فراهم آوردن زیر ساخت‌های مجازی شدن دانشگاه سوره، یک میلیارد تومان هزینه داشت - اخبار چاپ ، اخبار تبلیغات ، اخبار نشر و اخبار بسته بندی
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true
فراهم آوردن زیر ساخت‌های مجازی شدن دانشگاه سوره، یک میلیارد تومان هزینه داشت

رئیس دانشگاه سوره با بیان اینکه هزینه‌های دانشگاه سوره در دوران کرونا بیشتر شده گفت: فراهم آوردن زیر ساخت‌های مجازی شدن این دانشگاه، یک میلیارد تومان هزینه داشت.

به گزارش صنعت پنجم به نقل از  روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، دکتر محمدحسین ساعی رئیس دانشگاه سوره به مناسبت روز دانشجو از ساعت ۱۵ تا ۱۸ به صورت مجازی در سامانه سیباد به سؤال دانشجوهای این دانشگاه پاسخ داد.

دکتر ساعی؛ ضمن تبریک روز دانشجو به مسأله شهریه و اینترنت که سؤال بسیاری از دانشجویان بود پاسخ داد و گفت: همه باید بپذریم که ما در شرایط عادی نیستیم و سختی‌های تحصیل مجازی اجتناب ناپذیر است لذا هزینه‌های دانشگاه سوره نه تنها کمتر نشده بلکه بیشتر هم شده است از جمله فراهم آوردن زیر ساخت‌های مجازی شدن دانشگاه که مجبوریم در بازه زمانی کوتاه آن را تهیه کنیم و هزینه آن نیز نزدیک ۱ میلیارد تومان بوده است. ضمن اینکه در کنار این هزینه‌ها، نزدیک به ۵۰۰ میلیون تومان درآمد دانشگاه هم قطع شده است.

وی ادامه داد: در نهایت با تدابیری که انجام شد، توانستیم از این بحران عبور کنیم و دانشگاه نیز به مانند بخش‌های دیگر جامعه، فشار اقتصادی را متحمل شد.

دکتر ساعی در مورد اینترنت رایگان هم اظهار داشت: اینترنت رایگان قول سه وزیر بود نه دانشگاه؛ اما ما پیگیری‌های لازم را انجام دادیم و اسم دانشگاه نیز در لیست دریافت اینترنت رایگان قرار گرفت ولی از طرف وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تحقق پیدا نکرد تا اینکه ما خودمان اقدام به مذاکره با یکی از اپراتورهای داخلی کردیم که سیم کارت و اینترنت رایگان در اختیار دانشجویان ما قرار دهند و در عوض ما نیز از آن‌ها خرید کلان اینترنت داشته باشیم.

وی در ادامه گفت: تا پای میز قرارداد هم رفتیم اما آن‌ها گفتند ما بیشتر از حد نمی‌توانیم تخفیف قائل شویم. این مورد با محاسبات ما چیزی حدود ۲۰۰ میلیون تومان درماه هزینه برای دانشگاه داشت که برای ما مقدور نبود.

رئیس دانشگاه سوره در پاسخ به این سؤال که چرا کارهای اداری دیجیتال نمی‌شود گفت: ما از همه همکاران خواستیم شماره در اختیار دانشجویان قرار بدهند و حتی در سامانه سیباد اتاق کار مجازی برای این مورد طراحی شده است. با این وجود ما در تلاش هستیم که بخش اعظمی از کارهای اداری به صورت مجازی اداره شوند و پیگیراین موضوع هستیم که دانشگاه سوره پیام رسان مخصوص خود را داشته یاشد.

وی در مورد برگزاری جلسات دفاع از پایان نامه‌ها یادآور شد: سیاست ما تجمع حداقلی است و ما به دانشجویان گفتیم که می‌توانید همچنان به صورت حضوری ۳ نفره دفاع از پایان نامه داشته باشید البته در دفاع‌های مجازی ما شاهد حضور میانگین ۳۰ نفر در جلسات دفاع هستیم که این امکان حتی در نبود کرونا در جلسات حضوری هم امکان پذیر نیست.

محمدحسین ساعی در خصوص درخواست دانشجوها برای آزاد بودن حضور در تمامی کلاس‌های مجازی گفت: ما ظرفیت محدودی در آموزش مجازی داریم و در هر زمان فقط یک تعداد کاربر مشخصی می‌توانند در سامانه به طور همزمان حضور داشته باشند. در مورد اینکه در خواست‌ها برای برگزاری انتخابات کانون‌ها و انجمن‌ها به صورت آنلاین است لذا ما نیروی‌های محدود مجازی داریم و الویت با آموزش است ولی امید داریم در یک ماه آینده امکان انتخابات مجازی نیز فراهم شود.

وی در مورد جشنواره سایه اظهار داشت: جشنواره سایه منحل نشده است و آخرین دوره جشنواره آن در سال ۹۷ برگزار شد و خود افراد مسئول ترجیح دادند جشنواره‌های دانشگاه را دوسالانه برگزار کنند تا کیفیت آن‌ها حفظ شود متاسفانه با بحران کرونا مواجه شدیم و این ویروس به کلی جشنواره‌ها را تحت شعاع قرار داد ولی در حال برگزاری جشنواره‌ها به صورت مجازی هستیم اگرچه شکل اصلی جشنواره را ندارد ولی جای خالی را پر می‌کند.

دکتر ساعی درباره مجهز نبودن دانشگاه سوره به خوابگاه و شورای صنفی دانشگاه پاسخ داد: دانشگاه‌های غیرانتفاعی خوابگاه ندارند و بضاعت سوره هم در حال حاضر در حد تهیه خوابگاه نیست. در مورد شورای صنفی نیز، دانشگاه‌های غیر انتفاعی به طور قانونی فاقد شورای صنفی هستند. اما باز هم ما از دانشجویان داوطلب که هدفشان کمک به دانشگاه و دانشجویان است خواستیم که در صحنه حضور داشته باشند.

رئیس دانشگاه سوره همچنین در مورد اخذ مجوز رشته‌ها به صورت مجازی اظهار داشت: دانشگاه سوره مجوز رشته‌ها را به صورت حضوری اخذ کرده است و ما در حال پیگیری هستیم که مجوز مدرک مجازی را نیز دریافت کنیم.

دکتر ساعی در پایان این گفتگو در مورد حضوری بودن کلاس‌های عملی و همچنین برای معدل الف در این اوضاع چه امتیازی در نظر گرفته شده است تصریح کرد: با توجه به شرایط فعلی، هدفمان مجازی بودن کلی آموزش‌هاست، اما کلاس‌هایی وجودارند که به صورت کارگاهی برگزار می‌شوند و تدابیری اتخاذ شده تا این کلاس‌ها با تراکم کمتری برگزار شوند. ما حتی نتوانستیم به دلیل خطر ویروس کرونا، برای ورودی‌های جدید مراسم معارفه برگزار کنیم. برای معدل‌های الف نیز؛ شیوه‌ای که از نظر علمی برای مجازی در نظر گرفته شده است قابل اتکا نیست ولی باز هم تخفیف‌هایی در نظر گرفته شده است.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true