آیا کداک از رکود می گریزد؟ - اخبار چاپ ، اخبار تبلیغات ، اخبار نشر و اخبار بسته بندی
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true
آیا کداک از رکود می گریزد؟

سهام دولت Eastman Kodak در معاملات سنگین این هفته ۱،۴۸۱ درصد افزایش یافته است زیرا دولت ترامپ به رهبر سابق صنعت عکاسی پیشنهاد نجات مالی برای ساخت مواد تشکیل دهنده داروهای مورد استفاده برای مبارزه با ویروس کرونا داده است.

با افزایش سهام آن از ۲٫۱۰ دلار در جمعه نزدیک به ۳۳٫۲۰ دلار در روز چهارشنبه ، ارزش این شرکت از ۹۲ میلیون دلار به ۱٫۵ میلیارد دلار رسید. سهام در دو ساعت اول معاملات روز چهارشنبه بیش از دوازده بار متوقف شد ، یک روز پس از آنکه ارزشش بیش از سه برابر شد. روز پنجشنبه سهام Kodak با ۱۰٫۲ درصد کاهش به ۲۹٫۸۳ دلار رسید.

از زمان بازگشت شرکت به بورس اوراق بهادار نیویورک پس از ظهور از ورشکستگی در سال ۲۰۱۳ ، سرعت معاملات بسیار فراتر از هر چیزی بود.

کداک ، که در روچستر ، نیویورک ، و شرکت بین المللی توسعه مالی ایالات متحده مستقر است ، روز سه شنبه اعلام کرد که این شرکت وام ۷۶۵ میلیون دلاری برای تولید مواد مخدر تحت دفاع را تأمین کرده است.

ارزش سهام کداک پس از اعلام آمادگی این شرکت برای تولید داروی ضد ویروس کرونا سر به آسمان زده بود باز هم کاهش یافت

به گزارش اف تی دات کام، سهام کداک پس از اینکه این شرکت موافقت دولت امریکا برای پرداخت وام ۷۵۶ میلیون دلاری را کسب کرد. طی دو روز ۱۹۰۰ درصد افزایش پیدا کرد. کداک تصمیم دارد از این وام برای تولید مواد دارویی که در ساخت واکسن کرونا به کار می رود استفاده کند.

ترامپ رییس جمهور آمریکا که از این طرح کداک و وام هنگفت دولت آمریکا به کداک پشتیبانی کرده است گفت: “این مهمترین معامله در تاریخ صنعت داروسازی آمریکا است.” پول توسط شرکت بین المللی مالی توسعه آمریکا به کداک بر اساس قانون تولید دفاعی(Defense Production Act) به کداک پرداخت می شود. بر اساس این قانون شرکت های آمریکایی موظفند قراردادهایی که مربوط به امنیت ملی آمریکا می شوند را پذیرفته و در اولویت قرار دهند.

اعلام این خبر باعث افزایش بی سابقه ارزش شرکت کداک شد. سهام این شرکت در یک روز ابتدا سه برابر افزایش پیدا کرد و سپس در همان روز ۵۷۰ درصد دیگر رشد کرد. بازار سرمایه این شرکت نیز بیست برابر رشد کرد و به ۲/۲ میلیارد دلار رسید.

جیم کونتیننزا مدیر ارشد اجرایی کداک به روزنامه وال استریت ژورنال گفت که ۳۰ تا ۴۰ درصد کسب و کار کداک به ساخت مواد دارویی اختصاص پیدا خواهد کرد. در طول قرن بیستم کداک آشناترین نام و برند در صنعت عکاسی بود. در حال حاضر کداک نام شناخته شده ای در عرصه صنعت چاپ است. حالا به نظر می رسد این شرکت راه پر منفعت تر دیگری برای آینده خود برگزیده است.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true