فرانسه بسته بندی پلاستیکی را در اول جولای ۲۰۲۳ ممنوع می کند - اخبار چاپ ، اخبار تبلیغات ، اخبار نشر و اخبار بسته بندی
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true
فرانسه بسته بندی پلاستیکی را در اول جولای ۲۰۲۳ ممنوع می کند

از اول جولای ۲۰۲۳، فرمان جدیدی مبنی بر ممنوعیت فروش میوه و سبزیجات فرآوری نشده در بسته‌های پلاستیکی در فرانسه اجرا می‌شود.

به گزارش چاپ و تبلیغات آنلاین به نقل از گزارش هلندی Agroberichten Buitenland. این مقررات جدید در ۲۱ ژوئن در مجله رسمی (روزنامه دولت)، شش ماه پس از وتوی اولین پیش نویس توسط Conseil d’Etat (شورای ایالتی) منتشر شد.

قانون ضد زباله فرانسه یک اقتصاد دایره ای (Agec) را ترویج می کند. در اصل، خرده‌فروشی میوه‌ها و سبزیجات تازه در پلاستیک را از اول ژانویه ۲۰۲۲ ممنوع کرده است، مگر اینکه در بسته‌بندی‌های بیش از ۱٫۵ کیلوگرم فروخته شود. از اول ژوئیه، این ممنوعیت به جز ۲۹ میوه و سبزی و میوه رسیده، دوباره اجرا می شود. اینها «میوه‌ها و سبزیجاتی هستند که در صورت آزاد فروخته می‌شوند در معرض فساد قرار می‌گیرند».

این آیین نامه جدید چیست؟

در ۹ دسامبر ۲۰۲۲، شورای دولتی فرانسه قانون قبلی از ۸ اکتبر ۲۰۲۱ را لغو کرد. متن اصلی می‌خواست فهرست میوه‌ها و سبزیجاتی که ممکن است در بسته‌بندی‌های پلاستیکی فروخته شوند به تدریج کاهش یابد. همچنین خواستار معافیت برخی از غذاهای حساس تا ژوئن ۲۰۲۶ شد. در پی این تصمیم، دولت فرانسه متن جدیدی را تهیه و به کمیسیون اروپا ارسال کرد.

این متن جدید که در ۲۱ ژوئن ۲۰۲۳ منتشر شده است، شامل فهرستی از ۲۹ میوه و سبزیجات معاف از ممنوعیت است. این علاوه بر میوه های رسیده (“در صورت رسیدن کامل به مصرف کنندگان فروخته می شود”) و دانه های جوانه زده است. نوارهای الاستیک برای بسته بندی سبزیجات مختلف کوچک (تربچه، هویج، گیاهان) نیز مجاز است.

کدام میوه ها و سبزیجات از ممنوعیت بسته بندی پلاستیکی ۱ ژوئیه ۲۰۲۳ مستثنی هستند؟

اندیو، مارچوبه، کلم بروکلی، قارچ، سیب زمینی اولیه، هویج اولیه و هویج بچه.
کاهو، کاهو بره، شاخه های جوان، گیاهان معطر، اسفناج، خاکشیر، گل های خوراکی و جوانه لوبیا.
گیلاس، زغال اخته، لینگونبری و انگور فرنگی.
میوه رسیده، یعنی میوه ای که به افراد کاملا رسیده فروخته می شود و به این ترتیب روی بسته بندی مشخص شده است.
دانه های جوانه زده.
تمشک، توت فرنگی، زغال اخته، شاه توت، توت قرمز، سنجد، توت، توت قرمز، توت سیاه و توت کیوی.

کدامیک دیگر معاف نیستند؟

حدود ده نوع میوه و سبزی دیگر از این ممنوعیت مستثنی نیستند. آنها شامل گوجه‌فرنگی‌های بالدار و دراز از «قسمت قلب»، گوجه‌فرنگی گیلاسی یا کوکتل، پیاز زودرس، شلغم زودرس، کلم بروکسل، لوبیا سبز، انگور، هلو، شلیل و زردآلو هستند.

بسته بندی پلاستیکی تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۳ قابل استفاده است

این ممنوعیت از ۱ ژوئیه ۲۰۲۳ اجرایی می شود. با این حال، برای استفاده از ذخایر بسته بندی، میوه ها و سبزیجات غیرمعمول همچنان ممکن است تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۳ در بسته بندی کامل یا نیمه ساخته شده فروخته شوند.

 

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true