اولین نمایشگاه تخصصی صنعت چاپ در استان قم برگزار می‌شود - اخبار چاپ ، اخبار تبلیغات ، اخبار نشر و اخبار بسته بندی
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true
اولین نمایشگاه تخصصی صنعت چاپ در استان قم برگزار می‌شود

اولین نمایشگاه تخصصی صنعت چاپ، بسته بندی، تبلیغات و هدایای تبلیغاتی در استان قم، در تاریخ ۲۵ تا ۲۸ مهرماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی استان با همت و حمایت اتحادیه چاپخانه داران و شرکت شهرک‌های صنعتی و خوشه توسعه چاپ و بسته بندی برگزار می‌شود.

سید علی موسوی نژاد در نشست خبری برگزاری اولین نمایشگاه تخصصی و بین المللی صنعت چاپ، بسته بندی، تبلیغات و هدایای تبلیغاتی استان قم  ۲۲ مردادماه در سالن جلسات شرکت شهرک‌های صنعتی برگزار شد، عنوان کرد: نقش محوری صنعت چاپ و بسته بندی نمایان و مشهود است و لذا صنعت چاپ به عنوان سومین صنعت برجسته در دنیا محسوب می‌شود.

رئیس اتحادیه صنف چاپخانه داران استان قم، افزود: گسترش صنعت چاپ بعد از انقلاب در حوزه نشر به واسطه حضور مراکز علمی و فرهنگی بوده و در حال حاضر به علت گرایش به بسته بندی و نیاز صنعت به آن در استان قم صنعت چاپ به این سمت و سو کشیده شده است.

وی با بیان اینکه در اتحادیه چاپخانه داران استان قم شاهد هم افزایی و تعامل بین زیرمجموعه‌ ها هستیم، افزایش توان واحدهای مستقر در استان و کاهش نیاز به واردات، گسترش صنایع زیر دستی و صنایع کوچک، ایجاد خوشه صنعت چاپ با هدف کمک به رشد و توسعه صنعت چاپ در استان قم، و برگزاری نمایشگاه را از جمله فعالیت های موثر دانست و گفت: برگزاری اولین نمایشگاه تخصصی و بین المللی صنعت چاپ، بسته بندی، تبلیغات و هدایای تبلیغاتی در استان قم سبب شناساندن و معرفی ظرفیت فعالان و تولیدکنندگان این صنعت در سطح کشور و حتی خارج از کشور می‌شود.

صنعت چاپ و بسته بندی در اشتغال زایی تاثیر بسزایی دارد

در ادامه یاسر دیبایی رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه تخصصی و بین المللی صنعت چاپ، بسته بندی، تبلیغات و هدایای تبلیغاتی در استان قم با بیان اینکه این نمایشگاه در مهرماه برگزار می‌شود، عنوان کرد: با توجه به ترنور مالی صنعت چاپ در دنیا، صنعتی که بیش از هزار دلار گردش مالی دارد که ۵۰ درصد آن در حوزه چاپ و بسته بندی است؛ بسته بندی به صورت مرسوم که در صنایع می‌بینیم معطوف نمی‌شود و از چاپ روی فلز و چاپ بسته بندی مواد غذایی و چاپ‌های دیجیتال بسته بندی گستره عظیمی از صنعت چاپ را رقم می‌زند.

دیبایی ادامه داد: در منطقه ما بیش از ۲۰ میلیارد دلار ترنور مالی بسته بندی در کشورهای امارات، بحرین، قطر، عربستان و به ویژه ترکیه در گردش است، لذا این حوزه بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: صنعت چاپ و بسته بندی می‌تواند در اشتغال زایی تاثیر بسزایی داشته باشد چرا که اکثر صنایع با حوزه چاپ و بسته بندی سروکار دارند.

این عضو اتحادیه چاپخانه داران استان قم بیان کرد: صنعت چاپ استان قم که بیشتر تمرکز آن در حوزه نشر و کتاب بوده است، در حال حاضر بر حوزه چاپ بسته بندی تمرکز دارد؛ با توجه به این که صنعت چاپ استان قم قطب سوم برتر کشور است بنابراین نیاز دارد که خود را به روز کند.

دیبایی، شناساندن واحدهای فعال استان قم در حوزه صنعت چاپ به یکدیگر را که منجر به رشد این واحدها خواهد شد را از اهداف برگزاری نمایشگاه چاپ، بسته بندی، تبلیغات و هدایای تبلیغاتی دانست.

وی اظهار کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم با ایجاد صنعت شهاب سعی کرده است این گستره را وسعت ببخشد و مجموعه‌ای با جانمایی درست را در اختیار صنعت چاپ قرار دهد.

دیبایی با بیان اینکه قصد داریم ظرفیت‌های چاپخانه داران استان را به کشور معرفی کنیم، عنوان کرد: بیش از ۴۰۰ واحد فعال در چاپ استان قم داریم و بیش از ۴ هزار نیروی انسانی در این بخش فعال هستند که قابلیت افزایش دارد.

باید تغییر رویکردی از چاپ کتاب به چاپ بسته بندی داشته باشیم

در ادامه این نشست مصطفی قمی عامل توسعه خوشه چاپ و بسته بندی اظهار کرد: مدل توسعه خوشه‌های کسب و کار حدود ۲۰ سال است در ایران انجام می شود، این مدل در دنیا پذیرفته شده است و صنایع کوچک در کل دنیا از این مدل استفاده می‌کنند.

قمی در تعریف خوشه‌های کسب و کار ادامه داد: این مدل چالش‌های واحدهایی که در یک منطقه جغرافیایی دارای نقاط ضعف و قوت مشترک هستند را بررسی و راهکارهای توسعه را ارائه و اجرا می‌کند.

وی افزود: در بحث خوشه چاپ و بسته بندی استان قم در طول ۶ ماه مشکلات احصا و راهکارها مشخص شد که ما باید تغییر رویکردی از چاپ کتاب به چاپ بسته بندی داشته باشیم.

قمی با بیان اینکه یکی از چالش‌ها در حوزه چاپ و بسته بندی بازار است، افزود: وجود نمایشگاه اهداف اش این است که در حوزه گسترش بازار شاهد پیشرفت باشیم.

صادرات محور بودن جز اولویت‌های ما در این نمایشگاه است

همچنین محسن سلیمانی دبیر اجرایی نمایشگاه تخصصی و بین المللی صنعت چاپ، بسته بندی، تبلیغات و هدایای تبلیغاتی استان قم، یادآور شد: بعد از برگزاری نمایشگاه کفش که تجربه خوبی برای استان بود هفت صنعت را برای رشد و توسعه و افزایش اشتغال صنایع هدف گذاری کردیم.

وی با بیان اینکه اولین نمایشگاه در حوزه صنعت چاپ و بسته بندی در استان قم برگزار خواهد شد، افزود: سعی می کنیم که این نمایشگاه در کیفیت بالا برگزار شود.

سلیمانی ادامه داد: این نمایشگاه در تاریخ ۲۵ تا ۲۸ مهرماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی استان قم با همت و حمایت اتحادیه چاپخانه داران و شرکت شهرک‌های صنعتی و خوشه توسعه چاپ و بسته بندی برگزار می‌شود؛ ساعات بازدید از نمایشگاه نیز از ساعت ۱۵ تا ۲۱ خواهد بود.

وی اظهار کرد: گسترده جامعه هدف این نماشگاه صنعت چاپ و بسته بندی بسیار گسترده است و تقریبا همه صنایع درگیر می‌شود و گروه‌های کالایی و شرکت‌های دعوتی در این نمایشگاه در سه حوزه چاپ، بسته بندی و تبلیغات و هدایای تبلیغاتی تقسیم می‌شوند.

سلیمانی تصریح کرد: صادرات محور بودن جز اولویت‌های ما در این نمایشگاه است، از طریق اتحادیه مشتری هایی از کشورهای عراق، بحرین و تاجیکستان شناسایی شدند و از آن‌ها با هدف گسترش صادرات و افزایش اشتغال در استان دعوت خواهد شد.

وی تاکید کرد: همزمان با برگزاری نمایشگاه، نشست سراسری روسای اتحادیه‌های چاپ، نشر و بسته بندی کل کشور را در استان قم خواهیم داشت.

 

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true