getir ادعای سرقت ایده های تبلیغاتی در فضای باز را که توسط Issa PR ارائه شده رد می کند - اخبار چاپ ، اخبار تبلیغات ، اخبار نشر و اخبار بسته بندی
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true
getir ادعای سرقت ایده های تبلیغاتی در فضای باز را که توسط Issa PR ارائه شده رد می کند

یک آژانس روابط عمومی ادعا کرده است که گتیر ایده هایی را که برای کمک به راه اندازی سرویس تحویل مواد غذایی در انگلستان ارائه کرده ، سرقت کرده است. این تجارت اتهام را به شدت رد کرده است.

گتیر ادعا می کند که ایده های تبلیغات در فضای باز را که توسط Issa PR ارائه شده است ، به سرقت برده است
Issa PR یکی از چندین آژانس بود که برای راه اندازی Getir’s London در سال جاری تلاش کرد ، که در نهایت توسط MSL در ماه مه برنده شد.

Getir ، مستقر در ترکیه ، خدمات تحویل مواد غذایی را از طریق یک برنامه ارائه می دهد. با پشتیبانی مایکل موریتز ، عضو هیئت مدیره سابق گوگل ، پس از رشد موفقیت آمیز در ترکیه از سال ۲۰۱۵ ، فعالیت های خود را به انگلستان و اروپا گسترش داده است.

Viet N’Guyen بنیانگذار و مدیر اجرایی Issa PR ادعا می کند ، پس از یک زمین بازی در ژانویه ، Getir شروع به استفاده از ایده های مشابه برخی از آژانس هایی که تبلیغات جعبه دوچرخه ارائه کرده بود ، کرد. در ماه های بعدی ، آژانس متوجه تبلیغات بیرونی دیگری شد که N’Guyen ادعا می کند شبیه ایده های Issa PR است ، از جمله فعال سازی در ایستگاه های اتوبوس ، واترلو ، مانع های چریکی تاکسی و Piccadilly (تصاویر زیر را ببینید).

getir ادعای سرقت ایده های تبلیغاتی در فضای باز را که توسط Issa PR رد می کند

در سمت چپ ایده های Issa PR در فضای باز برای ۱) تبلیغات جعبه دوچرخه ، ۲) تبلیغات اتوبوس و ۳) تبلیغات ایستگاه اتوبوس وجود دارد. در سمت راست ، اجرای تبلیغات فضای باز Getir برای راه اندازی آن در لندن قرار دارد.

 

گتیر در ابتدا به ادعاهای N’Guyen در مورد سرقت IP از طریق نامه حقوقی در اوایل ماه مه که ادعا می کرد “بی اساس” است ، پاسخ داد.

این نامه اضافه می کند: “ما صریحاً انکار می کنیم که گتیر به هر طریقی از IP کپی ، تقلید ، بازتولید کرده است و ما رد می کنیم که خسارت وارده به شما بوجود آمده باشد ، به این دلیل که ادعاها و ادعاهای شما را بی اساس و بدون هیچ سندی است. ”

getir ادعای سرقت ایده های تبلیغاتی در فضای باز را که توسط Issa PR رد می کند
بعداً سخنگوی Getir به PRWeek گفت كه این تجارت چندین سال از روشهای مشابه تبلیغات در فضای باز در ترکیه (تصویر بالا) استفاده كرده است.

سخنگو افزود: “گتیر از زمان راه اندازی ما در سال ۲۰۱۵ با موفقیت از طریق بسیاری از ایده ها و کانال های بازاریابی مانند تبلیغات در فضای باز و برند تجاری با دوچرخه ، پیک و کیف رشد کرده است.”

وی گفت: “پیشنهاد اینکه چنین ایده هایی دارای ارزش IP هستند بی اساس و بدون شایستگی است. در گتیر ، ما خود را به بالاترین استانداردهای اخلاقی تجارت نگه می داریم. این به چگونگی رقابت ، نحوه انجام کار و نحوه رفتار با سهامداران و همچنین شرکای تجاری مربوط می شود. ”

N’Guyen به PRWeek گفت كه در حالی كه اثبات سرقت ایده های تبلیغات در فضای باز دشوار است ، او ادعا كرد كه گتیر در ابتدا گفته بود تبلیغات جعبه دوچرخه بیش از حد “خطرناک” و “منحرف کننده” است قبل از اینکه هفته ها بعد تبلیغات جعبه دوچرخه را در لندن فعال کند.

وی گفت که بخشی جدایی ناپذیر از استراتژی و استراتژی Issa PR روشن کردن نام Getir است ، زیرا ریشه شناسی برای مخاطبان انگلیس بیگانه است. تمایز Getir از مارک های تحویل غذا مانند UberEats و Deliveroo. و ارائه قول زمانی برای سرویس (تحویل در چند دقیقه) برای هدایت بارگیری ها.

N’Guyen ادعا کرد: “ما تمام بازاریابی قبلی آنها را بازبینی کردیم – هر آژانس باید بخشی از دقت خود را داشته باشد – و آنها هرگز از قول زمان و توضیح خدمات خود به عنوان مواد غذایی در هر جعبه دوچرخه در ترکیه استفاده نکرده اند.”

اگرچه Getir به شدت اظهار داشت که از نسخه Issa PR کپی نکرده است ، اما سرقت ایده سالهاست که به عنوان یک موضوع مربوط به رهبران آژانس های روابط عمومی شناخته شده است.

در یک مطالعه PRCA 2019 ، ۴۶ درصد از روسای آژانس گزارش کرده اند که در سال گذشته حقوق مالکیت معنوی نقض شده است. در ماه مه همان سال ، الكس مایرز ، بنیانگذار و مدیر اجرایی مانیفست ، ادعا كرد كه نوشیدنی ساز BrewDog IP را به دلیل مفهوم ماءالشعیر “Punk AF” به سرقت برده است.

N’Guyen گفت این صنعت باید مراقب باشد تا از ارزش ایده های خود هنگام ارائه به مشتریان احتمالی محافظت کند.

وی افزود: “ایده های خلاق اساس صنعت ما و کاری است که ما انجام می دهیم. آژانس ها باید از IP – به معنای  intellectual property است مختصر مالکیت معنوی. در قانون آمده: ما به حقوق و IP سایر توسعه دهندگان احترام می گذاریم – خود دفاع کنند و مشتریان باید با این تولید خلاقانه به روشی منصفانه و شفاف رفتار کنند.”

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true