دومین جایزه بهترین رمان خبری فرانسه - اخبار چاپ ، اخبار تبلیغات ، اخبار نشر و اخبار بسته بندی
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true
دومین جایزه بهترین رمان خبری فرانسه

جایزه بهترین رمان خبری فرانسه دومین جایزه ظرف چند روز است که به رمان «از دویدن دست نکش» نوشته متیو پالن تعلق گرفته است.

“دویدن را متوقف نکنید”
توسط MATHIEU PALAIN: یک متن تنفسی
قهرمان در روز و اوباش در شب: این معضل است که ماتیو پالن سعی می کند با گفتگو دو ساله با تومانی کولیبالی ، قهرمان دوومیدانی فرانسه و دزد مکرر بر آن غلبه کند. هیجان انگیز.
یک هفته پس از این‌که جایزه ادبی بلو ژان مارک رابرتس به رمان «از دویدن دست نکش» نوشته متیو پالن تعلق گرفت این نویسنده جوان فرانسوی موفق شد جایزه رمان خبری در فرانسه در سال ۲۰۲۱ را نیز از آن خود کند.

پالن برای نوشتن این رمان به مدت دو سال هر هفته چهارشنبه‌ها به دیدن تواماین کولیبالی، قهرمان فرانسوی دوی ۴۰۰ متر -که به چندین فقره دزدی نیز متهم شده و به زندان افتاده بود- می‌رفت و در طی این ملاقات‌ها بین آن دو جوان سی‌ساله -که هر دو در جنوب فرانسه زاده و بزرگ شده بودند- دوستی عمیقی شکل گرفت. نویسنده فرانسوی در این رمان کوشیده از طریق ملاقات با نزدیکان کولیبانی معمای قهرمان فرانسوی، زندگی دوگانه او و استعداد از دست رفته‌اش را روشن کند.

«از دویدن دست نکش» دومین رمان ماتیو پالین، روزنامه‌نگار متولد سال ۱۹۸۸ و نویسنده فرانسوی است که به فهرست دیگر جوایز مهم فرانسوی از جمله جایزه رنودو و جایزه فلور نیز راه یافته است.

او در این رمان استعداد خود را در ادبیات واقع‌گرایانه به نمایش گذاشته است. پالین همچنین برای استعداد خود در کشیدن پرتره‌های متعدد در مجله XXI شناخته می‌شود و با روزنامه لیبراسیون نیز همکاری مداوم دارد. اولین رمان او با عنوان «بچه زشت» در سال ۲۰۱۹ منتشر شد.

تومانی کولیبالی. اگر به صفحات روزنامه L’Equipe مراجعه می کنید ، ممکن است این نام مانند یک ورزشکار به نظر برسد. دونده ۴۰۰ متر ، قهرمان داخل سالن فرانسه در سال ۲۰۱۵٫ اما خواننده پاریسی ، فیگارو ، این نام نیز بخشی از خواندن شما بوده است.

در بخش حقایق مختلف. ورزشکار و کلاهبردار ، اوباش با استعداد جسمانی و پشیمان نشده ، دارای مجوز باشگاه مونتگرون سالها زندگی مشترک ورزشکاران سطح بالا و زندگی اوباش را به طور مشترک هدایت کرده است. او در شب قهرمانی ملی اش مغازه تلفن همراه را سرقت می کند.

ماتیو پالین ، روزنامه نگار ، دوستدار ورزش ، بازرس در خدمت حفاظت قضایی جوانان ، از همان منطقه پاریس ، با مسیر دوومیدانی به چالش کشیده می شود. او در زندان با او تماس می گیرد و به مدت دو سال در هر طرف اتاق ملاقات ، دو مرد با یکدیگر آشنا می شوند. یکی بزهکار شده است. نه آن دیگری. چرا ؟ یک س majorال اساسی که در طول این داستان ، روزنامه نگار در همه جنبه های آن مانند یک آینه معکوس استفاده خواهد کرد.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true