اولین نسخه فرنکنشتاین با رکورد ۱.۱۷ میلیون دلار فروخته شد - اخبار چاپ ، اخبار تبلیغات ، اخبار نشر و اخبار بسته بندی
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true
اولین نسخه فرنکنشتاین با رکورد ۱.۱۷ میلیون دلار فروخته شد

نسخه نخست فوق‌العاده نادر از اثر گوتیک و دوران‌ساز «مری شلی» رکورد جهان برای حراج یک اثر چاپ‌شده توسط یک زن را شکست.

زمانی که فکر این داستان به ذهن مری شلی رسید تنها ۱۸ سال سن داشت. حالا نسخه اولیه داستان گوتیک ترسناک و دوران‌ساز او، «فرنکنشتاین؛ یا پرومته مدرن»، پس از فروش در حراجی به مبلغ یک میلیون و ۱۷۰ هزار دلار، رکورد جهانی بالاترین قیمت پرداختی برای یک اثر چاپ‌شده توسط یک زن را به خود اختصاص داده است.

این چاپ اول یکی از ۵۰۰ نسخه‌ رمان فرنکنشتاین است که در سال ۱۸۱۸ منتشر شد و اولین بار است که از سال ۱۹۸۵ به حراج گذاشته می‌شود. حراجی کریستیز که این کتاب را «فوق‌العاده نادر» توصیف کرد، در ابتدا تخمین می‌زد این اثر بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار دلار به فروش برسد.

این خانه حراج گفت این بالاترین رکوردی است که تا کنون در جهان برای اثری که توسط یک زن نوشته شده پرداخت شده و شرکت‌کنندگانی از سرتاسر دنیا داشته است. رکورد اثر چاپ‌شده توسط یک زن پیش از این متعلق به نسخه اولیه «اِما» از جین آستن بود که در سال ۲۰۰۸ توسط خانه حراج بونهمز به مبلغ ۱۵۰ هزار پوند فروخته شد.

نسخه‌ای از «قصه‌های بیدل نقال» اثر جی‌کی رولینگ نیز در نوامبر ۲۰۰۷ به قیمت ۱.۹۵ میلیون به فروش رفت؛ اما این اثر دست‌ساز و مصور بود، نه چاپی.

سخنگوی خانه حراج کریستیز گفت: «چاپ اول این رمان با جلد اصلی‌اش فوق‌العاده ظریف و بسیار نادر است؛ بنابراین نسخه‌ای از این دست و با این شرایط خوب، برای مجموعه‌داران بسیار مطلوب است. به‌طور کلی این بازار بسیار قوی است و شاهد افزایش تقاضا برای نمونه‌های ناب نویسندگان برجسته ادبی هستیم.»

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true