اجرای طرح پایش کمی پیش بسته‌بندی در اردبیل - اخبار چاپ ، اخبار تبلیغات ، اخبار نشر و اخبار بسته بندی
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true
اجرای طرح پایش کمی پیش بسته‌بندی در اردبیل

مدیرکل استاندارد استان اردبیل، هاشم علایی در بازدید از مراکز تولید و عرضه کالاهای مصرفی در اردبیل گفت: در راستای بررسی کم‌فروشی و الزامات برچسب‌گذاری فرآورده‌های تولیدی، طرح پایش کمی پیش بسته‌بندی فرآورده‌ها در استان اردبیل اجرا می‌شود.

پدیده کم‌فروشی بر اساس آیات و روایات جز مصادیق خیانت در حق‌الناس شمرده شده است.

در راستای حفظ حقوق مصرف‌کننده و تصویب اجباری شدن استانداردهای ملی ایران به شماره‌های ۱۶۳۸۱ و ۲۱۷۵۹ با عناوین «کمیت فرآورده در بسته‌بندی‌ها» و «الزامات برچسب‌گذاری در پیش بسته‌بندی‌ها»، طرح پایش کمی پیش بسته‌بندی فرآورده‌ها در استان انجام می‌شود.

در این طرح که به صورت مرحله‌ای در حال انجام است، فرآورده‌های غذایی و بهداشتی از سطح واحدهای تولیدی و مراکز عرضه نمونه‌برداری می‌شوند و از نظر کمیت با توجه به اظهارات مندرج در نشانه‌گذاری اعم از وزن، حجم و… مورد پایش قرار می‌گیرند.

با توجه به اینکه پایش کمیت کالاهای مورد استفاده عموم به ویژه کالاهای اساسی و رعایت حق‌الناس جز اولویت‌های اصلی سازمان ملی استاندارد ایران است، اجرای این طرح به صورت مستمر ادامه دارد.

رعایت دقیق کمیت محصولات بسته‌بندی شده و همچنین حذف رواداری مزبور توسط واحدهای تولیدی خواهد بود.

طیف فرآورده‌های منتخب مشمول اجرای طرح ویژه اوزان و مقیاس‌ها در امر کنترل و نظارت و بازرسی فرآورده‌های پیش بسته‌بندی شده در مواجهه با کم‌فروشی‌ها و الزامات برچسب‌گذاری شامل انواع محصولات غله‌ای بیسکویت، ویفر، کیک، کلوچه، ماکارونی و…، ماست در ظروف مختلف، محصولات چیپس و اسنک، پودرهای شوینده دستی و ماشینی، خمیر دندان، چای کیسه‌ای و بسته‌بندی کیلویی، مرغ و گوشت بسته‌بندی شده، قند و شکر بسته‌بندی شده، شکلات و تافی و آب‌نبات بسته‌بندی شده، بستنی، صابون، انواع کره، انواع سس‌های غذا، رب گوجه‌فرنگی، عسل، غذاهای آماده و نیمه آماده که همگی تولید داخل هستند، است

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true