آمازون بیش از 18000 کارمند خود را اخراج می کند... - اخبار چاپ ، اخبار تبلیغات ، اخبار نشر و اخبار بسته بندی
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true
آمازون بیش از ۱۸۰۰۰ کارمند خود را اخراج می کند…

آمازون بیش از ۱۸۰۰۰ کارمند خود را اخراج می کند که بزرگترین اخراج در تاریخ خود بوده است که نشان دهنده عمیق شدن رکود صنعت فناوری است.

اندی جاسی، مدیر عامل شرکت آمازون در یادداشتی به کارکنان آمازون در روز چهارشنبه تصمیم اخراج را اعلام کرد و گفت که این کاهش از روند برنامه ریزی سالانه شرکت پیروی می کند.
هرچند اخراج ها از سال گذشته آغاز شد و پیش از این انتظار می رفت حدود ۱۰۰۰۰ نفر را تحت تاثیر قرار دهد. این حرکت در رده‌های شرکتی، عمدتاً بخش خرده‌فروشی آمازون و وظایف منابع انسانی، مانند استخدام، متمرکز است.

جاسی گفت: آمازون در گذشته اقتصادهای نامطمئن و دشواری را پشت سر گذاشته است و ما به این کار ادامه خواهیم داد. “این تغییرات به ما کمک می کند تا فرصت های بلندمدت خود را با ساختار هزینه قوی تر دنبال کنیم.”

اگرچه چشم انداز اخراج ماه ها در آمازون وجود دارد – این شرکت اذعان کرده است که افراد زیادی را در طول همه گیری استخدام کرده است – افزایش تعداد نشان می دهد که چشم انداز شرکت تاریک شده است. این شرکت به سایر غول های فناوری در اخراج های بزرگ می پیوندد. اوایل چهارشنبه، نیروی فروش اعلام کرد که قصد دارد حدود ۱۰٪ از نیروی کار خود را حذف کند و دارایی های املاک و مستغلات خود را کاهش دهد.
سرمایه‌گذاران آمازون به آخرین تلاش‌ها برای سرپا ماندن شرکت واکنش مثبت نشان دادند و امیدوارند سود شرکت تجارت الکترونیک را بالا ببرند. این سهام در معاملات قبل از افتتاح بورس نیویورک در روز پنجشنبه حدود ۱٫۸ درصد افزایش یافت. وال استریت ژورنال ابتدا در مورد این طرح گزارش داد.

حذف ۱۸۰۰۰ کارگر بزرگ‌ترین کاهش تاکنون برای شرکت‌های فناوری در طول رکود فعلی خواهد بود، اما آمازون همچنین نیروی کار بسیار بیشتری نسبت به همتایان “سیلیکون ولی” دارد. تا پایان سپتامبر بیش از ۱٫۵ میلیون کارمند داشت.

در زمانی که شرکت در حال برنامه‌ریزی کاهش در ماه نوامبر بود، سخنگوی آمازون گفت که آمازون تقریباً ۳۵۰۰۰۰ کارمند شرکتی در سراسر جهان دارد.
بزرگترین خرده‌فروش آنلاین جهان پایان سال گذشته را صرف تطبیق با اخراج و رشد تجارت الکترونیک کرد، زیرا خریداران به عادت‌های قبل از همه‌گیری بازگشتند. آمازون افتتاح انبارها را به تاخیر انداخت و استخدام در گروه خرده فروشی خود را متوقف کرد. این حالت تعلیق را به کارکنان شرکت گسترش داد و سپس شروع به کاهش داد.

جاسی، کسب و کارهای آزمایشی و زیان‌آور را حذف یا محدود کرده است، از جمله تیم‌هایی که بر روی یک سرویس بهداشتی از راه دور، یک ربات تحویل دهنده و یک دستگاه تماس ویدیویی برای کودکان کار می‌کنند، از جمله پروژه‌های دیگر.

آمازون که به عنوان یک کتابفروشی آنلاین شروع به کار کرد، بخش هایی از سطح کسب و کار خود را کاهش می دهد. اما همچنان به سرمایه گذاری در تجارت ابری و تبلیغاتی و همچنین پخش ویدئو ادامه می دهد.

موج اول اخراجی ها در گروه دستگاه‌ها و خدمات آمازون که دستیار دیجیتال الکسا و بلندگوی هوشمند Echo را در میان سایر محصولات می‌سازد، بیشتر شد. رئیس این گروه ماه گذشته به بلومبرگ گفت که اخراج کارکنان در این واحد در مجموع کمتر از ۲۰۰۰ نفر بوده است و آمازون همچنان به دستیار صوتی متعهد است.
به برخی از استخدام‌کنندگان و کارمندان گروه منابع انسانی شرکت، پیشنهاد خرید داده شد. جاسی در ماه نوامبر به کارمندان گفت که کاهش‌های بیشتری در سال ۲۰۲۳ در تیم‌های خرده‌فروشی و منابع انسانی آن اعمال خواهد شد.

در یادداشت روز چهارشنبه، جاسی گفت که این شرکت به کارگران آسیب دیده، مزایای سلامتی انتقالی و کاریابی ارائه خواهد کرد. او همچنین یک کارمند را به دلیل افشای این خبر مورد سرزنش قرار داد. او گفت که این شرکت قصد دارد در ۱۸ ژانویه بحث در مورد این خدمات را با کارمندان آسیب دیده آغاز کند.

جاسی گفت: «شرکت هایی که عمر طولانی دارند مراحل مختلفی را طی می کنند. “آنها هر سال در حالت گسترش افراد نیستند.”

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true