آیا جلبک دریایی می تواند به یک ماده بسته بندی اصلی تبدیل شود؟ - اخبار چاپ ، اخبار تبلیغات ، اخبار نشر و اخبار بسته بندی
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true
آیا جلبک دریایی می تواند به یک ماده بسته بندی اصلی تبدیل شود؟

Sway، استارت آپی که مواد فیلم خانگی قابل کمپوست سازی را از جلبک دریایی تولید می کند، اخیراً جایزه معتبر نوآوری پلاستیک تام فورد را از آن خود کرد. ما با این شرکت صحبت کردیم تا درباره سفر تامین مالی آن، نحوه مقایسه راه حل های آن با جایگزین های معمولی از نظر عملکرد و پایداری، و آینده صنعت بسته بندی جلبک دریایی بیشتر بدانیم.

Sway چیست و می توانید تاریخچه مختصری از این شرکت را به ما ارائه دهید؟ بسیار عالی خواهد بود اگر بتوانید بینش هایی را در مورد روزهای اولیه، تحقیق و توسعه و نحوه به دست آوردن بودجه نشان دهید.

Sway یک استارت‌آپ با فناوری پاک است که جایگزین‌های پلاستیکی مبتنی بر جلبک‌های دریایی و به سرعت قابل کمپوست شدن است. محصولات ما برای سازگاری با ماشین‌آلات موجود بهینه‌سازی شده‌اند و به‌طور یکپارچه در زیرساخت‌های تولید پلاستیک سنتی برای سهولت پذیرش ادغام می‌شوند. پس از استفاده، بسته‌بندی ما در محیط‌های کمپوست خانگی و صنعتی تجزیه می‌شود و خاک سالم تولید می‌کند و همزمان سیستم‌های اجتماعی و زیست‌محیطی آسیب‌دیده پلاستیک‌های نفتی را دوباره پر می‌کند.

تاریخچه مختصر:

۲۰۱۸: جولیا مارش که یک محیط بان و طراح حرفه ای مادام العمر است، از محدودیت های جایگزین های پلاستیکی ناامید شده است. او کشف می کند که جلبک دریایی می تواند به مواد پلاستیکی تبدیل شود و شروع به آزمایش در یک آزمایشگاه موقت (معروف به آشپزخانه او) می کند تا فنجان، بشقاب و نی های خود را بسازد.

۲۰۱۹: جولیا نیروهای خود را با مت مایز متخصص توسعه پایدار و خالق نام تجاری لیلاند ماشمایر برای مفهوم سازی Sway متحد می کند. جولیا و مت به سراسر جهان سفر می کنند تا از کشاورزان جلبک دریایی و مبتکران بیومواد بیاموزند.

۲۰۲۰: تیمی گردآوری می‌شود که استعدادهای متخصصان و مشاوران صنعت را به نمایندگی از CPG‌های اصلی، دکترای جلبک دریایی، کارشناسان علوم مواد و اتحادهای کمپوست به کار می‌گیرد. آنها با هم نمونه اولیه ای را ایجاد می کنند که برنده چالش فراتر از کیسه و پذیرش شتاب دهنده اتحاد اقیانوس پایدار است.

۲۰۲۱: ما اولین جمع آوری کمک مالی ۲٫۵ میلیون دلاری را می بندیم و تیم، پایگاه تامین کنندگان و شبکه مشتریان بالقوه خود را گسترش می دهیم. محصولات Sway به سرعت از طریق آزمایشگاه‌ها، نهادهای گواهی کمپوست و خرده‌فروش‌هایی مانند Target، Walmart و CVS تکرار می‌شوند. تیم ما فرمول هایی را طراحی می کند که پتانسیل تجاری را باز می کند.

۲۰۲۲: Sway با حضور در کنفرانس های بسته بندی و پایداری در سراسر جهان، به رسمیت شناخته شد. راه حل ما به عنوان فینالیست جایزه نوآوری پلاستیک تام فورد انتخاب می شود و پس از آن یک سال تحت آزمایش های دقیق در مقیاس حیاتی، هزینه، عملکرد، تخریب بیولوژیکی، و معیارهای اثرات زیست محیطی و اجتماعی قرار می گیرد.

۲۰۲۳: Sway با ثبت یک نقطه عطف مهم در ماه مارس، مقام اول را در جایزه نوآوری پلاستیک تام فورد کسب کرد. Sway در ژوئن امسال وارد Innovation Accelerator می‌شود که توسط شرکت‌های زیبایی تام فورد و Estée Lauder حمایت می‌شود تا محصول خود را مقیاس‌بندی کند. در کنار هم، ما محصول شاخص خود را از طریق آزمایشی با شرکای نوآوری، Graf Lantz، Ales Grey و غیره برای عموم عرضه می کنیم. ما قصد داریم دور بعدی خود را در تابستان امسال ببندیم و به ما این امکان را می دهد که تیم خود را رشد دهیم، آزمایشگاه خود را گسترش دهیم و محصولات خود را برای پاسخگویی به تقاضای تجاری مقیاس دهیم.
Sway برای چه عملکردها و فرمت هایی مناسب تر است؟

تمرکز فعلی ما بسته‌بندی انعطاف‌پذیر و لایه نازک است که برای استفاده به عنوان کیسه‌های پلی کیسه، کیسه‌ها یا پنجره‌های محصول برای مد، کالاهای خانگی و غذا مناسب است. فیلم دارای گواهی ۱۰۰٪ زیستی ما اکثراً جلبک دریایی، انعطاف پذیر، بادوام و قابل آب بندی روی صندلی با نفوذپذیری کم در برابر هوا و روغن است. علاوه بر این، می توان آن را از نظر رنگ، شفافیت و بافت سفارشی کرد.

ما از طریق گروهی منتخب از برندهای شریک نوآوری که متعهد به آزمایش، تکرار و کمک به ما در بهبود محصول خود برای مناسب بازار گسترده هستند، مواد شاخص خود را در فعال‌سازی‌های محدود آزمایش می‌کنیم.

از منظر پایداری/انتشار چگونه با جایگزین های سنتی مقایسه می شود؟ آیا LCA انجام داده اید؟

پلاستیک مسئول انتشار قابل توجه گازهای گلخانه ای در هر مرحله از زندگی خود است، از استخراج و حمل و نقل گرفته تا پالایش و ساخت و مدیریت زباله و آلودگی در محیط زیست.

بسته‌بندی نوسان تقاضا را از سوخت‌های فسیلی پرمصرف گازهای گلخانه‌ای تغییر می‌دهد و به جای آن به سمت یک منبع تجدیدپذیر: جلبک دریایی می‌رود. جلبک دریایی همچنین ما را قادر می سازد تا انتشار گازهای گلخانه ای را کاهش دهیم. بر خلاف محصولات زمینی، مزارع جلبک دریایی برای کشت کربن فشرده نیستند. آنها برای رشد به زمین زراعی، آب شیرین یا کود نیاز ندارند.

مطالعات علمی جدید حتی نشان می دهد که مزارع جلبک دریایی می توانند مقادیر قابل توجهی کربن زنده و جدا شده را ذخیره کنند. مزایای اضافه شده آنها برای سیستم های اکولوژیکی و اجتماعی فراوان است: کشت مسئولانه جلبک دریایی آب را تصفیه می کند، تنوع زیستی را افزایش می دهد، اسیدی شدن اقیانوس ها را معکوس می کند، و اشتغال مقاوم در برابر آب و هوا را برای جوامع ساحلی تضمین می کند زیرا گرم شدن آب ها بر برداشت تأثیر می گذارد.

چگونه می‌خواهید Sway را مقیاس‌بندی کنید و آن را به طور گسترده در سطح تجاری در دسترس قرار دهید، و به طور کلی، چه چیزی لازم است تا راه‌حل‌هایی مانند این جریان اصلی‌تر شود؟

ما خوشحالیم که به اشتراک بگذاریم که در حال حاضر آزمایش‌های عمومی را با مارک‌های نوآوری کلیدی مانند Graf Lantz و Ales Grey اجرا می‌کنیم، که به زودی راه‌اندازی بیشتری نیز خواهد داشت. این کمپین‌های نسخه محدود برای Sway طراحی شده‌اند تا بازخورد ارزشمند کاربر نهایی را به دست آورند و با در دسترس‌تر شدن محصولات ما، محیطی مناسب را برای محصولات ما شکل دهند.

بر اساس نتایج آزمایش‌ها، Sway در حال برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی در مقیاس بزرگ‌تر با برندهای خارجی، پوشاک و مواد غذایی در برنامه‌های خرده‌فروشی و تجارت الکترونیک است. در کنار هم، ما با مشارکت مجموعه کوچکی از شرکای استراتژیک برند، عرضه محصول خود را گسترش خواهیم داد.

در پشت صحنه، تولید نقش بزرگی در توانایی نوآوری‌های بیومتریال مانند ما برای مقیاس‌پذیری دارد. کسب مقام اول در جایزه نوآوری پلاستیک تام فورد در سال جاری، نقطه عطف عظیمی برای Sway بود که به طور عمومی ظرفیت ما را برای برآورده کردن استانداردهای سختگیرانه در مقیاس، هزینه، عملکرد، تخریب و تاثیر تایید کرد.

همه این معیارها باعث ایجاد هیجان و اعتماد در میان شبکه گسترده‌تری از تولیدکنندگان و برندهایی می‌شود که مشتاق اتخاذ راه‌حل‌های بسته‌بندی پایدار هستند و به ایجاد پل ارتباطی و کسب زمان گرانبها با تولیدکنندگان بسته‌بندی پیشرو در صنعت کمک می‌کنند.

اگر راه‌حل‌هایی از این دست به جریان اصلی تبدیل شوند، چه تأثیری بر صنعت جهانی پرورش جلبک دریایی خواهد گذاشت؟ برای اطمینان از پایداری این فرآیندها چه کاری می توان انجام داد؟

رشد اقتصاد جلبک دریایی پر رونق و احیاکننده اجتناب ناپذیر نیست. بدون توجه دقیق به تأثیرات اکولوژیکی آن، کشت جلبک دریایی می‌تواند نتایج منفی مانند اتروفیکاسیون دریایی را به همراه داشته باشد که در آن مواد مغذی بیش از حد مضر وجود دارد. بیماری هایی که می توانند به جمعیت جلبک های دریایی وحشی سرایت کنند. و تغییرات ژنتیکی ناشی از تک کشت. مانند هر صنعت دیگری، برجستگی «واسطه‌ها» و گروه‌های انحصاری نیز می‌تواند مزایای اقتصادی را برای جوامع ساحلی کاهش دهد.

برای تقویت رشد کشاورزی احیا کننده اقیانوس و باز کردن پتانسیل واقعی کشت جلبک دریایی به عنوان یک راه حل اقلیمی، سرمایه گذاران باید وجوه خود را در سراسر زنجیره ارزش در مناطق زیر توزیع کنند:

۱٫ تحقیق بیشتر تقریباً هر نشریه علمی در مورد کشت جلبک دریایی شامل فهرستی از شکاف های داده ها و سؤالات تحقیقاتی بیشتر است. برای پیگیری پایدار جلبک‌های دریایی، باید درکی قوی از خطرات و مزایای زیست‌محیطی آن و همچنین بهترین شیوه‌ها داشته باشیم. از آنجا، ما باید استانداردهای روشنی را برای کشاورزی احیاکننده اقیانوس ها تعیین کنیم و مزارع جلبک دریایی را در برنامه ریزی دریایی به گونه ای ادغام کنیم که حفاظت را ترویج کند و به محدودیت های زیست محیطی و ظرفیت های حمل احترام بگذارد.

۲٫ تنظیم مناسب. در حالی که مین راه را در قوانین مبتنی بر محیط زیست در ایالات متحده، ارائه یک فرآیند مجوز جامع اما قوی، رهبری کرده است، سایر ایالت ها این کار را نکرده اند. با هدایت علم، تنظیم کننده ها باید اطمینان حاصل کنند که اقتصاد جلبک دریایی می تواند رشد کند – و مسئولانه رشد کند.

۳٫ جامعه. کشاورزی احیاکننده اقیانوس نیازمند مشارکت بین نوآوران محصول، کشاورزان، تنظیم‌کننده‌ها، سازمان‌های حفاظت از محیط زیست، محققان و بسیاری دیگر از ذینفعان جلبک‌های دریایی است. از طریق جامعه – از جمله تمام بحث ها و اختلاف نظرهایی که با آن همراه است – ما به سمت یک دیدگاه مشترک از آبزی پروری جلبک دریایی و دستور کار برای به فعلیت رساندن آن دیدگاه کار خواهیم کرد.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true