فناوری جدید تبلیغات Google به دلیل نگرانی های مربوط به رقابت از سوی تنظیم کننده انگلیس تحت بررسی است - اخبار چاپ ، اخبار تبلیغات ، اخبار نشر و اخبار بسته بندی
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true
فناوری جدید تبلیغات Google به دلیل نگرانی های مربوط به رقابت از سوی تنظیم کننده انگلیس تحت بررسی است

Privacy Sandbox جایگزین ردیابی بین سایت از طریق کوکی ها می شود و به ناشران آنلاین آسیب می رساند

ابزار تبلیغات دیجیتال پیشنهادی گوگل به دلیل نگرانی های مربوط به رقابت مورد بررسی قرار گرفته و وزنه جدیدی را به بار مشکلات ضد انحصاری پیش روی غول فناوری و همتایان آن مانند Facebook FB ، -۰٫۴۴٪ و Amazon AMZN ، ۰٫۶۵٪ اضافه می کند.

سازمان رقابت و بازارها یا CMA ، تنظیم کننده انگلیس ، ارزیابی می کند که آیا یک فناوری تبلیغات دیجیتال جدید پیشنهاد شده توسط Google ، متعلق به Alphabet GOOGL ، ۱٫۳۲٪ ، به رقابت آسیب می رساند ، زیرا تمرکز تبلیغات در شرکت اینترنتی بیشتر می شود. زیست بوم.

CMA روز جمعه گفت که تحقیقات به دنبال شکایت گروهی از ناشران روزنامه ها ، بازاریاب ها و شرکت های فناوری انجام شده است. این گروه موسوم به بازاریابان برای وب باز یا MOW ادعا می کنند که گوگل از موقعیت مسلط خود در بازار تبلیغات سو استفاده می کند.

این شکایت به چگونگی اشتراک داده های کاربر بین Google و گروه های شخص ثالث مانند ناشران آنلاین که از طریق تبلیغات دیجیتال درآمد کسب می کنند ، می پردازد. در حال حاضر ، این گروه ها می توانند به اطلاعات ارزشمندی درباره فعالیت آنلاین کاربران در مرورگر اینترنت Google Chrome دسترسی پیدا کنند ، اما ابزار جدید دسترسی آنها به این داده ها را متوقف می کند.

ابزار پیشنهادی Privacy Sandbox نام دارد. به گفته گوگل ، این یک چارچوب برای ارائه تبلیغات هدفمند بدون اجازه دادن به داده های کاربر شخصی شده در اختیار اشخاص ثالث است.

Privacy Sandbox جایگزین ردیابی بین سایت از طریق کوکی ها می شود ، که قطعه ای از داده های بارگیری شده از سایت ها هنگام بازدید کاربران از آنها است و در نهایت امکان ردیابی کاربران با کوکی ها را برای اشخاص ثالث از بین می برد.

آندره كوسلی ، مدیر اجرایی CMA ، گفت: “پیشنهادات حریم خصوصی حریم خصوصی Google به طور بالقوه تأثیر بسزایی در ناشران مانند روزنامه ها و بازار تبلیغات دیجیتال خواهد داشت.”

كوسلی گفت: “اما نگرانی های مربوط به حریم خصوصی نیز وجود دارد كه باید مورد توجه قرار گیرد ، به همین دلیل است كه ما با پیشرفت در این تحقیق به كار خود با [دفتر کمیساری اطلاعات] ادامه خواهیم داد ، در حالی که درمورد نگرانی های خود مستقیماً با Google و سایر فعالان بازار نیز درگیر خواهیم شد.”

تصمیم CMA برای آغاز تحقیقات به دنبال شکایت در ماه نوامبر سال ۲۰۲۰ از طرف MOW ، که از CMA خواسته است از راه اندازی جعبه خصوصی حریم خصوصی جلوگیری کند.

جیمز روزول ، مدیر MOW ، گفت: “حریم خصوصی Sandbox به طور موثری یک باغ دیواری متعلق به Google ایجاد می کند که باعث می شود فضای باز و رقابتی Open Web بسته شود.”

“ارائه اطلاعات شخصی با شناسایی بیشتر مستقیم به Google از حریم خصوصی هیچ کس محافظت نمی کند. ما معتقدیم که تحقیقات CMA این موضوع را تأیید می کند و باعث صرفه جویی در وب برای نسل های آینده می شود. ” “این تحقیقات برای آینده همه مشاغل آنلاین ، از جمله ناشران ، شرکت های فناوری و تبلیغ کنندگان ، حیاتی است.”

بر اساس MOW ، تغییراتی که در Privacy Sandbox انجام می شود شامل مسدود کردن دسترسی ناشران خبر آنلاین به کوکی هایی است که برای هدف قرار دادن تبلیغات در سیستم عامل خود نیاز دارند. این گروه با استناد به مطالعه CMA در تابستان گذشته بر روی سیستم عامل های دیجیتال و تبلیغات ، گفته است که این می تواند درآمد ناشران را تا دو سوم کاهش دهد.

در ژوئیه سال ۲۰۲۰ ، CMA مطالعه ای درباره تبلیغات آنلاین و سیستم عامل های دیجیتال منتشر کرد که شرح می دهد چگونه گوگل و فیس بوک در جستجوی آنلاین ، رسانه های اجتماعی و تبلیغات تسلط دارند و از مزایای وظیفه ای برخوردارند که آنها را در برابر رقبا محافظت می کند و رقابت را کاهش می دهد.

سخنگوی گوگل به MarketWatch گفت: “ایجاد یک وب خصوصی خصوصی تر ، در حالی که ناشران و تبلیغ دهندگانی را که از اینترنت رایگان و آزاد پشتیبانی می کنند ، به صنعت نیاز دارد که تغییرات عمده ای در نحوه کار تبلیغات دیجیتال ایجاد کند.”

سخنگوی افزود: “حریم خصوصی حریم خصوصی از ابتدای کار یک ابتکار عمل آزاد بوده است و ما در تلاشیم که CMA را توسعه دهیم تا پیشنهادات جدیدی برای حمایت از یک وب سالم و دارای تبلیغات بدون کوکی های شخص ثالث ارائه دهیم.”

CMA توصیه کرده است که دولت انگلیس یک رژیم نظارتی جدید و حامی رقابت معرفی کند که بطور خاص قدرت بازار گوگل و فیس بوک را هدف قرار دهد.

در نوامبر ۲۰۲۰ ، دولت انگلیس اعلام کرد که یک واحد بازارهای دیجیتال را در CMA برای نظارت بر اصلاحات حامی رقابت در بخش فناوری ایجاد می کند. واحد جدید در آوریل ۲۰۲۱ شروع به کار می کند

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true