بزرگ‌ترین اثر چاپ ‌دستی ایران در مشهد با ابعاد ۱۴ در ۱۸ متر مربع توسط گروهی از دانشجویان رونمایی شد. - اخبار چاپ ، اخبار تبلیغات ، اخبار نشر و اخبار بسته بندی
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true
بزرگ‌ترین اثر چاپ ‌دستی ایران در مشهد با ابعاد ۱۴ در ۱۸ متر مربع توسط گروهی از دانشجویان رونمایی شد.

به گزارش صنعت پنجم به نقل از ایسنا، حسن کلانتری، یک هنرمند اظهار کرد: چاپ دستی در طول تاریخ توانسته با پیشرفت تکنولوژی و نیازهای بشر همگام شود. همان‌طور که می‌دانید چاپ دومین اختراع مهم بشر پس از خط است و با اختراع چاپ بود که بشر توانست اتفاق‌ها، اختراع‌ها، قانون‌ها و سخنان و فرهنگش را برای نسل‌ها و جوامع مختلف به یادگار بگذارد.

وی با اشاره به اجرای یکی از بزرگ‌ترین آثار چاپ‌های دستی کشور در مشهد، تصریح کرد: این اثر با تکنیک «چاپ باتیک» و ابعاد ۱۴ در ۱۸ متر مربع طراحی شده که چنین مساحتی را در تاریخ چاپ دستی ایران نداشته‌ایم. این اثر از این جهت برای ما ارزشمند است که حاصل کار ۶۳ نفر از دانشجویان رشته‌ ارتباط تصویری است که هر کدام از این ۶۳ نفر، یک پارچه ۲ در ۲ متر دریافت کردند.

کلانتری ادامه داد: هر یک از این دانشجویان بخشی از این اثر را با تکنیک چاپ باتیک اجرا کردند و در انتها این ۶۳ قطعه به هم متصل و یک‌ اثر هنری بسیار بزرگ خلق شد.

وی ادامه داد: جرای این اثر تقریبا دو ماه زمان برد. با این حال تاکنون در هیچ مکانی موفق به نصب آن نشده‌ایم. فقط توانستیم بر روی دیوار ساختمان موسسه آموزش عالی فردوس از آن رونمایی کنیم، اما امیدوارم در آینده مکان مناسبی برای نصب دائمی این اثر پیدا کنیم.

کلانتری با بیان این‌که طرح این اثر مشابه یک نقشه قالی است، افزود: از طراحی و اجرای این اثر دو هدف را دنبال می‌کردیم که یکی انجام یک کار گروهی خوب و دیگری خلق یک اثر در ابعاد بزرگ بود، چراکه چاپ دستی معمولا در سایزهای کوچک اجرا می‌شود و اجرای آن در ابعاد بزرگ کار سختی است.

این هنرمند اضافه کرد: همراه با جمعی از هنرمندان مشهدی چاپ‌ دستی در حال تدارک نمایشگاهی مخصوص آثار چاپ دستی هستیم و در سال‌های اخیر سعی کرده‌ایم هر سال یک نمایشگاه چاپ دستی در مشهد داشته باشیم.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true