ترکیه ممنوعیت تبلیغات در توییتر ، پریسکوپ ، پینترست - اخبار چاپ ، اخبار تبلیغات ، اخبار نشر و اخبار بسته بندی
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true
ترکیه ممنوعیت تبلیغات در توییتر ، پریسکوپ ، پینترست

آنکارا: ترکیه روز سه شنبه ممنوعیت تبلیغات در توییتر ، پریسکوپ و پینترست را به دلیل عدم انطباق آنها با یک قانون بحث برانگیز جدید که به تعیین بسترهای رسانه های اجتماعی برای تعیین نمایندگان قانونی در این کشور نیاز دارد ، مورد انتقاد قرار داد.

این قانون – که به گفته گروه های حقوق بشر و آزادی رسانه ها به معنای سانسور است – شرکت ها رسانه های اجتماعی را مجبور می کند نمایندگان خود را در ترکیه حفظ کنند تا با شکایات مربوط به محتوای سیستم عامل خود رسیدگی کنند. شرکتهایی که از تعیین نماینده رسمی خودداری می کنند ، جریمه می شوند و به دنبال آن منع تبلیغات می شوند و ممکن است با کاهش پهنای باند روبرو شوند که استفاده از سیستم عامل آنها را بسیار کند می کند.

فیس بوک پس از آنکه روز دوشنبه اعلام کرد روند انتساب یک شخص حقوقی در ترکیه را آغاز کرده است ، با پیوستن به LinkedIn ، YouTube ، TikTok ، Dailymotion و سایت رسانه های اجتماعی روسی VKontakte ، که با ایجاد اشخاص حقوقی در ترکیه موافقت کرده اند ، از ممنوعیت تبلیغات جلوگیری کرد.

عمر فاتح سایان ، معاون وزیر ارتباطات و زیرساخت ها ، پس از ممنوعیت تبلیغات برای توییتر ، برنامه زنده پخش ویدئو گفت: “ما امیدواریم که توییتر و پینترست که هنوز نمایندگان خود را اعلام نکرده اند به سرعت اقدامات لازم را انجام دهند.” ، Periscope و در شبکه اشتراک تصویر ، Pinterest ، در روزنامه رسمی ترکیه اعلام شد.

سایان افزود: این آخرین آرزوی ما است که کاهش پهنای باند را برای شبکه های اجتماعی اعمال کنیم که اصرار دارند به تعهدات خود عمل نکنند.

هیچ توضیحی در مورد ممنوعیت تبلیغات از طرف توییتر و Pinterest منتشر نشده است.

طبق قانونی که از ماه اکتبر لازم الاجرا شد ، نماینده محلی شرکت های رسانه های اجتماعی وظیفه دارد به درخواست های فردی برای پایین آوردن محتوای نقض حریم خصوصی و حقوق شخصی در عرض ۴۸ ساعت پاسخ دهد یا زمینه های رد را فراهم کند. اگر محتوای آن ظرف ۲۴ ساعت حذف یا مسدود نشود ، شرکت در قبال خسارات مسئول خواهد بود.

این قانون همچنین می بایست داده های شبکه های اجتماعی در ترکیه ذخیره شود و این باعث ایجاد نگرانی در کشوری می شود که دولت سابقه جدی در برخورد با آزادی بیان را دارد.

گروه های مدافع حقوق بشر گفته اند که تصمیم شرکت های فن آوری بین المللی در برابر فشارهای ترکیه و تعیین نمایندگان منجر به سانسور و نقض حق حریم خصوصی و دسترسی به اطلاعات در کشوری می شود که رسانه های مستقل به شدت محدود می شوند. انجمن آزادی بیان می گوید بیش از ۴۵۰،۰۰۰ دامنه و ۴۲،۰۰۰ توییت از ماه اکتبر در ترکیه مسدود شده است.

فیس بوک روز دوشنبه گفت که همچنان به حفظ آزادی بیان و سایر حقوق بشر در ترکیه متعهد است.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true