«مطالعات ایلام‌شناسی» به ایستگاه بیست و چهارم رسید - اخبار چاپ ، اخبار تبلیغات ، اخبار نشر و اخبار بسته بندی
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true
«مطالعات ایلام‌شناسی» به ایستگاه بیست و چهارم رسید

بیست و چهارمین شماره فصلنامه تخصصی «مطالعات ایلام‌شناسی» ویژه پاییز ۱۴۰۱چاپ و منتشر شد.

به گزارش صنعت پنجم به نقل از ایبنادر ایلام، بیست و چهارمین شماره فصلنامه تخصصی«مطالعات ایلام‌ شناسی» به صاحب امتیازی و مدیر مسئولی حبیب‌الله محمودیان و سردبیری سیاوش یاری، در ۱۴۸صفحه و به قیمت ۱۵۰هزار تومان ویژه پاییز ۱۴۰۱ از سوی نشر زاگرو در ۲۰۰ نسخه چاپ و منتشر شد.

این فصلنامه یکی از نشریات تخصصی و حرفه‌ای در حوزه باستان‌شناسی و رشته‌های مرتبط است که در آن مقالات علمی و پژوهشی به قلم اساتید دانشگاه، دانشجویان، باستان‌‌ شناسان، مورخان و ایلام‌ پژوهان و… منتشر می‌شود و در اختیار جوامع هدف قرار می‌گیرد.

این مجله تخصصی با بهره‌گیری از دانش و همکاری تحریریه‌ای صاحب نام در عرصه علوم و تحقیقات و پژوهش به صورت منظم در هر فصل به همت و تلاش حبیب‌الله محمودیان منتشر و توزیع می‌شود.

در شماره بیست و چهارم این فصلنامه:

مطالعه اوضاع فرهنگی اجتماعی دوره ایلخانان بر پایه شواهد سکه‌ شناسی فرنگیس درویشی مجید حاجی تبار، مطالعات یپیرامون آئین های ایرانیان باستان و ارتباط آن با کشاورزی، حبیب‌ الله محمودیان، پژوهشی در نام جای شیروان در منابع تاریخی و جغرافیایی علی نوراللهی، بررسی تحلیلی نهاد شهر در دوران تاریخی بر اساس یافته های باستان شناسی، محسن سعادتی، آزاده محمودیان، بررسی تحولات تقویمی روزها و ماه های سال در فرهنگ اوستایی پریسا پورمحمدی، بررسی و مطالعه اسنادی پایگاه های کیهان شناسی در ایران‌ باستان امید محمودیان و چکیده انگلیسی مقالات چاپ و منتشر شده است.

فصلنامه‌ علمی‌ «مطالعات‌ ایلام‌ شناسی» با هدف معرفی فرهنگ و تمدن باستانی ایران زمین در دوران حیات تاریخی خود، به ویژه تمدن ایلام باستان، فعالیت خود را از سال ۱۳۹۵ آغاز نموده است. این نشریه با تلاش دست اندرکاران و فرهیختگان عرصه تاریخ و باستان‌ شناسی توانسته تاکنون مقالات حاصل از پژوهش های باستان شناسی و رشته های علمی مرتبط (تاریخ، جغرافیا، زمین شناسی، خط و کتابت، مردم شناسی و…) را چاپ و منتشر نماید.

این نشریه به استناد پروانه شماره: ۷۸۸۰۹-۶/۱۰/۱۳۹۵ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه تخصصی باستان شناسی (با تأکید بر مطالعات ایلام شناسی) در گستره کشوری به عنوان زیر مجموعه مؤسسه انتشارات زاگرو فعالیت خود را استمرار بخشیده است.

این مجله با هدف معرفی یافته های علمی حاصل از پژوهش های باستان شناسی، تاریخ،تمدن و فرهنگ ایلام باستان و تمدن های همجوار، طراحی، تنظیم و انتشار یافته است.

دانشجویان و ایلام‌ پژوهان می‌توانند آثار و مقالات حاصل از یافته‌ های پژوهشی خود را به سامانه نشریه http://ilamstudy. ir و یا به نشانی: ایلام، خیابان اشرفی‌‌ اصفهانی، کوچه‌‌ سوم، ارسال کنند.‌ نشانی‌‌‌ پست‌‌‌ الکترونیکی :‌ Ilamzagro@Gmail.com habibmahmoodian@yahoo.com ارسال نمایند.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true