بهترین مواد بسته بندی پایدار کدامند؟ - اخبار چاپ ، اخبار تبلیغات ، اخبار نشر و اخبار بسته بندی
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true
بهترین مواد بسته بندی پایدار کدامند؟

توسط ANDREW KROSOFSKY
در پی شیوع ویروس کرونا ، خرید آنلاین بیش از هر زمان دیگری محبوب شده است. در حالی که مردم در سراسر کشور خود را در بحران فعلی خریداری ، حمل و نقل و خرید و فروش می بینند ، پشت درب ها با انبوه بسته ها آراسته شده است. در این دنیای روزافزون سفارشات پستی ، جستجوی روش های حمل و نقل و بسته بندی سازگار با محیط زیست ، بیش از هر زمان دیگری مهم است. خوشبختانه برای این سیاره ، این روزها مواد بسته بندی پایدار زیادی در دسترس است.

چرا مواد بسته بندی پایدار را انتخاب کنیم؟

وقتی در مورد مواد بسته بندی پایدار صحبت می کنیم ، در مورد محصولاتی صحبت می کنیم که یا قابل بازیافت هستند ، قابل تجزیه بیولوژیک یا هر دو هستند. این مهم است زیرا تمام زباله های غیر قابل بازیافت که از میلیاردها بسته تحویلی سالانه به دست می آیند می توانند به مقدار زیادی زباله اضافه کنند. گزارش اخیر منتشر شده توسط Oceana اظهار داشت که تیتان خرید آنلاین آمازون در سال ۲۰۱۹ بیش از ۴۶۵ میلیون پوند زباله بسته بندی پلاستیکی تولید کرده است.
در واقع ، طبق گفته فوربس ، آمازون به تنهایی ۲٫۵ میلیارد بسته در سال ارسال می کند. این مبلغ علاوه بر ۳ میلیارد تحویل شده توسط FedEx و ۴٫۷ میلیارد تحویل شده توسط UPS است.

بهترین مواد بسته بندی پایدار کدامند؟

مقوا و کاغذ بازیافت شده

بسته بندی مقوایی و کاغذی قابل بازیافت ، از مدت ها قبل قبل از خرید آنلاین به عنوان اصلی ترین پایه بسته بندی ، یک گزینه بسته بندی مناسب و سازگار با محیط زیست بوده است. بسیاری از شرکت ها هنوز استفاده از مواردی مانند جعبه های مقوایی بازیافتی را به عنوان منبع اصلی بسته بندی خود انتخاب می کنند ، اما قسمت بیرونی تنها قطعه بسته ای نیست که می تواند پایدار باشد. مکان هایی مانند Paper Mart در فروش تکه های کاغذ پاره یا خرد شده و همچنین کیسه های کاغذی و جعبه های بازیافتی تخصص دارند.

بهترین چیز در مورد این نوع مواد این است که برای استفاده از آنها نیازی به خرید آنها ندارید. با پاره کردن یا خرد کردن روزنامه های قدیمی یا کاغذهای بازیافتی ، می توانید مواد بسته بندی ایمن و ارزان خود را در خانه تهیه کنید. تا زمانی که هیچ جوهر سنگینی روی آن نباشد ، بسته بندی حاصل باید کاملاً قابل تجزیه باشد. حتی می توانید آن را در توده کمپوست خود بیندازید!

فوم بادام زمینی بسته بندی شده زیست تخریب پذیر

بسته بندی فوم بادام زمینی راهی عالی برای ایمن نگه داشتن بسته های خود در هنگام حمل و نقل است. متأسفانه ، بیشتر بادام زمینی های بسته بندی از پلی استایرن ساخته می شوند (که معمولاً با نام تجاری Styrofoam نامیده می شود) ، که تقریباً در مورد کمترین گزینه سازگار با محیط زیست است. پلی استایرن قابل تجزیه نیست ، بازیافت آن بسیار دشوار است و تجزیه آن در محل دفن زباله صدها سال طول می کشد. وقتی خراب شود ، فقط سمی می شود. خوشبختانه ، این روزها از گزینه های بسیار جالبی استفاده شده است.

شرکت هایی مانند Rocket Industrial و ULINE در واقع نوعی بادام زمینی بسته بندی زیست تخریب پذیر ساخته شده از نشاسته ذرت را به فروش می رسانند. این بادام زمینی های کوچک هوشمند درست مانند پلی استایرن های قدیمی کار می کنند ، برای سازگار با محیط زیست مناسب تر و ، گاهی اوقات ، ارزان تر! بسته بندی نشاسته ذرت به مرور زمان به سرعت حل می شود و باعث آلودگی مجاری آب یا اکوسیستم نمی شود.

بسته بندی قارچ

در اینجا یکی دیگر از وحشی است! ما مایل به شرط بندی هستیم که بسیاری از شما هرگز در مورد استفاده از قارچ برای بسته بندی چیزی نشنیده اید. هرچقدر شگفت انگیز به نظر برسد ، شرکت هایی مانند Ecovative Design و Paradise Packaging چندین سال است که این کار را انجام می دهند. بسته بندی قارچ از مواد غیر سمی ، بادوام و کاملاً زیست تخریب پذیر ساخته شده است.

هر دو شرکت فرم های بسته بندی پایه و گزینه های قابل تنظیم را ارائه می دهند. از نظر قابلیت شخصی سازی ، بسته بندی قارچ مورد دوم نیست. این مواد آلی را می توان رشد داد ، بله ، رشد داد تا فرم خاصی از هر چیزی را که حمل می کنید برآورده کند. Paradise Packaging حتی تضمین می کند که گزینه های سفارشی آن در عرض هفت روز قابل رشد است!

بسته بندی جلبک دریایی

نشاسته ذرت ، قارچ و اکنون حتی جلبک دریایی! بسته بندی جلبک های دریایی از ماده ژلاتینی به نام آگار ساخته می شود که به آن آگار-آگار نیز گفته می شود. این ماده در انواع جلبک های دریایی و جلبک ها یافت می شود و در حال حاضر به عنوان یک ماده غلیظ کننده گیاهی برای ژلاتین در چندین محافل آشپزی استفاده می شود. اما قدرت ضخیم شدن آگار لازم نیست فقط به غذاهای گیاهی محدود شود.

شرکتی به نام Seaweed Packaging از جلبک های دریایی به روش های کاملاً شگفت انگیزی استفاده می کند. این شرکت بیوپلاستیک جلبک دریایی ، کپسول جلبک دریایی و بله مواد بسته بندی جلبک دریایی سازگار با محیط زیست تولید می کند. این یک نوآوری نسبتاً جدید است اما خوشبختانه جلبک دریایی ماده ای فراوان است. این به تنهایی می تواند آن را به یکی از پایدارترین و گیاهخوارترین مواد اولیه در جهان تبدیل کند.

پلاستیک های بازیافتی یا دوربینی

ما باید بعضی اوقات فیل را در اتاق خطاب کنیم. مهم نیست که این مواد جدید سازگار با محیط زیست چقدر پایدار باشند ، اما این هنجارها نیستند. اگر بسته ای دریافت کنید ، موادی که به احتمال زیاد داخل آن پیدا خواهید کرد ، پلاستیک حباب دار یا بالش های بادی بادی هستند. اینها نه زیست تخریب پذیر هستند و نه پایدار ، و به سختی قابل بازیافت هستند – اما قابل استفاده مجدد هستند.

بهترین راه برای جلوگیری از پایان یافتن این بسته بندی های پلاستیکی در اقیانوس یا محل دفن زباله ، استفاده مجدد یا سوار شدن به آنها در خانه است. به خصوص از بسته بندی حباب قبل از بی اثر بودن می توان چندین بار استفاده کرد. همین امر در مورد کیسه های پلی است که بعضی اوقات اجزای کوچک را در بسته های دیگر نگه می دارد ، صدق می کند. به اندازه استفاده از بسته بندی پایدار واقعی ایده آل نیست ، اما باعث می شود کمی بیشتر آنها را از محل دفن زباله دور نگه دارید.

true
true
true
true
  1. مینا رخشان

    درباره این مطلب بیشتر توضیح بدید لطفا

    بادام زمینی های کوچک هوشمند درست مانند پلی استایرن های قدیمی کار می کنند ، برای سازگار با محیط زیست

    • مهتاب موید

      بادام زمینی های فومی Foam peanuts ، که به آنها ذرت بو داده ذوب شده ، بسته بندی بادام زمینی یا بسته بندی رشته فرنگی نیز گفته می شود ، یک ماده متداول بسته بندی و بالشتک پر از شل است که برای جلوگیری از آسیب رسیدن به اشیا شکننده در هنگام حمل و نقل استفاده می شود. آنها به گونه ای ساخته شده اند که هنگام فشرده سازی بهم پیوند خورده و در هنگام فشرده نشدن جریان آزاد دارند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true