تاجران و مدیران در برابر تبلیغات - اخبار چاپ ، اخبار تبلیغات ، اخبار نشر و اخبار بسته بندی
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true
تاجران و مدیران در برابر تبلیغات

خبرنامه‌ها، روش‌ دیگری برای تبلیغ

خبرنامه‌ها را می‌توان به روش آموزشی موثری در بازاری در نظر گرفت که خدمات یا کالای خود را در آن به فروش می‌رسانید که می‌توانند چهره شما را به طور همزمان ارتقا دهند. هر چند این خبرنامه‌ها مستقیما به بسته‌های پستی شما ضمیمه می‌شوند، اما تصور می‌کنم برنامه‌ریزی برای خبرنامه، ارزش تأمل و تفکر بیشتر را داشته باشد.

ابتدا اگر برای مراحل ابتدایی خبرنامه، برنامه ویژه‌ای دارید باید راهبرد آن را تعیین کنید. تصمیم دارید چه کاری انجام دهید؟ آیا می‌خواهید موفقیت مشتری‌های خود را تشریح کنید؟ یا اینکه هدف شما معرفی محصول یا خدمات جدیدی است؟ آیا این خبرنامه می‌تواند روش‌های موثر استفاده از کالا یا خدمات شما را نشان دهد؟

پس از آنکه در مورد انتقال پیام مورد نظر خود به نتیجه رسیدید، بهتر است فرمتی را در نظر بگیرید که مسائل مورد نظر شما را تحت پوشش قرار دهند. همیشه می‌توانید صفحه روی جلد را به مطالب ویژه‌ای در مورد موفقیت‌ها اختصاص دهید. همچنین می‌توانید یک ستون را برای معرفی تولیدات یا خدمات جدید در نظر بگیرید. فرمت مناسب موجب می‌شود تا شما با راهبرد تعیین شده خود هماهنگ باشید.

خبرنامه مطلوب باید حاوی اخبار یا اطلاعات جدیدی باشد که فراتر از یک ابزار تبلیغاتی ارتباط برقرار نماید، در این صورت می‌توان آن را یک ابزار تبلیغاتی مناسب در نظر گرفت.

لازم به ذکر است که خبرنامه شما باید به صورت حرفه‌ای، جمع‌بندی و تدوین گردد. برای این کار می‌توانید از یک آژانس تبلیغاتی بهره بگیرید یا حتی می‌توانید از افراد مستعد در این زمینه استفاده کنید. یک خبرنامه می‌تواند چهره مناسبی از یک شرکت و فعالیت‌های آن ارائه کند. پس اطمینان حاصل کنید که تدوین و تنظیم خبرنامه با ویژگی‌های شرکت شما همخوانی داشته باشد.

از آنجا که خبرنامه باید به شکل حرفه‌ای تدوین شود تا حداکثر قدرت تبلیغاتی خود را داشته باشد اما هزینه چندانی به دنبال ندارد. در اکثر موارد، پیش از انتشار خبرنامه باید با نویسندگی، عکاسی، طراحی، چاپ و … آشنایی داشته باشید.

برای این که سرمایه‌گذاری شما دارای ارزش مناسبی باشد بهتر است به موارد ذیل توجه داشته باشید:

  1. خبرنامه‌های خود را برای مشتری‌ها و افرادی ارسال کنید که انتظار دارید به جمع مشتریان شما اضافه شوند. در فواصل زمانی مشخص، اسامی دیگری را به فهرست مشتریان آتی خود اضافه کنید. خبرنامه‌ها را برای کارکنان فروش خود نیز ارسال نمائید.

در حقیقت، این اقدام شما می‌تواند در به روزرسانی اطلاعات شرکت به کارکنان شما کمک کند. ضمیمه‌ای به مجموعه اضافه کنید که مشتمل بر تمبر پستی رایگان برای دریافت سایر اطلاعات باشد. در واقع، این روش را می‌توان روشی مؤدبانه و موثر برای پاسخ‌گویی به درخواست‌های شما در نظر گرفت. کارت‌های مربوط به پاسخ را با رنگی مشخص کنید تا از موضوعات مورد نظر مشتری که نیازمند پاسخگویی هستند آگاهی داشته باشید.

  1. نظر خوانندگان را جویا شوید. برای این کار می‌توانید بخشی موسوم به «نامه‌های انتقادی» را ایجاد نمایید. هر چقدر ارتباط نزدیک‌تر و بهتری با خواننده‌های خود داشته باشید خبرنامه شما از جذابیت بیشتری برخوردار باشد. همیشه سعی کنید خبرنامه خود را از دست بدهید. برای یک مقطع زمانی چند ساله برنامه‌ریزی کرده و هرگز تحت هیچ شرایطی آن را متوقف نکنید، مگر این که دلیل قانع‌کننده‌ای باری توقف آن داشته باشید.
  2. علاوه بر پست خبرنامه‌ها از آنها به عنوان ابزاری برای پیشرفت بازاریاب‌های خود استفاده کنید.
  3. مطمئن باشید که یک نسخه از خبرنامه شما به تمام کتابخانه‌های محل ارسال می‌شود. در این صورت از مشاهده تعداد خوانندگان خود متعجب می‌شوید. پس از این مسائل می‌توانید کیفیت خبرنامه‌ را ارزیابی کنید.

در پایان می‌توانید کیفیت خبرنامه خود را از طریق پرسشنامه‌های مختلف مورد ارزیابی قرار دهید. با این کار می‌توانید میزان تاثیر خبرنامه خود را در میان گروه‌های مختلف تعیین کنید.

کسب درآمد از طریق تبلیغات، همیشه روش مناسبی است که می‌تواند به تعیین ارزش کارهای شما کمک کند، بهترین و موثرترین روش تبلیغاتی خبرنامه، زمانی است که افرادی که با خدمات شما آشنا نیستند با فعالیت‌های شما آشنا شوند. همین امر موجب می‌شود که تعداد افراد علاقه‌مند به محصولات شما افزایش یابند.

خبرنامه‌ها در صورتی حداکثر تاثیر را دارند که به خوبی تدوین و تنظیم شوند. توصیه می‌کنم که همیشه بر مراحل تنظیم خبرنامه‌ نظارت داشته باشید تا از صحت و دقت مطالب آن اطمینان حاصل کنید.

 

نوشتن یک مطلب مطبوعاتی

هر حرفه‌ای به چاپ مطلب مطبوعاتی مرتبط با خود نیاز دارد حتی اگر تنها به آگهی دادن جهت نیروی کار در یک روزنامه ختم شود. درست است که نوشتن مطلب مطبوعاتی واقعا تبلیغات نیست. اما من تاکنون هیچ نظریه منتشر شده‌ای نیافته‌ام که خلاف آن را مبنی بر عدم تبلیغاتی بودن آن بیان کند.

حقیقت مسئله این است که مقاله‌ای که برای روزنامه می‌فرستید نباید هیچ مطلبی در مورد شما داشته و سریع چاپ شود. برای این که مقاله‌ای چاپ شود، ارزش خبری داشته باشد تا دست کم مورد توجه بخشی از مخاطبان روزنامه قرار گیرد.

  1. کار را به کسی واگذار کنید که با نویسندگی آشنایی داشته باشد، کسی که سابقه خبرنگاری خوبی داشته باشد. درک یا استفاده از مقالات نامناسب، سخت است. به این معنا که فقط منجر به کار اضافه برای ویراستار است که این در واقع نقض کلیه استراتژی اولیه آماده‌سازی مقاله‌ای است که چاپ خواهد شد، یعنی «تا آنجا که می‌شود آن را ساده کنید. ببینید آیا مقاله می‌تواند وارد سیستم معمول مجله یا روزنامه شود یا نه، به این طریق احتمال چاپ شدن آن بیشتر است. اگر بازنویسی آن سخت است، بسیار محتمل است که به نفع مقاله‌ای ساده‌تر از میدان به در شود.
  2. از بهترین شگرد نوشتاری خود استفاده کنید و مقاله را روی یک برگ سفید یا برگه‌ای یا سربرگ خود چاپ کنید.
  3. به نمونه‌هایی که در پایان این بخش می‌آید نگاهی بیاندازید و دقیق از آن پیروی کنید. خبرنگارها انسان‌های عجیب و غریبی هستند. آنها از سبک اخباری استفاده می‌کنند که به آن خو گرفته‌اند. در برگه‌ حاشیه زیادی بگذارید که ویراستار بتواند بخش‌هایی به نوشتار شما اضافه یا کم کند. متن را کاملا وسط‌چین کنید.
  4. تقریبا همیشه مقاله‌های ضروری را در بالا و گوشه سمت چپ برگه بگذارید. بیشتر مطالب، محدودیت زمانی ندارند. اگر شما نتوانستید مقاله‌ای که باید در تاریخ معینی به پایان برسانید، آماده‌ نمائید. تعیین کنید چه زمانی می‌توانید آن را در همان جا چاپ کنید.
  5. مقاله‌های غیرضروری را به عهده کسی بگذارید که دانشی درباره موضوع داشته باشد. اگر دست‌یابی به آن شخص دشوار بود، از دیگری استفاده کنید. یک ویراستار را شاید تنها یک بار بتوانید به کمک فراخوانید.
  6. تیتری بنویسید که به نوعی در ارتباط با اجتماع باشد که به ویراستار نشان دهد که موضوع شما شاید ارزش خبری داشتهباشد.
  7. صفحه نخست را به عنوانی خوب تبدیل کنید در حالی که تنها یکی دو پاراگراف کوتاه داشته باشد. این کار به ویراستار این امکان را می‌دهد که در هنگام چاپ فضای کافی برای اضافه کردن مطلب، حروفچینی، راهنمایی و …. داشته باشد. هر صفحه (به جز صفحه پایانی) را در پایین و وسط‌چین قرار دهید.
  8. صفحه بعدی را از گوشه بالایی سمت چپ ادامه دهید. سبک نوشتن شماره صفحه‌ها معمولا چیزی شبیه این است: ۲-۲-۲-۲-۲ (برای صفحه دو).
  9. از پاراگراف‌های کوتاه استفاده کنید زیرا امکان ویرایش آنها در زمان صفحه‌آرایی، ساده‌تر است. مقاله خود را به گونه‌ای بنویسید که خواننده به محض مشاهده، فورا موضوعش را دریابد، سپس جزئیات را بر اساس اهمیت آنها ذکر کنید.
  10. در صورت امکان از نقل قول استفاده کنید. از هر کسی قبلا نقل قول کرده‌اید اجازه بگیرید که مطلب را چاپ کنید. مصاحبه منقول در یک مقاله می‌تواند ‌آن را قدرتمند‌تر و معتبرتر کند، که احتمال چاپ شدن آن را افزایش می‌دهد. بیش از دو سه پاراگراف از هر کسی نقل نکنید.
  11. اگر امکان دارد در یک مقاله تمام نقل‌قول‌های خود را یک‌جا نیاورید. در موارد مقتضی به صورت پراکنده مطالبی بیاورید. یک مقاله خوب باید تفسیری در اوایل، در وسط و نزدکی به پایانش داشته باشد.
  12. در آغاز هر پاراگراف از کلمات متفاوتی استفاده کنید. یک ویراستار، موارد غیرحرفه‌ای را پیدا خواهد کرد.
  13. مجددا اشتباهات نگارشی یا نوشتاری را چگ کنید.
  14. اگر می‌توانید، شخصا با ویراستاری که کار را برایش می‌فرستید تماس بگیرید. معمولا می‌توانید مسائل را تلفنی حل کنید اما وقتی این کار را می‌کنید باید مطمئن شوید که او به اهمیت مقاله برای شما واقف است.
  15. شخصا مقاله را تحویل دهید. اگر نتوانید، طوری بفرستید که مانند بسته پست‌های سفارشی رسید داشته باشید. و حتی اگر ویراستار بگوید که «موضوعی به آن اضافه کنید که به اصل مقاله صدمه نزند» آن را همان‌گونه که هست بفرستید. احتمال دارد که از مقاله شما استفاده کنند.
  16. اگر می‌خواهید پاراگراف‌هایی درست کنید، از برگه‌های گلاسه‌ی سیاه و سفید به ابعاد ۸×۱۱ اینچ استفاده کنید. برای عکس‌ها توضیحاتی به روی کاغذ بنویسید که به آن الصاق کنید از وسط عکس آن را تا کنید و برای اطمینان، توضیحاتی در پشت آن بنویسید. یادتان باشد که برای محکم‌کاری در صورت گم شدن توضیحات عکس روی آن بنویسید «برای اطلاعات بیشتر، تماس بگیرید.»
  17. همیشه مقاله را با علامتی مانند ### به پایان برسانید. که به معنای حسن ختام مقاله است.
  18. اگر مقاله شما مشتمل بر شماری وقایع یا اطلاعات است؛ آنها را در پایان صفحه به آن اضافه کنید. صفحات خبری باید موثر باشند. که اگر به موضوع شما علاقه‌مند شد آن را دنبال کند.

به خاطر داشته باشید که موضوع کاری خود را در روزنامه یا مجله به نحوی بگذارید که تا آنجا که ممکن است برای ویراستار استفاده از آن آسان باشد.

اگر با ویراستار پای تلفن یا رودررو صحبت کردید، لحنتان فروتنانه باشد. قانونی وجود ندارد که بگوید شما باید حتما مقاله چاپ کنید. هیچ تعهدی هم ندارید.

چیزی که آنها دارند، مخاطبی است که اشتیاق سیریناپذیر نسبت به شنیدن خبر دارد. یک مقاله با متن خوب و مقالهای که خوب آماده شده میتواند همانی باشد که ویراستار در پی آن است.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true