تحولی نو در علم عکاسی 3d - اخبار چاپ ، اخبار تبلیغات ، اخبار نشر و اخبار بسته بندی
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true
تحولی نو در علم عکاسی ۳d

ساخت يک دوربين عکاسي جديد با مکانيزم عکسبرداري متفاوت به زودي رخ نمي‌دهد ما معتقديم که از زمان معرفي دوربين‌هاي ديجيتال تاکنون هيچ خبري به اندازه خبر توليد دوربين عکاسي سه بعدي داغ و مهم نيست.

اين اتفاقي است که اخيرأ با ظهور دوربين Fujifilm Finepix Real 3D W1 به وقوع پيوسته. همانطور که فوجي فيلم آن را نام گذاري کرده (W1مخفف The World’s يعني در دنيا اولين مي‌باشد)
اين محصول اولين دوربين عکاسي سه بعدي دنياست که توانايي عکس گرفتن سه بعدي را دارد.


اين دوربين از دو لنز و دو حسگر سي سي دي ده مگا پيکسلي براي ايجاد حالت استروسکوپي سه بعدي استفاده شده و پس از گرفتن دو عکس دو بعدي همزمان، قابليت تبديل آنها را به يک عکس سه بعدي را دارد.
وزن اين دوربين ۲۶۰ گرم ابعاد آن۱۲۳/۶x68x25/6 ميليمتر به راحتي روي يک چشم قرار مي‌گيرد
با اين وزن واندازه عکاسي با آن لذت بخش و دلچسب مي‌باشد.


با دوربين دبليو وان مي‌توان به عنوان يک دوربين دو بعدي معمولي هم استفاده کرد. در اين حالت، هر لنز به صورت يک دوربين مجزا عمل مي‌کند و در نتيجه مي‌توان دو عکس دو بعدي با تنظيمات مختلف و به صورت همزمان گرفت.
دوربين دبليو وان يک پورت مادون قرمز سرعت بالا هم روي اين دستگاه نصب کرده‌اند که فقط براي ارسال و دريافت عکس قابل استفاده مي‌باشد برد اين دوربين از ۵ تا ۲۰ سانتيمتر و با زاويه ۲۰ درجه مي‌باشد. مخزن کارت حافظه در قسمت کف دوربين تعبيه شده و باطري NP-95Li-ion استفاده مي‌شود.


شارژ عمر باطري تا ۲۵۰ عکس است.

البته اگر صرفه‌جويي‌ها و استفاده از تنظيمات مناسب استفاده شود.
رنگ دستگاه مشکي براق است و حاشيه دور دوربين نقره‌اي که متاسفانه اثر انگشت روي آن باقي مي‌ماند. زوم اپتيکي دستگاه ۳xاست و دامنه فوکوس آن ۳۵ تا ۱۰۵ ميليمتر است.


هر چند اين ارقام براي يک دوربين کمپکت دو بعدي مقادير درخشاني نمي‌باشد. اما براي يک دوربين سه بعدي دستاورد مهمي به حساب مي‌آيد، چرا که توليد عکس سه بعدي با طول ثابت، آن هم با يک لنز کار بسيار مشکلي مي‌باشد.


دوربين دبليو وان از يک صفحه نمايشي۲/۸ اينچي براي منظره‌ياب آن استفاده کرده، و براي ديدن عکس‌هاي گرفته شده نيازي به عينک سه بعدي نداريد. اين صفحه نمايش داراي ۲۳۰ هزار نقطه کيفيت پسنديده‌اي مي‌باشد.
کار کردن با آن، گزينه صورت ياب دبليو وان را در منوي دوربين پيدا و تنظيم مي‌کنيم.


اين ويژگي در شرايط مناسب بسيار مورد توجه و مفيد مي‌باشد. به طور مثال در عکس‌هاي دسته جمعي که افراد در فاصله متوسط با دوربين ژست مي‌گيرند. همچنين (Face Detector)صورت ياب براي سوژه‌هاي غير ثابتي که با سرعت زيادي در حال حرکت هستند و يا صورت خود را به سمت دوربين گرفته‌اند بسيار موثر مي‌باشد.


دوربين دبليو وان علاوه بر اينکه مي‌تواند در يک عکس صورت حد اکثر تا ده نفر را تشخيص دهد.

داراي گزينه حذف (Red-eye reduction) چشم قرمز نيز مي‌باشد. ايراد عمده اين دوربين اين است که به دليل نداشتن نماياب اپتيکي(optical Viewfinder) مشاهده عکس‌هاي گرفته شده توسط اين دوربين در نور مستقيم نور خورشيد آزاردهنده مي‌نمايد.


دكمه‌هاي کنترل اين دستگاه در پشت دوربين عدد دو طرف صفحه نمايشي ۲/۸ اينــچي قرار داده شده و با نور پس زمينه آبي روشن مي‌گــردد.
در پوش لنزهاي دوربين، و با بازو بسته شدن به صورت کشويي، اين در پوش همچنين کار روشن و خاموش کردن را در موقع باز و بسته کردن کشو به عهده دارد. علاوه بر لنزها فلاش و ميکروفن استريوهم در آن تعبيه شده است.

بدنه تمام پلاستيک و خيلي خوش دست است. و در موقع استفاده در دست امکان ليز خوردن وجود ندارد.
در يک ارز يابي کلي مي‌توان گفت کيفيت طراحي فيزيکي دستگاه دبليو وان در اندازه محصولات رده بالاي فوجي فيلم مي‌باشد اين دوربين مناسب پزشکان، متخصصان، مجسمه‌سازان، کارگردانان، طراحان صحنه، معماران، از جمله قالب‌سازان و کساني که بعد براي آنها خيلي ضروري مي‌باشد.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true