اعلام شیوه‌نامه عضویت کتاب‌فروشی‌ها - اخبار چاپ ، اخبار تبلیغات ، اخبار نشر و اخبار بسته بندی
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true
اعلام شیوه‌نامه عضویت کتاب‌فروشی‌ها

اعلام شیوه‌نامه عضویت کتاب‌فروشی‌ها و شرایط خرید کتاب توسط اعضای باشگاه‌های پنجمین دوره جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان

به گزارش روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به نقل از شبکه ترویج کتابخوانی ایران، جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی با مشارکت نهادهای غیردولتی و دستگاه‌های اجرایی و عمومی استان‌ها و شهرستان‌ها از جمله نهاد کتابخانه‌های عمومی، انجمن نویسندگان کودک و نوجوان، صندوق بین‌المللی کودکان سازمان ملل متحد یونیسف، کمیسیون ملی یونسکو، سازمان بهزیستی، سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، شرکت ارتباطات سیار هوشمند امین، معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران و سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در شهرها و روستاهایی برگزار می‌شود که متقاضی شرکت در این برنامه هستند.

شیوه‌نامه خرید کتاب با تخفیف از کتاب‌فروشی‌ها

از جمله حمایت‌های معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان، مهدکودک‌های فعال ارائه یارانه ویژه از طریق کتاب‌فروشی‌ها برای خرید کتاب است که با شرایط زیر انجام می‌گیرد.

کتاب - اخبار نشر - چاپ و نشر - انتشارات - اخبار چاپ و نشر - اخبار نشریات - کتابخانه - کتاب فروش- انتشار - اخبار چاپ
ماده ۱: فهرستی از کتاب‌های برگزیده ۸ سال اخیر تدوین شده است که در اختیار کتاب‌فروشان با عنوان کتاب‌های پیشنهادی پنجمین دوره جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان قرار می‌گیرد.

ماده ۲: به اعضای باشگاه‌های کتاب‌خوانی به ازای خرید تا سقفِ ۸۰ هزار تومان ۵۰ درصد از لیست کتاب پیشنهادی جام باشگاه‌ها و سایر کتاب‌های کودک و نوجوان ۳۰ درصد یارانه تعلق می‌گیرد.

ماده ۳: تخفیف ویژه برای اعضای باشگاه‌های کتاب‌خوانی و مهدکودک‌ها است و صرفاً در کتاب‌فروشی‌هایی ارائه خواهد شد که در سایت خانه کتاب ایران عضو شده باشند و فهرست این کتاب‌فروشی‌ها از طریق این سایت در هر شهر اعلام می‌شود.

ماده ۴: فهرست کتاب‌های پیشنهادی در سایت خانه کتاب ایران بارگذاری و از طریق ستادهای اجرایی شهرستان‌ها به باشگاه‌ها و کتاب‌فروشی‌های مشارکت‌کننده در جام و مهدکودک‌ها اطلاع‌رسانی می‌شود.

ماده ۵: ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌های مختلف کشور ضروری است با همکاری کتاب‌فروشان امکان تهیه فضا و میز جداگانه‌ای را برای کتاب‌های فهرست در نظر بگیرند و پوستر جام را در جای مناسب نصب کنند.

ماده ۶: فهرست کتاب‌های تأییدشده در اختیار کتاب‌فروشان و باشگاه‌ها و مهدکودک‌ها قرار خواهد گرفت.

ماده ۷: کتاب‌فروشان بر اساس فهرستی که درسایت خانه کتاب بارگذاری شده،کتاب‌ها را با تخفیف ارائه خواهند کرد.

ماده ۸: اسامی اعضای باشگاه‌ها و مهدکودک‌ها از طریق ستادهای اجرایی شهرستان‌ها با هماهنگی دبیرخانه مرکزی جام به‌طور رسمی در اختیار کتاب‌فروشی‌های هر شهر و خانه کتاب قرار می‌گیرد.

شرایط عضویت کتاب‌فروشی‌ها

هر شهرستان حداقل باید یک کتاب‌فروشی عضو طرح جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی داشته باشد. مدیران فرهنگ و ارشاد اسلامی هر شهرستان با اطلاع‌رسانی لازم برای عضویت حداقل یک کتاب‌فروشی در طرح جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی اقدام نمایند.

کتاب‌فروشی‌ها برای عضویت در این طرح باید به سایت http://jam.ketab.ir مراجعه کنند و عضو طرح‌های تخفیف کتاب برای جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان شوند.

– یارانه، ویژه اعضای باشگاه‌های کتاب‌خوانی است و صرفاً در کتاب‌فروشی‌هایی ارائه خواهد شد که فهرست آن‌ها از طریق مؤسسه خانه کتاب و ادبیات ایران اعلام می‌شود.

به اعضای باشگاه‌های کتاب‌خوانی به ازای خرید تا سقف ۸۰۰ هزار ریال از فهرست پیشنهادی ۵۰ درصد و کتاب‌های خارج از این فهرست، ۳۰ درصد یارانه تعلق می‌گیرد.

– مهدکودک‌های فعال به‌تناسب تعداد اعضای باشگاه‌های کتاب‌خوانی تا سقف ۱۵ میلیون ریال خرید، یارانه دریافت می‌کنند.

فهرست کتاب‌های منتخب در سایت مؤسسه خانه کتاب و ادبیات ایران بارگذاری و از طریق ستادهای اجرایی شهرستان‌ها در اختیار باشگاه‌ها و کتاب‌فروشی‌های مشارکت‌کننده در جام باشگاه‌ها قرار خواهد گرفت.

ستادهای اجرایی از کتاب‌فروشان درخواست کنند تا در صورت امکان، فضا و میز جداگانه‌ای برای کتاب‌های فهرست در نظر بگیرند و پوستر جام باشگاه‌ها را در جای مناسب نصب کنند.

– کتاب‌فروشی‌ها برای مشارکت بیشتر در این طرح ضروری است زمان و مکانی را در روزهای هفته برای بازدید و فعالیت اعضای باشگاه‌ها در کتاب‌فروشی خود اختصاص دهند.

اسامی اعضای باشگاه‌ها از طریق ستادهای اجرایی شهرستان‌ها با هماهنگی دبیرخانه مرکزی جام باشگاه‌ها به‌طور رسمی در اختیار کتاب‌فروشی‌های هر شهر و خانه کتاب قرار می‌گیرد.

– یارانه به کتاب‌های آموزشی و کمک‌آموزشی قرار نمی‌گیرد.

شرایط عمومی طرح

۱/ مدت زمان اجرای طرح در سراسر کشور تا پایان اسفندماه است.

۲/ ثبت‌نام کتاب‌فروشی‌های متقاضی شرکت در طرح از روز شنبه ۱۷ آبان ماه در سایت jam.ketab.ir آغاز خواهد شد.

۳/ مدت‌زمان تسویه‌حساب طرح، حداقل ۴ و حداکثر ۶ ماه خواهد بود.

۴/ ارائه تخفیف۵۰ درصدی در این طرح تنها شامل کتاب‌های پیشنهادی معرفی‌شده از سوی دبیرخانه جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان است و سایر کتاب‌های کودک و نوجوان عرضه شده در کتاب‌فروشی شامل تخفیف ۳۰ درصدی خواهد شد.

۵/ کتاب‌فروشی‌های مشارکت‌کننده در طرح تا زمان به اتمام رسیدن یارانه اختصاصی ملزم به ارائه تخفیف به مشتریان هستند.

۶/ مرجع رسیدگی به نقض شرایط، کمیته تخلفات تعیین‌شده از سوی موسسه خانه کتاب است.

۷/ خرید کتاب در طرح تنها برای اعضای باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان امکان‌پذیر است که در سایت www.bookpromotion.ir ثبت‌نام کرده باشند.

شرایط مربوط به واحد صنفی (کتاب‌فروشی)

داشتن پروانه کسب با تاریخ معتبر و مورد تائید مراجع ذی‌صلاح

تبصره ۱: در صورت تازه تأسیس بودن، کتاب‌فروشی می‌تواند یک دوره با نامه تائید از اتحادیه ناشران و کتاب‌فروشان و یا اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مربوطه مبنی بر اقدام برای دریافت پروانه، نسبت به ثبت‌نام اقدام کند.

۲. داشتن رایانه و دسترسی به اینترنت

۳. نصب پوستر طرح، در ورودی و محل قابل‌رؤیت فضای کتاب‌فروشی تا پایان طرح

۴. عدم مغایرت اطلاعات صاحب‌امتیاز در پروانه کسب با اطلاعات شخص متقاضی شرکت در طرح (به‌جز در موارد واگذاری قانونی) شرایط مربوط به ثبت خریدها

۱.ثبت اطلاعات واقعی خریدار اعم از نام، نام خانوادگی، شماره ملی و تلفن همراه

۲. ثبت مشخصات کتاب‌های فروخته‌شده هم‌زمان با فروش در پنل کتاب‌فروشی

۳. برای استفاده از سیستم، از مرورگر فایرفاکس استفاده شود.

۴. ثبت اطلاعات واقعی کتاب‌های فروخته‌شده در فاکتور فروش

۵. قیمت کتاب باقیمت درج‌شده در فاکتور تفاوت غیرمتعارف نداشته باشد.

۶. تعداد کتاب‌های فروخته‌شده با تعداد درج‌شده در فاکتور تطبیق داشته باشد.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true