76 عنوان کتاب به دبیرخانه جایزه کتاب سال استان ایلام رسید - اخبار چاپ ، اخبار تبلیغات ، اخبار نشر و اخبار بسته بندی
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true
۷۶ عنوان کتاب به دبیرخانه جایزه کتاب سال استان ایلام رسید

منصور محبی مسئول دبیرخانه‌ پنجمین دوره جایزه کتاب سال استان ایلام و کارشناس امورفرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از دریافت ۷۶ عنوان کتاب در موضوعات مختلف به این دبیرخانه خبر داد.

۷۶ عنوان کتاب در موضوعات مختلف در دو بخش ادبیات کودک و نوجوان و بزرگسال به دبیرخانه جایزه کتاب سال ایلام در پنجمین دوره آن رسیده است.

با پیگیری‌های مستمر و مداوم همکاران مؤسسه فرهنگی هنری اقلیم هشت ایلام و همراهی ناشران و اهالی قلم استان، ۶۰ عنوان کتاب چاپ شده به زبان فارسی و ۱۶ عنوان به زبان کُردی از سوی مؤلفان و ناشران بومی در حوزه‌ها و موضوعات مختلف به دبیرخانه رسیده است.

۲۰ ناشر با ارسال کتاب‌های منتشرشده در سال ۱۳۹۹ در این فرایند فرهنگی شرکت کرده‌اند که از این میان انتشاراتی‌های «هاوار» با ۱۸ عنوان، «باشور» با ۱۴ عنوان، «دانشگاه ایلام» با ۱۱ عنوان و «نشر «زانا» با ۷ عنوان کتاب ارسالی به دبیرخانه، به ترتیب بیشترین سهم را در کتاب‌های ارسالی داشته‌اند.

در این دوره از جایزه کتاب سال، ۱۶ عنوان به زبان کردی در قالب‌های شعر کودک و داستان بزرگسال و ترجمه به دبیرخانه رسیده که انشاالله با رایزنی‌ها و هماهنگی‌های به عمل آمده، این آثار توسط داوران استانی و بقیه آثار با هماهنگی موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، توسط داوران کشوری، بررسی و ارزیابی خواهند شد.

ادبیات (شعر و داستان)، شیمی، محیط‌ زیست، انرژی،‌ روان‌ شناسی، کودک و نوجوان، حقوق، تاریخ شفاهی جنگ، نمایش‌نامه، ایلات و عشایر، خاطرات شهدا، تاریخ و… موضوعات کتاب‌های دریافتی به دبیرخانه پنجمین دوره جایره کتاب سال استان ایلام را تشکیل می‌دهند.

یادآوری می‌شود، دوره اول جایزه کتاب سال استان ایلام توسط مؤسسه فرهنگی هنری فراسوی فصل پنجم هنر برگزار شد و اجرای دوره‌های دوم، سوم، چهارم و پنجم بر عهده مؤسسه فرهنگی هنری اقلیم هشت ایلام بوده است.

آیین اختتامیه پنجمین دوره جایزه کتاب سال استان ایلام، ویژه آثار منتشرشده در سال ۱۳۹۹ از سوی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام و با همکاری مؤسسه خانه کتاب و ادبیات ایران و مؤسسه فرهنگی هنری اقلیم هشت، در نیمه دوم سال جاری برگزار می‌شود.

true
برچسب ها :
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true