تبلیغات مبتنی بر هوش مصنوعی عواقب قانونی دارد - اخبار چاپ ، اخبار تبلیغات ، اخبار نشر و اخبار بسته بندی
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true
تبلیغات مبتنی بر هوش مصنوعی عواقب قانونی دارد

هوش مصنوعی مولد صنعت تبلیغات را متحول کرده است و تولید محتوا، تعامل با مصرف کننده و عملیات باطن را متحول کرده است. تبلیغ‌کنندگان ممکن است از سیستم‌های هوش مصنوعی برای خودکارسازی محتوای خلاقانه مانند متن، گرافیک، مقالات و مواد بازاریابی استفاده کنند. با این حال، علیرغم مزایای هوش مصنوعی مولد از نظر کارایی، صرفه جویی در هزینه و بهره وری، مراحل اولیه تحقیقات هوش مصنوعی با مسائل و موانع قانونی ذاتی خاصی همراه است که تبلیغ کنندگان باید در نظر بگیرند.

بر اساس تحقیقات شرکت حقوقی Khaitan & Co و شورای استانداردهای تبلیغاتی هند (ASCI)، عواقب قانونی مانند نقض حق چاپ در این زمانه در حال تغییر بسیار مهم تر از همیشه است. نگرانی‌هایی در مورد مالکیت مواد تولید شده توسط هوش مصنوعی، امنیت داده‌ها، سوگیری بالقوه هوش مصنوعی و سایر مسائل نیز مطرح شده است.

نقض حقوق مالکیت معنوی

وقتی صحبت از نقض مالکیت معنوی می شود، هوش مصنوعی مولد ممکن است چالش برانگیز باشد. برای مثال، آهنگی شامل آوازهای «The Weekend» و «Drake» که توسط هوش مصنوعی تولید شده و شبیه‌سازی شده است، قبل از حذف بیش از ۱۵ میلیون بار آپلود و پخش شد. در مورد دیگری، پس از اعلام اینکه تصویر برنده اش با استفاده از هوش مصنوعی ساخته شده است، عکاس بوریس الداگسن از جایزه جهانی عکاسی سونی صرف نظر کرد. این یافته بحثی را در مورد نقش هوش مصنوعی در عکاسی برانگیخته است.

وضعیت محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی همچنان تحت قانون حق چاپ تعیین می شود

قانون حق چاپ ۱۹۵۷ از آثار اصلی در هند محافظت می کند و «نویسنده» را به عنوان خالق تعریف می کند. از آنجایی که هوش مصنوعی به عنوان یک شخصیت حقوقی به رسمیت شناخته نمی شود، حفاظت از حق نسخه برداری برای مطالب تولید شده توسط هوش مصنوعی باید روشن شود و سؤالاتی در مورد مالکیت و نقض آن ایجاد شود. تبلیغ‌کنندگان و شرکت‌های بازاریابی ممکن است برای اثبات مالکیت قانونی آثار تولید شده توسط هوش مصنوعی با مشکلاتی مواجه شوند.

برای جلوگیری از نقض حق نسخه‌برداری، مدل‌های هوش مصنوعی مولد بر دو نوع داده تکیه می‌کنند: داده‌های آموزشی و ورودی کاربر. به دلیل وضعیت مبهم هوش مصنوعی در قانون کپی رایت، مطالعه قابل توجهی برای اطمینان از انطباق و محافظت لازم است.

چرا تبلیغات باید آگاهانه و محتاطانه باشد

بر اساس این تحقیق، هوش مصنوعی به عنوان یک نهاد حقوقی در هند به رسمیت شناخته نمی‌شود، و باعث می‌شود آثار تولید شده با هوش مصنوعی بدون مشارکت انسانی برای حمایت از حق نسخه‌برداری واجد شرایط نباشند. در نتیجه، در صورت وقوع تخلف شخص ثالث، ممکن است تبلیغ‌کنندگان به مالکیت قانونی محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی با حداقل راه حل نیاز داشته باشند. علاوه بر این، شرکت های بازاریابی باید به عنوان مالکان قانونی در نظر گرفته شوند تا مالکیت محتوای ایجاد شده با هوش مصنوعی را به طور کافی به مشتریان خود منتقل کنند.

چگونه بازاریابان ممکن است خطرات مسئولیت خود را کاهش دهند

بر اساس این تحقیق، تمرکز قابل توجهی بر ارزیابی مناسب توافق‌نامه‌های پلتفرم هوش مصنوعی، کسب مجوزهای لازم برای اطلاعات دارای حق چاپ و اجتناب از ورودی‌های ممنوعه تا حد امکان است. اجرای فرآیندهای بررسی محتوا موثر، ایجاد قوانین و ادغام سلب مسئولیت‌های هوش مصنوعی، همه نقش‌های اساسی در کاهش خطرات احتمالی دارند.

حفاظت از داده های خصوصی با اجرای توافق نامه های عدم افشا و اجرای اقدامات امنیتی موثر نیز حیاتی است. کار انسانی برای حفظ کنترل انسانی، اطمینان از استفاده مسئولانه از هوش مصنوعی و کاهش موفقیت آمیز خطرات قانونی و اخلاقی پیشنهاد شده است.

چشم انداز آینده

بر اساس مقاله سفید Khaitan-ASCI، مشارکت سهامداران در مذاکره درباره پیچیدگی هوش مصنوعی و درگیر کردن توسعه‌دهندگان، سیاست‌گذاران، کارشناسان، کاربران و عموم مردم بسیار مهم است. تلاش‌های وزارت الکترونیک و فناوری اطلاعات، دولت هند (MEITY) و NITI Aayog و قانون برنامه‌ریزی شده هند دیجیتال با قوانین هوش مصنوعی، درک دولت از هوش مصنوعی در هند را نشان می‌دهد.

تمرکز بر عدالت، مسئولیت، شفافیت و اخلاق، توسعه هوش مصنوعی مسئول را هدایت می کند. برای مثال، قانون هوش مصنوعی اتحادیه اروپا، هنجارهای نظارتی را با یادگیری از دیدگاه های جهانی هماهنگ می کند. قوانین مؤثر بین نوآوری و حقوق، حریم خصوصی و اثر کارگر تعادل ایجاد می کند. یک رویکرد مشارکتی اعتماد، تمرین‌های هوش مصنوعی اخلاقی و مزایای اجتماعی را ارتقا می‌دهد.

 

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true