید صنعت چاپ همزمان با نخستین سالگرد درگذشت وی، به همت اتحادیه چاپخانه‌داران تهران و انجمن دانش‌آموختگان مرحوم درویش برگزار می‌شود.

به گزارش صنعت پنجم به نقل از چاپ و تبلیغات آنلاین؛ رضا منصوری، به‌مناسبت نخستین سالروز درگذشت بیژن درویش، استاد پیشکسوت صنعت چاپ، قرار است مراسمی به یاد و نام او در مرداد‌ماه برگزار شود؛ برگزاری این آیین با توجه به تاثیرات وی در حوزه آموزش صنعت چاپ و تربیت شاگردان نامی در این صنعت کار ضروری است.

وی افزود: شاگردانی که زیرنظر زنده‌یاد درویش تربیت شدند همگی در عرصه‌های مختلف صنعت چاپ و سایر مراکز علمی و فرهنگی مشغول کار هستند.

منصوری با بیان اینکه انجمن فارغ‌التحصیلان یا دانش‌آموختگان مرحوم درویش چندی پیش تشکیل شده است، عنوان کرد: دیداری با نمایندگان این انجمن داشتیم و در صحبت‌های اولیه مقرر شد به صورت مقطعی و دائمی برای گرامیداشت و بزرگداشت یاد و نام بیژن درویش مجموعه فعالیت‌های مختلف انجام شود.

وی تاکید کرد: آموزش‌ها و اقدامات زنده‌یاد درویش در پویایی و بالندگی صنعت چاپ و موضوعات آموزشی موثر بوده و ضروری است که این تاثیرات به شکل‌های مختلف برای نسل جدید تشریح شود.

منصوری همچنین از تشکیل دبیرخانه دائمی برای گرامیداشت وی خبر داد و یادآور شد: بخش دیگر برنامه‌های ما این است که آثار ایشان و کارهای وی به صورت مکتوب در قالب کتاب یا در نشریات چاپ شود، همچنین تدبیری اندیشیده خواهد شد که بخشی از نخبگان و بزرگان صنعت چاپ که از همدوره‌ها و دانش‌آموختگان وی هستند در این دبیرخانه حضور داشته باشند تا کارهای مثمر ثمر بیشتری برای وی‌‌ انجام شود.

مهندس بیژن درویش کجوری، متولد سال ۱۳۱۴، دانش‌آموخته مقطع کارشناسی ارشد مدیریت چاپ از دانشگاه صنعت چاپ آلمان و شهر مونیخ در سال ۱۹۶۳، فارغ‌التحصیل چاپ و گرافیک از آکادمی چاپ وین اتریش در سال ۱۹۵۸ بود که چهارم مرداد سال ۱۴۰۱ درگذشت.

زنده‌یاد درویش در سمت‌های مختلفی چون مدیریت تولید شرکت افست، مدیرعامل و مسئول چاپ کتیبه، موسس واحد ۴۲ علمی کاربردی دانشگاه جامع، تدریس در دانشکده علوم ارتباطات و عضو هیئت امنای انجمن مخترع و مبتکرین بود. وی، بنیانگذار آموزش آکادمیک چاپ است و تالیف کتاب‌های «موادشناسی»، «تاریخ سیلک»، «حساب فنی»، «روش‌های تولید و فرم‌های حروفی و چاپی» را در کارنامه خود دارد.

 

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true