انقلاب دیجیتال همچنان ادامه دارد - اخبار چاپ ، اخبار تبلیغات ، اخبار نشر و اخبار بسته بندی
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true
انقلاب دیجیتال همچنان ادامه دارد

اپ دصنعت چاپ در طول مسیر تحول دیجیتال چقدر پیش رفته است؟ ویکتوریا هاترزلی نگاهی به چشم انداز چاپ دیجیتال فعلی می اندازد و از مدیر عامل Rob Day شرکت Tonejet – یک شرکت با تمرکز زیاد بر راه حل های چاپ دیجیتال برای صنعت نوشیدنی های صنایع دستی ، اطلاعاتی دریافت می کند.

ما بارها شنیده ایم که توسط متخصصان صنعت گفته شده است ، برای اینکه دیجیتال واقعاً چاپ معمولی را تحویل بگیرد و به یک قاعده تبدیل شود ، باید از نظر مقرون به صرفه بودن “نقطه اوج” وجود داشته باشد. آیا در آن مرحله هستیم؟

از برخی جنبه ها ، بستگی دارد که به کدام بخش نگاه می کنید. بیایید فقط از یک بخش خاص در حال رشد به عنوان مثال استفاده کنیم – نوشیدنی های دستی.
راب دی می گوید: “بدون شک ما در صنعت آبجو سازی به آن مرحله رسیده ایم.” “مارک های بازار انبوه برای آینده قابل پیش بینی به استفاده از چاپ افست با سرعت بالا ادامه می دهند ، اما با عادی شدن سفارشی سازی انبوه (بسته های ویژه برای مسابقات ورزشی ، جشنواره ها و سایر بازاریابی های هدفمند) ، آنها به استفاده بیشتر از چاپ دیجیتال کشیده می شوند.”

“خیلی چابک تر”

همانطور که همه ما آگاه هستیم ، افزایش جذب چاپ دیجیتال در زمینه طراحی و پاسخگویی به تقاضاهای کوتاه مدت ، به مبدلها و دارندگان مارکها تنوع بسیار بیشتری داده است. بر اساس گزارش Smithers Pira ، “آینده چاپ دیجیتال در مقابل چاپ افست تا سال ۲۰۲۴” ، کل تولید چاپ دیجیتال در بازار در سال ۲۰۱۹ به ۱۷٫۴ درصد در مقایسه با ۱۳٫۵ درصد در سال ۲۰۱۴ افزایش یافته است. همچنین پیش بینی می شود که نوآوری های فنی و تغییرات در بازار تقاضا تا سال ۲۰۲۴ سهم خود را به ۲۱ درصد خواهد رساند.

راب دی می گوید: “دیجیتال به صاحبان نام های تجاری توانایی چاپ قوطی های نوشیدنی در صورت تقاضا ، با زمان سرب در روزها یا هفته ها را ارائه می دهد.” “قبل از دیجیتال ، مارک ها نیاز به پیش بینی مصرف ، تهیه و ذخیره قوطی های خود را از چند ماه قبل دارند. دیجیتال بسیار چابک تر است – صاحبان نام تجاری موجودی ، فضای ذخیره سازی را از بین می برند و ضایعات را از بین می برند (داستان های زیادی از مارک های بیش از حد سفارش داده شده و مجبور به قراضه قوطی های بلااستفاده می شویم) و می توانند وقتی تقاضا بیش از حد انتظار است ، ادامه دهند.

با این وجود ، هنوز چالش های عملی وجود دارد که مهمترین آنها ، توان عملیاتی است. به عنوان مثال ، «تزئینات افست در خطوط تولید قوطی های نوشیدنی با بیش از ۲۰۰۰ قوطی در دقیقه ادغام شده اند. سیستم های دیجیتال در حال حاضر در حدود ۱۰۰ cpm کار می کنند. “

همانطور که گفته شد ، دیگر نباید تصور کنیم که چاپ دیجیتال فقط برای پروژه های کوتاه مدت مناسب است – چیزی که شاید در گذشته نیز چنین بوده است. فناوری جوهر افشان UV می تواند آن را برای مشاغل طولانی مدت که قبلاً فقط با استفاده از روش های معمول تکمیل می شدند ، مناسب سازد.

در واقع ، برای بسیاری از طرفداران آن ، راه حل های جوهر افشان امروزی با ارائه انعطاف پذیری بیشتر ، سرعت چاپ سریع تر ، کیفیت تصویر پیشرفته و از جمله مهمترین قابلیت چاپ در بسترهای بسیار متنوع ، فناوری ایده آلی را ارائه می دهند.

به عنوان مثال ، بازگشت به بخش نوشیدنی های دستی ، “جوهر افشان تنها فناوری است که قادر به چاپ مستقیم بر روی سطح قوطی است ، و از برچسب های پلاستیکی جلوگیری می کند”. “این فناوری جدید است – حدوداً یک سال است که مورد استفاده تجاری قرار گرفته است – و جایگزین استفاده از برچسب ها و آستین های پلاستیکی خواهد شد که در غیر این صورت ۱۰۰٪ قوطی آلومینیوم قابل بازیافت را تخریب می کند.”

ترکیبی – “بهترین هر دو جهان”؟

تحولات ترجیحی مصرف کننده البته در حال شکل دادن به روشهای توسعه خدمات چاپ دیجیتال است و در آینده نیز ادامه خواهد یافت. و آنچه در سالهای اخیر شاهد آن بوده ایم افزایش تقاضا برای سفارشی سازی و افزایش علاقه به بخشهای مختلف است.

این روند از بین نخواهد رفت.

زیرا رشد تجارت الکترونیکی زمینه را گسترش داده و طعم انتخاب و انعطاف پذیری بیشتر را به مصرف كنندگان داده است. در حقیقت ، بیماری همه گیر Covid-19 این مسئله را بیشتر کرده است زیرا وضعیت قفل جهانی حتی آن دسته از مصرف کنندگان را که عموماً خرید اینترنتی نمی کنند ، موظف کرده است که در مورد عادات خرید خود متفاوت فکر کنند.

راب دی می گوید: “مصرف کنندگان مارک های سنتی بازار انبوه را کنار می گذارند ، مگر اینکه این مارک ها در ارتباط باقی بمانند.” “آنها دیگر به بخشهای عظیم بازار جمعیتی نمی فروشند – امروز بازارهای آنها از هزاران طاقچه ساخته شده است.

محصول موجود در بسته می تواند بسیار جذاب تر باشد اگر در یک بسته بسته هدفمند باشد که برای مصرف کننده شخصی تر باشد.

به همین دلیل کوکا کولا و دیگران کمپین هایی مانند “Open To Better” را اجرا می کنند. خواه قوطی نام مصرف کننده را داشته باشد ، یا یک مسابقه ویژه برای یک مسابقه فوتبال باشد ، این بسته ها فقط در صورت تزئین قوطی به صورت دیجیتال تحویل می شوند. ”
علاوه بر این – و ادامه موضوع سفارشی سازی و طراحی هدفمند – همیشه حتی یک مورد ساده انتخاب بین چاپ معمولی و چاپ دیجیتال نیست. در واقع ، بسیاری از شرکت ها ، با وجود مزایای فراوان آن ، دیگر چاپ جوهر افشان دیجیتال را به عنوان تغییر دهنده بازی سابق نمی بینند. و علاوه بر این ، هنوز هم مزایای استفاده از روش های سنتی تر وجود دارد. بنابراین ، به طور فزاینده ای در مورد علاقه روزافزون به پرس های ترکیبی می شنویم که می تواند عناصر هر یک از روش ها را برای به دست آوردن “بهترین هر دو جهان” ارائه دهد: دقت علمی دیجیتال با قابلیت های خلاقانه معمولی.

مطبوعات ترکیبی امروزی – که با چاپ آنالوگ فلکسوگرافی با چاپ جوهر افشان در یک خط تولید واحد ترکیب می شوند – در مقایسه با راه حل های بزرگتر صنعتی و معمولی ، هر روز کوچکتر می شوند و بنابراین در دسترس هستند. با تغییر خواسته های بازار ، شرکت هایی که ممکن است قبلاً فقط از تکنیک های آنالوگ استفاده می کردند اکنون موظف به استفاده از راه حل های دیجیتالی هستند. گزینه استفاده از ترکیبی اجازه می دهد تا گردش کار به گونه ای دیگر مدیریت شود که می تواند به صرفه تر بودن تولید – به ویژه برای بازیکنان کوچکتر مهم باشد.

جای دیجیتال کجاست؟

تحول دیجیتال صنعت چاپ بعد ما را به کجا خواهد کشاند؟

خوب ، برای یک چیز ، تعداد فزاینده فشار دیجیتال در بازار با نوآوری در سطح بستر همراه است. این امر مستلزم این است که تأمین کنندگان بستر با تولیدکنندگان ماشین آلات بسیار نزدیک کار کنند تا اطمینان حاصل شود که مواد برای متغیرهای منحصر به فرد هر سیستم بهینه شده اند ، که به هیچ وجه فرآیند ساده ای نیست و برای تکمیل آن زمان می برد. همانطور که گفته شد ، در آینده می توان انتظار داشت که طیف وسیعی از امکانات برای بسترهای پیچیده تر را شاهد باشیم.

فارغ از جذب مشتاقانه نوشیدنی دیجیتال ، می تواند تزئینی باشد که ، همانطور که راب روز می گوید ، “فقط در ۱۸ ماه گذشته از موضوع کنفرانس فناوری به واقعیت تجاری منتقل شده است” ، در سال های اخیر نمونه های برجسته ای نیز وجود دارد مانند راه حل Owens-Illinois را برای چاپ دیجیتال روی شیشه ذکر کرد.

علاوه بر این ، تاکنون ما عمدتا بر جنبه های زیبایی شناختی و کارایی چاپ دیجیتال تمرکز کرده ایم ، اما توجه مهم دیگری نیز وجود دارد: روش های زیادی وجود دارد که می توان از چاپ دیجیتال برای محافظت از برند در سال های آینده استفاده کرد. این مهم اهمیت بیشتری خواهد یافت زیرا رشد تجارت الکترونیکی زنجیره های تأمین پیچیده تری را ایجاد می کند.

راب دی می گوید: “به عنوان مثال ، بسته شناسه ای رمزگذاری شده در گرافیک (و نه بارکد) یک فناوری امیدوار کننده است که می توان انتظار همه گیر شدن آن را داشت.” “ناگفته نماند که برای تحویل این امر نیاز به چاپ دیجیتال است.”

بنابراین گرچه کاملاً صحیح نیست که بگوییم دیجیتال “مقدس” برای همه موارد استفاده است ، سرعت و کارایی این فناوری همیشه در حال پیشرفت است و جدیدترین ماشین آلات توانایی بیشتری برای مقابله با طیف وسیع تری از لایه ها دارند . ما متقاعد نشده ایم که دیجیتال به طور کامل جایگزین روش های مرسوم می شود – یا حداقل در کوتاه مدت – اما در کنار ماشین های ترکیبی ، دامنه گزینه های پیش روی صاحبان برند بیشتر از گذشته است. این یک زمان هیجان انگیز برای صنعت است.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true