«ایستگاه آخر» پرتره‌ای از حوادث بوشهر در دهه هشتاد است - اخبار چاپ ، اخبار تبلیغات ، اخبار نشر و اخبار بسته بندی
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true
«ایستگاه آخر» پرتره‌ای از حوادث بوشهر در دهه هشتاد است

رقیه زیرک، خبرنگار بوشهری در آیین رونمایی از نخستین اثر خود به نام «ایستگاه آخر» از دغدغه‌هایش در حوزه آسیب‌های اجتماعی گفت.

به گزارش ایبنا، حوادث و آسیب‌های اجتماعی امرزو به جزء جدایی‌ناپذیر جامعه بدل شده‌اند که همواره و همچنان در سایه عواملی چون سیاست‌گذاری‌های اشتباه، فقر فرهنگی، فقر اقتصادی، روش‌های تربیتی غلط، بی‌سوادی و ناآگاهی در گستره جامعه رواج و جریان دارند.

بی‌شک رفتن به دل این حوادث و یافتن چون و چرایی آن‌ها کار هر کسی نیست و معمولا خبرنگارانی برای یافتن و روانکاوی حوادث و آسیب‌های اجتماعی اقدام می‌کنند که دغدغه دارند و درصدد هستند با سخن گفتن با قربانیان و حادثه‌دیدگان و قشر آسیب‌زده و بزه‌کار به روشنگری و ترسیم چهره دیگری از جامعه اقدام کنند که اغلب یا از دید مسئولان و مردم پنهان مانده یا خود نخواسته‌اند که سیاهی و کراهت آن را به‌دلایلی ببینند.

«ایستگاه آخر» نوشته «رقیه زیرک»، خبرنگار جوان و باانگیزه بوشهری از راهروهای دادگاه و زندان‌های استان بوشهر روایتی روشن و مبرهن از آدم‌هایی است که خودخواسته یا دیگرخواسته به منجلاب فساد، فحشا و قتل و بزهکاری افتاده‌اند؛ روایتی که در عین عریانی و مستند مکتوب شده و عریانی سیمای جرم و جنایت را در جامعه امروز بوشهر ترسیم کرده است.

این کتاب که به تازگی به همت نشر «نای‌بند» به مدیریت رضا معتمد راهی بازار نشر شده است. در دل خود حرف‌ها و گفته‌های تلخی را از زبان زنان و نوجوانانی جای داده که تحت تاثیر عوامل و شرایط مختلف راه خود را در زندگی گم کرده و با رفتن به بیراهه، انگ «بدنامی» را بر پیشانی خود چسبانده‌ و به نابودی زندگی خود یا ساقط کردن دیگران از آن رسیده‌اند. همراه شدن با این افراد و خواندن سرگذشت آن‌ها، قطعا تلخ است اما این کتاب منتشر شده است تا صدای آدم‌هایی را که خیلی نزدیک و در حوالی ما در حال دست و پا زدن و غرق شدن در باتلاق‌هایل زندگی هستند، بشنویم و برای نجاتشان دست به کار شویم.

«ایستگاه آخر» چکیده‌ای از گزارش‌ها و مصاحبه‌های رقیه زیرک، خبرنگار هفته‌نام «خلیج فارس» در دهه هشتاد شمسی با موضوع حوادث استان است که با رویکرد آگاهی‌بخشی و آسیب‌شناسی منتشر شده تا با مدون شدن این نوشتارها در یک کتاب پیشینه‌ای از وقوع جرم و جنایت در این استان مرزی پیش روی مخاطب قرار بگیرد.

این کتاب همزمان با نکوداشت روز بوشهر و در آیینی با حضور برخی از اعضای شورای اسلامی شهر، مسئولان استانی و استادان دانشگاه و چهره‌های ادبی و رسانه‌ای استان در خانه معلم (شماره ۲) رونمایی شد.

true
برچسب ها : ,
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true