وظیفه اتحادیه های چاپی در وضعیت کنونی کرونا - اخبار چاپ ، اخبار تبلیغات ، اخبار نشر و اخبار بسته بندی
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true
وظیفه اتحادیه های چاپی در وضعیت کنونی کرونا

این روزها شاهد نارضایتی مدیران اتحادیه های چاپی هستیم. صد البته صنعت چاپ، یک صنعت مادر محسوب می‌شود از جمله صنایعی است که این روز‌ها مشکلات فراوانی را تحمل می‌کند. مشکلاتی که پیش از کرونا هم بود و با شیوع این ویروس در ایران، وارد مراحل بحرانی‌تری شد؛ به گونه‌ای که ممکن است در روز‌های آینده شاهد اخراج کارگران برخی کارگاه‌های حوزه چاپ هم باشیم.

محمدعلی انصاری پور، رئیس اتحادیه چاپخانه داران اصفهان به نقل از سایت تی نیوز اظهار داشت: صنعت چاپ مدت‌هاست با مشکلات متعدد دست و پنجه نرم می‌کند. با شیوع ویروس کرونا مشکلات بیشتری بر این صنعت نیمه تعطیل افزوده شد و اکنون بسیاری از چاپخانه داران استان در تنگنا قرار دارند.

او افزود: پس از شیوع کرونا در جهان، صادرات و واردات برای اکثر محصولات در جهان صورت نگرفت که این موارد شامل کاغذ، مقوا، مرکب و دیگر موادی که مورد نیاز صنعت چاپ است نیز می‌شد. با توجه به عدم پیش بینی ادامه شیوع این ویروس در جهان و خالی ماندن انبارها، امکان ادامه کار برای برخی از کارگاه‌ها تا زمان بهبود اوضاع وجود ندارد. البته همه این موارد وارداتی نیستند، اما متاسفانه اجناس داخلی کیفیت لازم را نداشته و چاپخانه‌داران ترجیح می‌دهند از مواد خارجی استفاده کنند.

و بی شک بیشتر مدیران اتحادیه های چاپی نیم نگاهی به دولت انداخته و فقط مدد می خواهند اما دقیقا مشخص نشده در این وضعیت از دولت چه خواسته ای دارند. مثلا اختصاص ارز دولتی؟ اختصاص مواد ضد عفونی؟ حذف مالیات امسال !! یا کمک به بیمه کارکنان؟؟

در حالی که همین نگاه را چاپخانه ها به اتحادیه ها دارند و در رده پایین تر نگاهی که کارکنان به مدیران چاپخانه ها دارند…..

بهتر است در شرایط کنونی، عزم ملی داشته و هر کاری از دستمان بر می آید برای یکدیگر بدون چشم داشت انجام دهیم. تا بزودی شاهد ایام خوب تاریخ سازی شویم…

انشاالله

true
true
true
true
  1. اسما کمالی

    خوب معلومه چی میخوان، مواد ضدعفونی، وام بی بهره، ساپورت مالی.
    لطفا از تاریخچه چاپ و کاغذ هم مطلب بگذارید. 🙏🏽

  2. مهدی کریمی

    صنعت چاپ خیلی شکننده است، امیدوارم یه فکری به حال این صنعت بشه. کارگرهای بیکار آخه چه گناهی دارن

  3. شهرام کوثری

    چرا ماهمیشه تلاش داریم نسبت به تغییر مقاومت نشون بدیم، خوب با پیشرفت تکنولوژی همه چی در حال تغییره، باید بجای تمرکز روی حفظ این صنعت های قدیمی به فکر پیشرفت در صنایع جدید باشیم. صنعت چاپ ۱۰۰% یه صنعت ضروری و مهمه ولی باید تغییرات را در نظر گرفت و با اونها همگام شد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true