مصاحبه نهایی: بسته بندی زیست پایه CITRUSPACK - اخبار چاپ ، اخبار تبلیغات ، اخبار نشر و اخبار بسته بندی
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true
مصاحبه نهایی: بسته بندی زیست پایه CITRUSPACK

 

پروژه بعدی CITRUSPACK ، کنسرسیومی که حداکثر استفاده از محصولات جانبی ضایعات تولید مرکبات را به حداکثر می رساند و نشان می دهد که چگونه الیاف طبیعی پوست می تواند به عنوان یک افزودنی ارزان و طبیعی برای محصولات مورد استفاده قرار گیرد. تقویت بطری ها و شیشه های پلاستیکی ۱۰۰٪ زیست پایه و زیست تخریب پذیر.

تبریک می گویم که توسط هیئت داوران بین المللی به عنوان فینالیست جوایز پایداری ۲۰۲۰ انتخاب شده اید! آیا می توانید ورودی موفق خود را معرفی کنید و چه چیزی در آن بدیع است؟

ایده بسته بندی CITRUSPACK از AITIIP Centro Tecnológico و تولید کننده آب میوه چندملیتی اسپانیایی AMC Group بود. AITIIP بیش از ۲۵ سال است که در صنعت پلاستیک کار می کند و به مدت ۱۰ سال در حال تحقیق و توسعه مواد و محصولات با استفاده از پلیمرهای منابع تجدید پذیر ، تجزیه پذیر و/یا کمپوست است که پایه ماتریس مورد استفاده در CITRUSPACK را تشکیل می دهند. از سوی دیگر ، AMC برای بدست آوردن بهترین استفاده از تمام اجزای میوه ها و سبزیجات در آب میوه های خود نوآوری می کند و متعهد است که هیچ غذایی را به محل دفن زباله ارسال نکند ، به فعالیت بدون زباله دست یابد و پایداری بسته بندی خود را افزایش دهد.

CITRUSPACK استفاده از فرآورده های جانبی تولید مرکبات را که توسط AMC بازیابی شده اند حداکثر می کند و نشان می دهد که چگونه الیاف طبیعی پوست می تواند به عنوان یک افزودنی ارزان و طبیعی برای تقویت بسته بندی پلاستیکی ۱۰۰٪ زیست پایه و کمپوست استفاده شود و ضایعات را به منبع تبدیل کند. به

چالش های زیست محیطی موجود در بسته بندی که ورودی شما به آنها می پردازد چیست و امیدوارید چه تاثیری در آن داشته باشد؟

بسته بندی CITRUSPACK در چارچوب یک پروژه اروپایی به عنوان بخشی از برنامه LIFE متولد شد ، که تنها ابزار مالی اتحادیه اروپا است که منحصراً به محیط زیست اختصاص داده شده است. CITRUSPACK به طور فعال به توسعه پایدار و دستیابی به اهداف استراتژی اروپا ۲۰۲۰ در زمینه محیط زیست و تغییرات آب و هوایی کمک کرده است.

راه حل بسته بندی CITRUSPACK دو مشکل را حل می کند:

اولین مورد ، حمل نامناسب پسماندهای صنعت کشاورزی است. تولید ملی مرکبات اسپانیا در حدود ۶ میلیون تن است که تقریباً ۱/۳ این وزن در تولید آب میوه هایی مانند پوست ، تفاله ها و دانه ها دور ریخته می شود.

در حال حاضر ، بخشی از این باقیمانده به عنوان خوراک دام مورد استفاده قرار می گیرد ، اما تخمیر سریع آن باعث ایجاد مشکل زیست محیطی می شود. علاوه بر این ، حمل زباله به دلیل رطوبت زیاد ، بسیار گران است و مشکل لجستیکی ایجاد می کند.

دومین مشکلی که CITRUSPACK در حال نزدیک شدن است مدیریت ناکافی ضایعات بسته بندی پلاستیکی است.

بسته بندی به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی روزمره جامعه تبدیل شده است. با این حال ، افزایش استفاده از پلیمرهای مصنوعی (مانند PP ، PE ، PET …) به دلیل ماهیت زیست تخریب ناپذیر و منشا فسیلی تجدید ناپذیر آنها باعث مشکلات زیست محیطی شده است.

به گزارش یورواستات ، بسته بندی با ۶۳ درصد (۱۶ میلیون تن) بزرگترین عامل ضایعات پلاستیکی است زیرا اقلام بسته بندی (کیسه ، فیلم ، سینی ، بطری و غیره) محصولات یکبار مصرف با عمر مفید بسیار کوتاه هستند. در مورد اروپا ، جامعه با گذشت زمان تعهد خود را به محیط زیست افزایش می دهد و بیشتر و بیشتر مردم تلاش می کنند تا برنامه روزانه خود را از نظر مدیریت زباله در خانه تغییر دهند.

ارقام بازیافت در سالهای اخیر نشان دهنده این تعهد برای بازیافت بسته های پلاستیکی است. با این حال ، بسیاری از آنها به محل دفن زباله می رسند. بسته بندی CITRUSPACK ، از طریق استفاده از پلاستیک های زیست تخریب پذیر ، نشان می دهد که در سطح صنعتی ، از بین بردن کامل این مشکل امکان پذیر است ، زیرا هیچ زباله پلاستیکی برای مدیریت وجود نخواهد داشت.

قابلیت کودپذیری بطری توسعه یافته مطابق با استاندارد EN 13432 برای اخذ گواهینامه کمپوست صنعتی است. این آزمایشات شامل ارزیابی محتوای فلزات سنگین و جامدات فرار ، تجزیه بیولوژیکی ، تجزیه و سمیت محیطی بود.

من می خواهم از شما در مورد تصویر گسترده تری فراتر از ورود موفق شما بپرسم. “پایداری” در بسته بندی چند بعدی است-هم از نظر اهداف و هم از نظر چالش ها. آیا می توانید در مورد مهمترین موانعی که از موقعیت خود در زنجیره ارزش تشخیص می دهید و انواع راه حل هایی که می خواهید برای حل آنها (به عنوان مثال زمینه های نوآوری تکنولوژیکی ، همکاری ، مقررات) استفاده کنید ، نظر دهید؟

کمیسیون اروپا معامله سبز اروپا را ارائه کرد ، نقشه راه برای پایدار ساختن اقتصاد اتحادیه اروپا و برنامه اقدام اقتصاد دایره ای و سیاست محصولات پایدار منتشر شده است. برخی از پلاستیک های یکبار مصرف ممنوع شده اند ، مواد تجزیه پذیر oxo و برخی از پلاستیک های سخت بازیافت ممنوع می شوند.

استقرار سیستم های استفاده مجدد (مانند سیستم های حمل و نقل) برای اطمینان از تامین پایدار مواد با کیفیت بالا ایجاد می شود. علاوه بر این ، قانونگذاران ملی باید از رعایت اصول دستورالعمل های بسته بندی و دفع زباله اطمینان حاصل کنند.

واقعیت در اروپا این است که بسته به منطقه ، سیستم دفع: سوزاندن ، بازیابی انرژی ، بازیافت یا محل دفن زباله وزن های متفاوتی دارد. کشورهای دارای محدودیت در تخلیه زباله های قابل بازیافت و بازیافت ، به طور متوسط ​​نرخ بازیافت بیشتری برای زباله های پلاستیکی پس از مصرف دارند. با این حال ، در مورد مواد جدید و بازیافت ارگانیک باید بیشتر گفت. ابتکارات برای ترویج آنها انقلاب بسته بندی را تسهیل می کند ، از جمله راه حل های تجزیه پذیر و کمپوست.

تولیدکنندگان باید بسته بندی مسئولانه را در نظر بگیرند ، در مورد محصولی که در آن وجود دارد و بهترین روش دفع آن چیست و همچنین سیستم های بازیافتی را که در منطقه ای که قرار است به بازار عرضه شوند ، در نظر بگیرند. به این معنا ، محصولات پلاستیکی وجود دارد که احتمال بیشتری وجود دارد در بازیافت ارگانیک دفع شوند ، مانند محصولاتی که باقی مانده مواد غذایی هستند و بازیافت آنها با استفاده از روش های مکانیکی دشوارتر است.

بسته بندی CITRUSPACK یک راه حل طبیعی ، پایدار و تجدیدپذیر است که مواد جدیدی از خمیر و دانه های خود را به صنعت آب میوه ارائه می دهد ، که می تواند با بازگشت به خاک کمپوست شود ، به اقتصاد دایره ای کمک کرده و زنجیره ارزش جدیدی ایجاد کند.

اکثریت قریب به اتفاق اروپاییان حفاظت از محیط زیست را مهم می دانند (۹۵). تقریباً از هر ۱۰ اروپایی ۸ نفر (۷۷٪) می گویند حفاظت از محیط زیست می تواند رشد اقتصادی را افزایش دهد. نتایج نظرسنجی یوروبارومتر در مورد نگرش شهروندان اتحادیه اروپا نسبت به محیط زیست ، حمایت عمومی گسترده از قوانین زیست محیطی در سطح اتحادیه اروپا و تأمین بودجه اتحادیه اروپا برای فعالیتهای دوستدار محیط زیست را تأیید می کند. شهروند پیوندی است که زنجیره را می بندد و ظرف را در محل مناسب می اندازد.

CITRUSPACK پاسخی برای جامعه ای است که بیش از پیش آگاه و متعهد به محیط زیست است. بسته بندی CITRUSPACK در گروه های متمرکز با مصرف کنندگان با هدف به دست آوردن اطلاعات در مورد نمونه های اولیه مورد ارزیابی قرار گرفت. اطلاعات مفیدی در مورد انتظارات بسته بندی ، نیازها و آنچه مصرف کنندگان با بسته بندی پایدار درک می کنند به دست آمد. آن دسته از مصرف کنندگان که پایبندی بیشتری به پایداری داشتند ، مستعد استفاده از بسته بندی های کمپوست بودند و مایل به پرداخت هزینه های بیشتری برای تولید این نوع بسته بندی ها هستند ، زیرا هزینه مواد طبیعی و زیست پایه بیشتر است.

AITIIP با بسته بندی پایدار CITRUSPACK می خواهد به این بسته بندی جدید کمک کند که در آن چندین راه حل توسعه داده می شود و با نیازهای محصول که در آن وجود دارد و با پایان عمر مشخص سازگار می شود ، و در درجه اول به انتخابی مسئول تبدیل می شود. تولید کننده و در نهایت مصرف کننده. بنابراین ، تحولات جدید باید به صورت مشارکتی ، بین مارک های درگیر ، تولید کننده بسته بندی و مصرف کنندگان با کمک مقررات مورد بررسی قرار گیرد.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true