صفحه فروشگاه کتاب استرالیا قربانی اختلاف فیس‌بوک و دولت - اخبار چاپ ، اخبار تبلیغات ، اخبار نشر و اخبار بسته بندی
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true
صفحه فروشگاه کتاب استرالیا قربانی اختلاف فیس‌بوک و دولت

بوکتوپیا (Booktopia) بزرگترین فروشگاه‌ آنلاین کتاب در کشور استرالیا اعلام کرده است که محتواهای موجود در صفحه فیس‌بوک خودش را از دست داده است.

به گزارش به نقل از ایبنا و بوکسلر، شبکه اجتماعی فیس‌بوک در پی حذف فیدهای خبری در استرالیا که در واکنش به درخواست دولت این کشور برای سهیم کردن شرکت‌های رسانه‌ای در درآمدهای تبلیغاتی انجام داد، با انتقاد جهانی ناشران و سیاستمداران روبه‌رو شد.

فیس بوک تمام صفحات مربوط به دولت‌های ایالت‌های استرالیا، سازمان‌های خیریه و همچنین سازمان‌های خبری داخلی و بین المللی را سه روز پیش از آغاز برنامه ملی واکسیناسیون کووید ۱۹ در استرالیا حذف کرد. اختلاف میان فیس بوک و استرالیا بر سر قانونی است که فیس بوک و گوگل را ملزم می کند با رسانه‌های خبری قراردادهای تجاری بسته و برای نمایش لینک‌های اخبار آنها پول پرداخت کنند.

بوکتوپیا (Booktopia) بزرگترین فروشگاه‌ آنلاین کتاب در کشور استرالیا اعلام کرده است که محتواهای موجود در صفحه فیس‌بوک خودش را از دست داده است. صفحه بوکتوپیا استرالیا از سال ۲۰۰۹ در شبکه اجتماعی فیس‌بوک به ارائه و تبلیغ کتاب‌های منتشر شده در کشور استرالیا می‌پرداخت که نزدیک به ۱۳۰هزار دنبال کننده دارد. استفن دالنگ مدیر بازاریابی فروشگاه استرالیایی می‌گوید تمام کاربرد ما از فیس‌بوک برای هماهنگی بین نویسنده‌ها انجام می‌شود و این اقدام نمی‌تواند معقول باشد.

یک سخنگوی فیس بوک اظهار کرد: اقداماتی که ما انجام می‌دهیم به محدود کردن دسترسی کاربران و ناشران استرالیا به محتوای خبری داخلی و بین‌المللی متمرکز شده است. از آنجا که قوانین دستورالعمل روشنی درباره تعریف از محتوای خبری ارایه نکرده اند، ما تعریف گسترده‌ای را مد نظر قرار دادیم تا به قانونی که معرفی شده است، احترام بگذاریم.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true