تاثیر هوش مصنوعی مولد بر روش‌شناسی تبلیغات دیجیتال چگونه در حال تحول است - اخبار چاپ ، اخبار تبلیغات ، اخبار نشر و اخبار بسته بندی
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true
تاثیر هوش مصنوعی مولد بر روش‌شناسی تبلیغات دیجیتال چگونه در حال تحول است

از مدیران ارشد در سانفرانسیسکو در ۱۱-۱۲ ژوئیه، برای شنیدن اینکه چگونه رهبران سرمایه گذاری های هوش مصنوعی را برای موفقیت یکپارچه و بهینه می کنند.

موج جزر و مد ابزارهای مولد جدید هوش مصنوعی باعث می شود که صنایع به ارزیابی مجدد نحوه عملکرد و شناسایی راه های ارتقاء سطح فرآیندهای خود بپردازند.

تکرار فعلی ابزارهای هوش مصنوعی سرعت بی‌سابقه‌ای را در ایجاد دارایی‌های متنی و بصری به کاربران ارائه می‌دهد – بدیهی است که پیشنهاد جالبی برای برندها و تبلیغ‌کنندگان است. اما در کوتاه‌مدت، مزایای واقعی ابزارها کمتر با تلاش‌های رویت برند مرتبط است و بیشتر در زمینه هموار کردن راه‌حل‌های نوآورانه و ایده‌های کمپین سریع است.

با این حال، هوش مصنوعی مولد امروزی با مجموعه ای از مسائل بالقوه در مورد «مالکیت» محتوا و ایمنی برند همراه است. در حالی که صنعت بازاریابی دیجیتال آماده پذیرش این فناوری است، مهم است که تاثیرگذارترین راه‌هایی را در نظر بگیریم که هوش مصنوعی مولد می‌تواند صنعت ما را در کوتاه مدت به جلو ببرد.

واقعیت هایی برای خلاقیت تبلیغات امروزی

یکی از مواردی که برندها و تبلیغ‌کنندگان باید در نظر داشته باشند، پتانسیل محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی است که شباهت زیادی به آثار هنری موجود دارد.

از آنجایی که محتوا را می‌توان به سرعت تولید و در کمپین‌ها پیاده‌سازی کرد، استفاده ناآگاهانه از تصاویر و پیام‌هایی که مالکیت معنوی یا دارایی‌های دارای حق نسخه‌برداری را نقض می‌کنند، برای برندها و تبلیغ‌کنندگان بسیار آسان شده است. همچنین متوجه شده‌ایم که هوش مصنوعی مولد اغلب اصطلاحات، شعارها و شعارهایی را پیشنهاد می‌کند که دارای حق چاپ هستند، مگر اینکه به طور خاص از شما خواسته شود که هر متن دارای حق چاپ را حذف کند.

توجه دیگر در مورد ایمنی برند است.

خطر ایجاد دارایی هایی که با دستورالعمل های برند مطابقت ندارند یا برای مخاطبان خاص توهین آمیز هستند، هوش مصنوعی مولد ایجاد می کند. این بدیهی است که پیامدهای شهرت برند دارد. گفته می‌شود، تبلیغ‌کنندگان باید دائماً اطمینان حاصل کنند که محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی با ارزش‌های برند آنها همخوانی دارد و با مخاطبان هدف طنین‌انداز خواهد شد.

با وجود این موانع، پیش‌بینی می‌شود که بازار هوش مصنوعی مولد تا سال ۲۰۳۲ به ۱۸۸٫۶۲ میلیارد دلار برسد که از ۸٫۶۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۲ افزایش یافته است. همه ما شاهد افزایش علاقه به هوش مصنوعی هستیم و به سرعت متوجه می‌شویم که چگونه ابزارهای فعلی یک «نقطه پرش» شگفت‌انگیز را برای پیشرفت گردش کار نشان می‌دهند.

پلتفرم هایی مانند Midjourney به کاربران این امکان را می دهد که تصاویر را به سادگی با تایپ متن اصلی توسعه دهند.

دارایی های اولیه ای که ایجاد می کند، بر اساس درخواست شما، می تواند بسیار نزدیک به تصویری باشد که به آن فکر می کنید، یا ممکن است چیزی شبیه به تصور شما نباشد – به روشی خوب. این تیم ها را قادر می سازد اساساً یک شریک بسیار سریع و جالب و طوفان فکری داشته باشند. دری را به روی خلاقیت تصادفی باز می‌کند و دیدگاه‌های تازه‌ای را در مورد اینکه چه وثیقه‌ای می‌تواند برای یک کمپین باشد، القا می‌کند.

از آنجا، این بر عهده تیم خلاق است که آن دارایی ها را در خط پایان به گونه ای حمل کند که تمام دستورالعمل های برند را رعایت کند.

هنوز راهی برای توسعه کد وجود دارد

به طور مشابه، ما شروع به دیدن هوش مصنوعی مولد در توسعه کد پیش نویس برای محصولات جدید تبلیغات دیجیتال یا به روز رسانی راه حل ها کرده ایم. وقتی نوبت به توسعه راه حل های جدید یا توسعه راه حل های موجود می رسد، نوشتن و آزمایش کد ممکن است از چند هفته تا چند ماه طول بکشد. راه حل هایی مانند ChatGPT اولین پیش نویس ها را در چند ثانیه ارائه می دهند.

در حالی که سرعت بسیار چشمگیر است، بررسی آن به چند دلیل مهم مهم است.

ما متوجه شدیم که هوش مصنوعی مولد کدی تولید می کند که اغلب برای عملکرد یا امنیت بهینه سازی نشده است. علاوه بر این، کد ممکن است مقیاس پذیر نباشد. این مسائل منجر به محصولاتی می شود که از نظر استانداردهای قابلیت اطمینان، علامتی ندارند.

همچنین حفظ، اصلاح و گنجاندن کد در محصولات موجود دشوار است – و این تاثیرگذارترین اشکال در این مرحله است. اگر هر راه حل دیجیتالی در ابتدا توسط هوش مصنوعی توسعه داده می شد، احتمالاً همه چیز به درستی کار می کرد و می توانست به راحتی نوآوری و به روز شود.

اما انسان ها کد اولیه را توسعه دادند و تنوع بسیار زیادی در نحوه ساخت راه حل ها وجود دارد. این تغییرپذیری است که باعث می‌شود کد فعلی تولید شده توسط هوش مصنوعی نتواند به طور یکپارچه با آنچه قبلا ساخته‌ایم یکپارچه شود. بنابراین، درست مانند استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی برای دارایی‌های خلاقانه، ما همچنان به یک حقیقت‌شناس یا دروازه‌بان نیاز داریم.

با این وجود، این ابزارها کاملاً اینجا هستند تا بمانند. هرچه سریعتر موارد استفاده و موانع آنها را یاد بگیریم، سریعتر می توانیم گردش کار خود را برای بهتر شدن بهینه کنیم. تنها با استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی مولد، برندها، تبلیغ‌کنندگان و ارائه‌دهندگان راه‌حل می‌توانند بفهمند که در مرز جدید چه اتفاقی می‌افتد.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true