تاریخ حفظ شده به عنوان خانواده پیشگام اهدای دستگاه چاپ - اخبار چاپ ، اخبار تبلیغات ، اخبار نشر و اخبار بسته بندی
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true
تاریخ حفظ شده به عنوان خانواده پیشگام اهدای دستگاه چاپ

خانواده داروین بوئن دستگاه چاپ ساخت ایالات متحده را به انجمن تاریخی کالینزویل ، اسکاتویل و ناحیه اهدا کردند و دستگاه را پس از نزدیک به ۷۰ سال در مکان دیگری به خانه سابق خود بازگردانند.

این دستگاه که با پدال کار می کرد ، نسخه های Star را از سال ۱۹۳۱ تا ۱۹۵۷ که روزنامه بسته شد منتشر کرد و تاریخ اولیه شهر را به ثبت رساند.

رئیس انجمن تاریخی گری اسکلز گفت چاپخانه و نسخه های ستاره کالینزویل برای درک کالینزویل اولیه بسیار مهم هستند.

او می گوید: “همه آنچه در اطراف شهر می گذشت در مقاله بود ، ما می توانیم هر مرجعی را تهیه کرده و برای افرادی که برای تحقیقات تاریخ خانواده مراجعه می کنند پیدا کنیم.”

 

چاپخانه به خانه باز می گردد

استفان داروئن ، مدیر کل سابق روزنامه بوئن ایندیپندنت و روزنامه نگار نسل سوم ، ۴۶ سال را در این شرکت گذراند که اکنون متعلق به News Corp است و چاپ این روزنامه را در سال ۲۰۲۰ متوقف کرد.

آقای داروین گفت که برای او مهم است که چاپخانه با وجود پیشنهادات خرید آن به کالینزویل بازگردند.

پدربزرگ وی ویلیام هنری داروین در سال ۱۹۰۳ Bowen Independent را راه اندازی کرد و در بین ۱۳ فرزند بنیانگذار ، سه پسر در جیم ، کلود و هنری در شرکت مستقر در بوئن ماندند.
در همین حال ، عموی استفان روی خرید Barcoo Independent معروف بلکال و یک عموی دیگر ، ویک ستاره Collinsville را آغاز کرد.

هنگامی که استفان دارون در سال ۱۹۷۴ کار آموزی خود را در بوئن آغاز کرد ، در چاپخانه سابق Collinsville Star مشغول چاپ دعوت نامه ، روبان و کیسه های کاغذی بود.

او گفت: “شما نمی توانید آن کارهای عجیب را در پرس اتوماتیک انجام دهید ، همیشه برای چنین چیزهایی نگهداری می شد.”

“وقتی کار را شروع کردید ، آنقدرها هم سخت نبود – فقط باید مراقب باشید که دست خود را در نقطه اشتباه نگذارید ، در غیر این صورت با آن بیرون نمی آیید.

“زمانی که من کارکردن آن را یاد گرفتم ، عمویم کلود و پدرم ذکر کردند که این شخص از کالینزویل است ، اما با گذشت زمان ، تقریباً در سال ۱۹۸۰ حذف شد.”

از آنجا ، چاپخانه در دفاتر بوئن ایندیپندنت بیکار ماندند تا سال ۲۰۰۳ که برای صدمین سالگرد این روزنامه بازسازی شد.

آقای داروین می گوید: “من همه آن را سندبلاست کردم و برای اجرای مجدد آن چیزی لازم نبود – این فقط یک مورد قرار دادن کمی جوهر و کمی روغن روی آن بود.”

“پس از آن در دفتر جلوی ما به نمایش گذاشته شد و با بسته شدن روزنامه ها ، من فکر کردم خانه کامل جامعه تاریخی در کالینزویل است.”

این روزنامه چهار صفحه ای در دوران شکوفایی خود چند صد نسخه داشت و تقریباً همه در شهر آن را می خواندند و خانواده ها را دور می زدند.

آقای اسکلز گفت یک قرن بعد ، اهمیت روزنامه های محلی برای جوامع روستایی را نمی توان نادیده گرفت.

او گفت: “ما هنوز در تلاش هستیم تا از این واقعیت که روزنامه ما ، بوئن ایندیپندنت ، دیگر چاپ نشده است ، جلوگیری کرده و اخبار محلی زیادی در آن وجود داشته باشد.”

“روزنامه ها هنوز برای بسیاری از مردم مهم هستند ، هرچند اخبار در اینترنت موجود است – هیچ چیزی مانند روزنامه محلی شما نیست.”

منبع برای مورخان
نسخه های دیجیتالی Collinsville Star سوابق مهمی برای تفسیر تاریخ آشفته شهر است ، یکی از اعتصابات ، تصادفات و اختلافات سیاسی در سالهای اولیه سخت ذغال سنگ.

علاوه بر این ، رویدادهای روزمره تقویم اجتماعی مانند پیک نیک ، رودوها ، عروسی ها ، جشن های اولیه و چیزهای ساده مانند مکانهای تعطیلات خانواده های محلی ثبت شد.
نسخه های دیجیتالی شده توسط کتابخانه ایالت کوئینزلند از اسناد کوچک تهیه شده در دهه ۱۹۸۰ ، زمانی که آقای اسکلز برای اولین بار شروع به جمع آوری و حفظ نسخه های اولیه این مقاله کرد ، تولید شده است.

او می گوید: “یک خانم در مورد پدربزرگ خود که در اینجا زندگی می کرد و کار می کرد تحقیق می کرد و یکی از داوطلبان ما می توانست برای این پدربزرگ در ستاره مرجع پیدا کند.”
جامعه تاریخی امیدوار است تا قبل از پایان سال ، بروشورهایی با اطلاعات مربوط به ماشین چاپ با استفاده از دستگاه چاپ،  چاپ کند.

استفان داروین گفت که در موزه حاضر می شود تا در مورد عملکرد چاپخانه درس دهد تا بار دیگر چاپ روی دستگاه تاریخی انجام شود.

او گفت: “تیم در جامعه تاریخی گروهی از افراد سازنده هستند ، جامعه کالینزویل یک تیم فوق العاده است و من افتخار می کنم که در طول این سالها با آنها ارتباط داشته ام.”

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true