- 25 شهر 1397
- تبلیغات , روابط عمومی
- ایمیل
- پرینت
true
true
false
false
false
true
true
false
true
تبلیغات . تبلیغات. تبلیغات … بله . این روزها در بیشتر شرکت ها و کارخانه ها حرف از تبلیغات و بازاریابی است.
اما چرا تبلیغات نقش بسیاری در بازاریابی محصول دارد؟
اگر ميخواهيد در زمينه شغل خود تبلیغکنيد، بايد شناخت کامل و جامعي از انواع رسانهها و نقاط ضعف و قوت هريک داشته باشيد.
در زمينه تبلیغات، رسانههاي متعددي وجود دارند که ميتوان گفت شباهتي به يکديگر ندارند.
تبليغات محيطي
اين شيوه تبلیغاتی، ابتدا تصويري از يک بيلبورد را در ذهن بيننده به وجود ميآورد.
در اين شيوه شاخههاي متعددي وجود دارد که از بارزترين آنها ميتوان به تبلیغات در ايستگاههاي مترو، ايستگاههاي اتوبوس، اماکن عمومي و … اشاره کرد.
در کشورهايي که تبليغات به جايگاه واقعي خود دست يافته است، نميتوان تبلیغات محيطي را به چند برند ويژه محدود کرد.
بلکه تمام صاحبان مشاغل،هنگامي از تبلیغات استفاده ميکنند که احساس نمايند به آن نياز دارند.
حال صاحبان مشاغل می تواند از يک فروشگاه کوچک تا يک شرکت بزرگ زنجيره اي، بسته به نوع حرفه و شغل خود باشد.
در واقع، تبلیغات محيطي، شيوهاي مناسب براي به خاطر آوردن نام محصول است،
چرا که پيش از ورود مشتري به مراکز خريد، می توانید محصول را به آنها معرفی کنید.
يا به عبارت بهتر، آخرين موقعيت براي معرفي محصولات به مشتريان پيش از ورود آنها به مراکز خريد محسوب ميشود.
شايد بتوان گفت که مناسبترين و بهترين شيوه راهنمايي وتشويق خريداران به خريد يک محصول، استفاده از بيلبورد ميباشد.
نکات مهم تبلیغات محیطی
البته در طراحي بيلبورد نيز بايد مسائلي را مورد توجه قرار داد.
طرح، شکل سازه، ابعاد، نورپردازي و مکان قرارگرفتن بيلبورد، در به خاطر سپردن يک محصول يا کالا نقش عمدهاي را ايفا ميکنند.
نصب تابلوهاي کوچک در اماکني که داراي نور کم يا فاقد نور هستند و طراحي و چاپ نامناسب و ضعيف آنها، نوعي ضد تبليغ محسوب ميشود.
مدت زمان نصب تبليغ بر روي تابلو، ارتباطي مستقيم و تنگاتنگ با ايجاد اعتماد و اعتبار محصول معرفي شده دارد،
اما اگر شخصي تمايل داشته باشد می تواند!!
فضاي يک تابلو را براي مدتي طولاني به تبلیغات محصول يا محصولات خود اختصاص دهد،
بايد طرح آن را چند بار تغيير دهد تا از ايجاد احساس يکنواختي در مشتري يا مصرف کننده خودداري نمايد.
هميشه به خاطر داشته باشيد آنچه که بيش از هرچيز ديگري، يک تبليغ را در ذهن بيننده ماندگار ميکند.
ارائه يک طرح جالب و نوين است که بيننده را به تحسين تفکري وادار کند که در پشت آن تبليغ پنهان شده است.
با استفاده از بيلبوردها هر محصولي که ضرورت ماندگاري نام آن در ذهن بيننده احساس ميشود، امري مناسب و منطقي به نظر ميرسد.
درباید توجه داشت که این بیلبوردها را می توان در رستورانها، هتلها، مراکز تفريحي، پارکها، مراکز فروش نصب کرد.
همچنين با نصب بيلبوردها در بعضي مناطق ويژه ميتوان مشتريان و مصرف کنندگان بومي آن منطقه را جهت خريد يک کالا يا محصول ترغيب نمود.
البته لازم به ذکر است که بعضي از متخصصين نيز با نصب انواع بيلبوردها در بزرگراهها و مناطق پر ترافيک مخالف هستند
زيرا اعتقاد آنها بر اين است که چنين اقدامي ممکن است تمرکز رانندگان را برهم زده و مشکلاتي را به بار آورد.
اينترنت
در حال حاضر، اينترنت با سرعت چشمگيري در حال پيشرفت است.
هر روز بر تعداد شرکتهايي که نسبت به راه اندازي وب سايتهاي تخصصي خود اقدام ميکنند افزوده ميشود.
اين رسانه ميتواند تبلیغ مورد نظر را به صورت شبانه روزي در اختيار ميليونها کاربر در سراسر جهان قرار دهد.
تبلیغات پربيننده ميتواتند به شيوهها و اشکال متعددي در سايتهاي پر بيننده عرضه شوند.
تبلیغات اینترنتی فصلی است که در آینده به آن اشاره خواهیم داشت
البته نبايد فراموش کرد که تبلیغات اينترنتي، زماني بهترين کارآيي را خواهند داشت که:
- اطلاعات مربوط به کالا يا محصول به صورت جامع و کامل عرضه شود.
- همچنين وب سايتهاي منطقه اي، امکان دسترسي به اقشار خاص آن منطقه را نيز فراهم ميآورند.
شاید بهتر باشد شخصی برای خود یک وبسایت اختصاصی ایجاد نماید!!
با این کار ميتواند اطلاعات جامع و کاملي از محصولات و خدمات خود در اختيار مشتريان و مصرف کنندگان قرار دهد.
ارائه اطلاعات ضعيف و نامناسب ممکن است موجب سردرگمي و در نتيجه، عدم اعتماد بيننده به کالا يا محصول مورد نظر گردد.
پست مستقيم
اين شيوه تبلیغاتی، عملي مهم و موثر در اختصاص بخشي از يک بازار ويژه محسوب ميشود.
امکان ارسال کارت پستال، کاتالوگ، بروشور يا يک نامه ساده براي مشتريان بالقوه وجود دارد.
فقط باید توجه داشت که مشتریان بالقوه شما عموماً شامل قشر خاصي از مردم هستند.
شاید این شیوه تبلیغاتی مورد توجه شما باشد!!
هميشه سعي کنيد هدايايي درون پاکت قرار داده تا به مشتريان و مصرف کنندگان اطمينان دهيد که براي آنها ارزش قائل هستيد.
در اين شيوه، امکان عرضه اطلاعات، به صورت کم يا زياد، براي مشتري يا مصرف کننده وجود دارد.
البته نبايد فراموش کرد که تکنيک نوشتن انواع متون تبلیغاتی، يک تخصص کامل محسوب ميشود.
تکنیک نوشتن نقش مهمي را در افزايش يا کاهش فروش (تبلیغات) يک محصول ايفا ميکند.
بهتر است شيوهاي اتخاذ شود که بيشترين تأثير را در ترغيب مصرف کننده يا خريدار به خريد يک محصول داشته باشد.
پست مستقيم، طرحي مناسب براي آموزشگاهها و مشاغلي محسوب ميشود که با اقشار خاصي از افراد جامعه در ارتباط هستند.
استفاده از اين شيوه براي اطلاع رساني در زمينههايي مانند فروش فوق العاده، تخفيفات فصلي و يادآوري اين مسئله، بسيار مهم است که شرکت، هنوز هم مشتريان و مصرف کنندگان خود را به خاطر دارد و براي آنها ارزش و احترام قائل ميباشد.
همچنين اين شيوه در جذب مشتريان جديد نقش مهمي ايفا ميکند.
مجلات
يکي از شيوههاي مناسب براي تبلیغ يک محصول يا کالا، استفاده از تبليغات در مجلات مختلف ميباشد.
البته ذکر اين نکته ضروري است که تبلیغ در مجلات بايد با کالاي تبلیغ شده، سنخيت داشته باشد
مثلاً نميتوان تبلیغ يک کارگاه چاپ را در مجلات عمومي و سرگرمي چاپ کرد،
بلکه اين تبلیغ بايد در مجلات تخصصي که در عرصه چاپ فعاليت ميکنند صورت گيرد.
بهتر است مجلات تخصصي به منظور تبلیغ محصولات تخصصي انتخاب شوند.
در هنگام تبلیغ در مجلات، توجه به چند نکته ضروري به نظر ميرسد.
آگهيهايي که در دو صفحه چاپ ميشوند، در مقايسه با آگهيهاي يک صفحه اي، هزينه بيشتري دارند،
اما نکته مهم این است که پيام بيشتري به خواننده ميرسانند.
يکي از مهمترين عناصري که نقش مهمي در تبلیغات ايفا ميکند، عنوان تبلیغ است.
اگر در تبلیغ خود به مشتري وعدههايي در زمينه تأمين خدمات و ارائه محصولات بدهيد
به شرط آنکه بتوانيد به آن وعدهها عمل نمائيد، ميتوانيد مشتريان بيشتري جذب کنيد.
اگر شما از آن دسته افرادي هستيد حداکثر استفاده را از فضاي اختصاصي يافته به خود به عمل ميآوريد.
بهتر است به اين نکته نيز توجه داشته باشيد که اکثر افراد به طور معمول، کمتر از ده ثانيه به يک تبلیغ نگاه ميکنند .
اگر تبلیغ شما واجد شرايط فوق الذکر باشد، ميتوانيد مشتري را به خريد محصول مورد نظر ترغيب کنيد.
روزنامه
شايد بتوان گفت که مهمترين هدف از چاپ روزنامهها ارائه اطلاعات ميباشد.
روزنامهها حاوي مطالب ومقالات متعددي هستند:
لذا ميتوان روزنامه را ابزاري مناسب براي انتقال اطلاعات به مشتري يا مصرف کننده در نظر گرفت.
فراموش نکنید که روزنامه ها را می توان یکی از بهترین رسانه های تبلیغی دانست.
از روزنامهها ميتوان به عنوان رسانهاي براي ارائه اطلاعاتي در زمينههاي مختلف مانند:
ارائه اطلاعات در مورد افتتاح يک شعبه جديد، اعلام نتايج و … استفاده نمود.
اینجا درباره تبلیغات در روزنامه ها بیشتر بخوانید.
true
true
https://sanatpanjom.ir/?p=65
true
true