روند بسته بندی و بازیافت بسته بندی - اخبار چاپ ، اخبار تبلیغات ، اخبار نشر و اخبار بسته بندی
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true
روند بسته بندی و بازیافت بسته بندی

روند اصلی بسته بندی رستوران ها برای سال ۲۰۲۱ شامل راه حل های طبیعی گذشته ما و همچنین مواد عصر جدید مانند پلاستیک های زیستی است
دو هفته پیش ، برادرزاده ام ، ۷ ساله ، از من پرسید که چرا استفاده مجدد و بازیافت برای همه بسیار سخت است. مفهومی که به لطف مدرسه هایی که اکنون به کودکان روش های آگاهانه ای برای کاهش زباله ها می آموزد ، به خوبی از آن آگاه بود. پرسش از شخصی در سن او من را متحیر کرد ، اما صادقانه بگویم ، من پاسخ روشنی نداشتم. این پرسش بزرگی است که باید از همه بپرسیم.

در روزهای ابتدایی، با دیدن مقدار مواد غذایی مصرفی و تولید حجم زباله شوکه شدم. چرخه استفاده مجدد از زباله های آشپزخانه را در دستور العمل های مختلف دنبال کردم ، اما زباله اصلی بسته بندی بود ، زیرا بیشتر پلاستیک ها نمی توانند دوباره استفاده شوند.

بسته بندی نباید زباله شود

حضور در تجارت رستوران ، مدل تحویل و تحویل غذا برای زنده ماندن ما از بیماری همه گیر بسیار مهم بوده است. بخش عمده ای از این تجارت نوآوری و سازگاری بوده است ، برندها منوهایی را برای مدل تحویل ارائه می دهند. با بهبود بسته بندی ، محلولهای غیرمتعارف و سبز در این عمود جایگاه خوبی پیدا کرده اند. اما یک مشکل وجود دارد. سال گذشته حوالی ماه آگوست ، وقتی رستوران ها افتتاح شدند ، ما از دیدن تعداد فروشنده های جدید بسته بندی سازگار با محیط زیست غرق شدیم. تعداد کمی از آنها دارای گواهینامه های صحیح بودند. این شستشوی سبز ترسناک است زیرا شما نمی دانید چه چیزی خریداری می کنید.

برای من ، انتخاب ظروف مناسب و استاندارد سازی شکل آنها در بین رستوران ها یک کار بزرگ بوده است. بعضی از غذاهای محبوب ما در جامون مانند رن و چت مجبور بودند بدون اینکه محتویات آن در یک جعبه فشرده شود به مهمانان ما برسند. من نمی توانستم ظروف بزرگتری را برای یک مهمانی یا یک گروه بزرگ پیدا کنم بنابراین فعلاً تالیس فولاد ضد زنگ و آلومینیوم (درجه مواد غذایی) را انتخاب کردم.

در حالی که من هنوز به دنبال ظروف بزرگتر هستم ، اکثر رستوران ها از یک ماشین آب بندی گرم با پلاستیک بیو پلاستیک برای مهر و موم ظروف پلاستیکی با گراور استفاده می کنند. ما در حال استفاده از tiffins فولاد ضد زنگ به عنوان یک برنامه تبادل برای تحویل غذا با حداقل رسوبات هستیم. شیشه های شیشه ای بازیافتی برای انواع ادویه کاری و سس ها نیز در حال بررسی هستند.

برای بازیافت بسته بندی چه باید کرد؟

برخی از برندهای موفق در این کشور وجود دارند که قدمت آنها بیش از یک دهه است. Rhea Mazundar Singal’s Ecoware اقدام به ساخت فنجان ، بشقاب و کاسه های زیست تخریب پذیر از زباله های محصول می کند.

سینگال سال گذشته حدود ۹۹ قطعه لک فروخت که این یک نقطه عطف برای این شرکت ۱۰ ساله است. از او فهمیدم که راه آهن هند چند سال پیش به طور کامل به بسته بندی زیست تخریب پذیر روی آورد.

آنها از موادی مانند باگاس – ماده ارزان قیمت ساخته شده از ضایعات نیشکر – استفاده می کنند که مهندسی مجدد آنها ۱۰ ماه طول کشید تا متناسب با نیازهای فهرست و زمان سفر باشد.

Yash Papers ’CHUK مستقر در اوتار پرادش ، مجموعه ای از محصولات کارد و چنگال باگاس ، در محافل رستوران محبوب است. ورود جدید Bumboo در دهلی ، اولین شرکت بسته بندی مواد غذایی بامبو هند. گیاه همیشه سبز ماده اولیه پایدار و با انرژی است اما بیشتر محصولات بامبو صادر می شود. بازیکنان دیگر شامل True Green ، Earthware Products و Earthsoul هستند که به چند مورد اشاره می کنند.

با باز شدن رستوران های سریع (QSR) و زنجیره های هندی و بین المللی و افزایش تقاضا برای بسته بندی های اکولوژیکی با کیفیت بالا ، متوجه برخی از روندها شدم.

۱٫ بسته بندی با نوآوری در گیاهان:

استفاده از برگهای موز ، گیاه dhak ، گیاه ساج و برگهای شور به بالاترین حد خود رسیده است. دیدن رستوران ها و چند فروشگاه مواد غذایی که دوباره از فرهنگ ناهار خوری ما بازدید می کنند – برای برگرداندن نوعی بسته بندی از برگها در معابد و ازدواج استفاده می شد – تازه کننده است. این سنت توجه بازار اروپا را به خود جلب کرده و یک شرکت آلمانی ، Leaf Republic ، در حال تولید و واردات کالاهای نهایی و مواد اولیه از هند است.

از برگهای گیاهان مختلف به عنوان بشقاب غذاخوری ، بسته بندی مواد غذایی ، هنگام سرخ کردن و همچنین به عنوان بسته بندی استفاده می شود. این صفحات در مقیاس کوچک تولید می شوند و صفحات بخیه ای یک لایه ، معروف به خالیاره ، برای مصارف غذاخوری استفاده می شوند و یا توسط دستگاه های پرس گرم به صفحات ضخیم تبدیل می شوند.

ما از برگ موز در رستوران های خود در دهلی و گوا به عنوان بشقاب استفاده می کنیم و بازخوردهای امیدوار کننده ای دریافت کرده ایم. در همین حال ، بهوان در پایتخت ظروف مستطیلی از خالیاره برای سرو و تحویل غذای خیابانی خود ایجاد کرده است. جامون – در دهلی نو و گوا – از ظروف سفالی پخته شده و پخته نشده ، از ظروف سفالین استفاده می کند و همچنین صفحات برگ شور را در یک محیط شیک معرفی کرده است.

۲٫ بسته بندی با مواد قابل استفاده مجدد (بسته بندی بازیافتی):

محصولات ساخته شده از نخل آرسا ، جوته ، گیاه نیلوفر آبی ، برگ جک فروت ، برگ درخت مویز ، الیاف موز و خاک رس به طور متفاوتی برای بسته بندی و ذخیره مواد غذایی استفاده می شود. این تحقیق در مورد طراوت و دمایی است که هر ماده برای تحویل غذا تحمل می کند.

۳٫ بسته بندی با پلاستیک های زیستی:

از مواد گیاهی ساخته شده ، تقاضا برای پلاستیک بیولوژیکی در حال افزایش است و بسیاری از رستوران ها اکنون از این ماده استفاده می کنند. در حالی که هنوز موانع بزرگی برای غلبه بر وجود دارد – به عنوان مثال تعداد امکانات مجهز صنعتی – این یک بخش مهیج و رو به رشد است.

۴٫ طراحی بسته بندی هوشمند:

شرکت ها در جستجوی روش هایی برای کاهش مواد غیرضروری – جعبه های اضافی ، ظروف ، نوارها یا لایه ها هستند. قبل از شروع همه گیری ، می خواستم مشتری ها را وادار کنم که در ازای دریافت کوپن تخفیف در رستوران ، کیف های پارچه ای قدیمی را عوض کنند ، اما متأسفانه این کار به دلیل عدم علاقه مردم جواب نداد. اکنون من از جعبه های کوکوبورد (که باز می شوند و می توانند به عنوان بشقاب یا حصیر شام استفاده شوند) و پلاستیک سیب زمینی الهام گرفته ام.

۵٫ بسته بندی قابل استفاده مجدد:

بسته بندی قابل استفاده مجدد بسیار خوب است اما مشتریان باید برچسب روشنی برای بازیافت یا دور انداختن آن در صورت نیاز مشاهده کنند. بنابراین انتخاب آگاهانه برای خریداران راحت تر است.

آینده بسته بندی چه می شود؟

در دو سال آینده ، من تصویب گسترده تری از الیاف طبیعی را می بینم. بیشتر زنجیره های غذایی ، رستوران ها و QSR ها در حال تغییر بسته بندی های زیست محیطی هستند و همانطور که برای ظروف غذاخوری وجود دارد ، باگاس آرسا و نیشکر گزینه های خوبی هستند. به زودی شرکت های پذیرایی نیز بخشی از خدمات خود را برای اتخاذ شیوه های سازگار با محیط زیست تغییر می دهند – مانند سرو غذا در اجتماعات روی ظروف قابل استفاده مجدد.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true