رسانه و تبليغات - ایجاد کسب و کار با شناخت رسانه ها- اخبار چاپ ، اخبار تبلیغات ، اخبار نشر و اخبار بسته بندی
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true
رسانه و تبليغات

تبلیغات . تبلیغات. تبلیغات … بله . این روزها در بیشتر شرکت ها و کارخانه ها حرف از تبلیغات و بازاریابی است.

اما چرا تبلیغات نقش بسیاری در بازاریابی محصول دارد؟

اگر مي‎خواهيد در زمينه شغل خود تبلیغکنيد، بايد شناخت کامل و جامعي از انواع رسانه‎ها و نقاط ضعف و قوت هريک داشته باشيد.

در زمينه تبلیغات، رسانه‎هاي متعددي وجود دارند که مي‎توان گفت شباهتي به يکديگر ندارند.

تبليغات محيطي

اين شيوه تبلیغاتی، ابتدا تصويري از يک بيلبورد را در ذهن بيننده به وجود مي‎آورد.

در اين شيوه شاخه‎هاي متعددي وجود دارد که از بارزترين آنها مي‎توان به تبلیغات در ايستگاه‎هاي مترو، ايستگاه‎هاي اتوبوس، اماکن عمومي و … اشاره کرد.
در کشورهايي که تبليغات به جايگاه واقعي خود دست يافته است، نمي‎توان تبلیغات محيطي را به چند برند ويژه محدود کرد.

بلکه تمام صاحبان مشاغل،هنگامي از تبلیغات استفاده مي‎کنند که احساس نمايند به آن نياز دارند.

حال صاحبان مشاغل می تواند  از يک فروشگاه کوچک تا يک شرکت بزرگ زنجيره اي، بسته به نوع حرفه و شغل خود باشد.
در واقع، تبلیغات محيطي، شيوه‎اي مناسب براي به خاطر آوردن نام محصول است،

چرا که پيش از ورود مشتري به مراکز خريد، می توانید محصول را به آنها معرفی کنید.

يا به عبارت بهتر، آخرين موقعيت براي معرفي محصولات به مشتريان پيش از ورود آنها به مراکز خريد محسوب مي‎شود.
شايد بتوان گفت که مناسب‎ترين و بهترين شيوه راهنمايي وتشويق خريداران به خريد يک محصول، استفاده از بيلبورد مي‎باشد.

نکات مهم تبلیغات محیطی

البته در طراحي بيلبورد نيز بايد مسائلي را مورد توجه قرار داد.

طرح، شکل سازه، ابعاد، نورپردازي و مکان قرارگرفتن بيلبورد، در به خاطر سپردن يک محصول يا کالا نقش عمده‎اي را ايفا مي‎کنند.

نصب تابلوهاي کوچک در اماکني که داراي نور کم يا فاقد نور هستند و طراحي و چاپ نامناسب و ضعيف آنها، نوعي ضد تبليغ محسوب مي‎شود.

مدت زمان نصب تبليغ بر روي تابلو، ارتباطي مستقيم و تنگاتنگ با ايجاد اعتماد و اعتبار محصول معرفي شده دارد،

اما اگر شخصي تمايل داشته باشد می تواند!!

فضاي يک تابلو را براي مدتي طولاني به تبلیغات محصول يا محصولات خود اختصاص دهد،

بايد طرح آن را چند بار تغيير دهد تا از ايجاد احساس يکنواختي در مشتري يا مصرف کننده خودداري نمايد.

هميشه به خاطر داشته باشيد آنچه که بيش از هرچيز ديگري، يک تبليغ را در ذهن بيننده ماندگار مي‎کند.

ارائه يک طرح جالب و نوين است که بيننده را به تحسين تفکري وادار کند که در پشت آن تبليغ پنهان شده است.
با استفاده از بيلبوردها هر محصولي که ضرورت ماندگاري نام آن در ذهن بيننده احساس مي‎شود، امري مناسب و منطقي به نظر مي‎رسد.

درباید توجه داشت که این بیلبوردها را می توان در رستوران‎ها، هتلها، مراکز تفريحي، پارک‎ها، مراکز فروش نصب کرد.

 

همچنين با نصب بيلبوردها در بعضي مناطق ويژه مي‎توان مشتريان و مصرف کنندگان بومي آن منطقه را جهت خريد يک کالا يا محصول ترغيب نمود.

البته لازم به ذکر است که بعضي از متخصصين نيز با نصب انواع بيلبوردها در بزرگراه‎ها و مناطق پر ترافيک مخالف هستند

زيرا اعتقاد آنها بر اين است که چنين اقدامي ممکن است تمرکز رانندگان را برهم زده و مشکلاتي را به بار آورد.

اينترنت

در حال حاضر، اينترنت با سرعت چشمگيري در حال پيشرفت است.

هر روز بر تعداد شرکت‎هايي که نسبت به راه اندازي وب سايت‎هاي تخصصي خود اقدام مي‎کنند افزوده مي‎شود.

اين رسانه مي‎تواند تبلیغ مورد نظر را به صورت شبانه روزي در اختيار ميليون‎ها کاربر در سراسر جهان قرار دهد.

تبلیغات پربيننده مي‎تواتند به شيوه‎ها و اشکال متعددي در سايت‎هاي پر بيننده عرضه شوند.

تبلیغات اینترنتی فصلی است که در آینده به آن اشاره خواهیم داشت

البته نبايد فراموش کرد که تبلیغات  اينترنتي، زماني بهترين کارآيي را خواهند داشت که:

  1. اطلاعات مربوط به کالا يا محصول به صورت جامع و کامل عرضه شود.
  2. همچنين وب سايت‎هاي منطقه اي، امکان دسترسي به اقشار خاص آن منطقه را نيز فراهم مي‎آورند.

شاید بهتر باشد شخصی برای خود یک وبسایت اختصاصی ایجاد نماید!!

با این کار  مي‎تواند اطلاعات جامع و کاملي از محصولات و خدمات خود در اختيار مشتريان و مصرف کنندگان قرار دهد.

ارائه اطلاعات ضعيف و نامناسب ممکن است موجب سردرگمي و در نتيجه، عدم اعتماد بيننده به کالا يا محصول مورد نظر گردد.

پست مستقيم

اين شيوه تبلیغاتی، عملي مهم و موثر در اختصاص بخشي از يک بازار ويژه محسوب مي‎شود.

امکان ارسال کارت پستال، کاتالوگ، بروشور يا يک نامه ساده براي مشتريان بالقوه وجود دارد.

فقط باید توجه داشت که مشتریان بالقوه شما عموماً شامل قشر خاصي از مردم هستند.

شاید این شیوه تبلیغاتی مورد توجه شما باشد!!

هميشه سعي کنيد هدايايي درون پاکت قرار داده تا به مشتريان و مصرف کنندگان اطمينان دهيد که براي آنها ارزش قائل هستيد.
در اين شيوه، امکان عرضه اطلاعات، به صورت کم يا زياد، براي مشتري يا مصرف کننده وجود دارد.

البته نبايد فراموش کرد که تکنيک نوشتن انواع متون تبلیغاتی، يک تخصص کامل محسوب مي‎شود.

تکنیک نوشتن نقش مهمي را در افزايش يا کاهش فروش (تبلیغات) يک محصول ايفا مي‎کند.

بهتر است شيوه‎اي اتخاذ شود که بيشترين تأثير را در ترغيب مصرف کننده يا خريدار به خريد يک محصول داشته باشد.
پست مستقيم، طرحي مناسب براي آموزشگاه‎ها و مشاغلي محسوب مي‎شود که با اقشار خاصي از افراد جامعه در ارتباط هستند.

استفاده از اين شيوه براي اطلاع رساني در زمينه‎هايي مانند فروش فوق العاده، تخفيفات فصلي و يادآوري اين مسئله، بسيار مهم است که شرکت، هنوز هم مشتريان و مصرف کنندگان خود را به خاطر دارد و براي آنها ارزش و احترام قائل مي‎باشد.

همچنين اين شيوه در جذب مشتريان جديد نقش مهمي ايفا مي‎کند.

مجلات

يکي از شيوه‎هاي مناسب براي تبلیغ يک محصول يا کالا، استفاده از تبليغات در مجلات مختلف مي‎باشد.

البته ذکر اين نکته ضروري است که تبلیغ در مجلات بايد با کالاي تبلیغ شده، سنخيت داشته باشد

مثلاً نمي‎توان تبلیغ يک کارگاه چاپ را در مجلات عمومي و سرگرمي چاپ کرد،

بلکه اين تبلیغ بايد در مجلات تخصصي که در عرصه چاپ فعاليت مي‎کنند صورت گيرد.

بهتر است مجلات تخصصي به منظور تبلیغ محصولات تخصصي انتخاب شوند.
در هنگام تبلیغ در مجلات، توجه به چند نکته ضروري به نظر مي‎رسد.

آگهي‎هايي که در دو صفحه چاپ مي‎شوند، در مقايسه با آگهي‎هاي يک صفحه اي، هزينه بيشتري دارند،

اما نکته مهم این است که پيام بيشتري به خواننده مي‎رسانند.

يکي از مهمترين عناصري که نقش مهمي در تبلیغات ايفا مي‎کند، عنوان تبلیغ  است.

اگر در تبلیغ خود به مشتري وعده‎هايي در زمينه تأمين خدمات و ارائه محصولات بدهيد
به شرط آنکه بتوانيد به آن وعده‎ها عمل نمائيد، مي‎توانيد مشتريان بيشتري جذب کنيد.

اگر شما از آن دسته افرادي هستيد حداکثر استفاده را از فضاي اختصاصي يافته به خود به عمل مي‎آوريد.

بهتر است به اين نکته نيز توجه داشته باشيد که اکثر افراد به طور معمول، کمتر از ده ثانيه به يک تبلیغ نگاه مي‎کنند .

اگر تبلیغ شما واجد شرايط فوق الذکر باشد، مي‎توانيد مشتري را به خريد محصول مورد نظر ترغيب کنيد.

روزنامه

شايد بتوان گفت که مهمترين هدف از چاپ روزنامه‎ها ارائه اطلاعات مي‎باشد.

روزنامه‎ها حاوي مطالب ومقالات متعددي هستند:

لذا مي‎توان روزنامه را ابزاري مناسب براي انتقال اطلاعات به مشتري يا مصرف کننده در نظر گرفت.

فراموش نکنید که روزنامه ها را می توان یکی از بهترین رسانه های تبلیغی دانست.

از روزنامه‎ها مي‎توان به عنوان رسانه‎اي براي ارائه اطلاعاتي در زمينه‎هاي مختلف مانند:

ارائه اطلاعات در مورد افتتاح يک شعبه جديد، اعلام نتايج و … استفاده نمود.

اینجا درباره تبلیغات در روزنامه ها بیشتر بخوانید.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true