تولید چاپگرهای سه بعدی ساخت مدل های طلا و جواهر در کشور - اخبار چاپ ، اخبار تبلیغات ، اخبار نشر و اخبار بسته بندی
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true
تولید چاپگرهای سه بعدی ساخت مدل های طلا و جواهر در کشور

مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان فعال در حوزه ساخت چاپگرهای سه بعدی معتقد است، محصولات ایرانی در این حوزه ضمن کیفیت برتر نسبت به نمونه های وارداتی به دلیل خدمات مطمئن پس از فروش برتری محسوسی نسبت به نمونه های وارداتی دارند.

به گزارش چاپ و تبلیغات آنلاین به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، مصطفی مصطفایی، مدیرعامل شرکت دنیای ایجاد نوآور شفق، با اشاره به توان‌مندی این شرکت در زمینه تولید چاپگرهای سه بعدی گفت:« در حاضر چند شرکت‌ دانش‌بنیان داخلی در زمینه تولید چاپگر سه بعدی فعالیت دارند که محصولی با کیفیت بسیار بالاتر نسبت به نمونه های وارداتی ارائه می‌دهند. از دو سال پیش واردات دستگاه‌های چینی در کشور آغاز شده است که قیمت بالایی ندارند، اما از طرف دیگر کیفیت ساخت بالایی نیز ندارند و به سرعت خراب می‌شوند. این در حالی است که در داخل کشور خدمات پس از فروش خاصی هم ندارند و پس از خراب شدن، برای تعمیر به ما مراجعه می‌کنند.»

وی در ادامه با تاکید بر لزوم خودکفایی در تولید این چاپگرها و بازار مصرف گسترده آن‌ها گفت: «چاپگر یا پرینتر سه بعدی در زمینه‌های متنوعی از جمله طلا و جواهر، کفش، داروسازی، بیوتکنولوژی و … کاربرد دارد. در ساخت طلا و جواهر در حال حاضر جایگزینی برای این چاپگرها وجود ندارد. در صنعت کفش تا پیش از این از دستگاه‌های CNC استفاده می شد که ظرافت لازم را نداشتند. در حوزه دارو بیوتکنولوژی از ساختارهای میکروفلوئودیک استفاده می‌شود که توسط این چاپگرها تولید می‌شوند.»

چاپگرهای سه بعدی رزینی

مصطفایی خاطرنشان کرد: « در شرکت دنیای ایجاد نوآور شفق در زمینه ساخت چاپگرهای سه بعدی رزینی در مدلهای مختلف فعالیت داریم که در حوزه ساخت راهنماهای جراحی و ادوات پزشکی، ساختارهای میکروفلوئیدیک، قالب برای تولید انبوه و ریخته گری دقیق، براکت و الاینر ارتودنسی، مدل های ظریف و دقیق طراحی شده در صنعت طلا و جواهر کاربرد دارند.»

وی در پایان گفت:«متاسفانه در حال حاضر ما مجبور شدیم به علت برخی از مشکلات مالی، تولید خود را کاهش دهیم و بیشتر نقش یک واسطه برای چاپ را داشته باشیم. اما در تلاش هستیم تا با گرفتن برخی تسهیلات، دوباره به مدار تولید گسترده برگردیم و بخش بزرگتری از بازار داخلی را در اختیار بگیریم.»

 

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true