اهمیت رنگ در بسته‌ بندی - اخبار چاپ ، اخبار تبلیغات ، اخبار نشر و اخبار بسته بندی
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true
اهمیت رنگ در بسته‌ بندی

 

در بازار پررقابت و مصرفی جامعه امروزی، استفاده مناسب یا نامناسب از رنگ می‌تواند در فروش یا عدم فروش یک محصول موثر باشد. رنگ می‌تواند تاثیر مهمی بر روح و روان انسان داشته باشد. به اعتقاد روانشناسان، رنگ می‌تواند فروش محصول را تا ۶۰ درصد افزایش دهد. هر رنگی از تاثیر ویژه‌ای برخوردار است. عکس‌العمل انسان به رنگ‌های مختلف به صورت اکتسابی و فیزیولوژیکی صورت می‌گیرد. درک مناسب رنگ‌ها می‌تواند تاثیر مناسبی بر روحیه و عملکرد شغلی شخص داشته باشد.

در واقع، رنگ، بیانگر اخبار و اطلاعات متعددی است. همه ما از تاثیرات مهمی که رنگ سبزه‌زار، آسمان، گل‌ها، زمین، دریا و … بر روی انسان می‌گذارند، آگاهی داریم. ذکر این نکته نیز ضروری است که بعضی از بنگاه‌های اقتصادی و شرکت‌ها، هنگام طراحی و استفاده از رنگ در تبلیغات و تیزرهای تلویزیونی، فقط بر اساس ذوق و سلیقه خود عمل کرده و به ذوق و سلیقه مشتریان و مصرف‌کنندگان،‌ توجه چندانی ندارند.

 

رنگ در بسته‌ بندی کالا

بر اساس یکی از تحقیقات صورت گرفته توسط تعدادی از روانشناسان ایالات متحده آمریکا در دهه‌های ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ میلادی، انتخاب و استفاده مناسب از رنگ می‌تواند خریداران را به خرید از یک شرکت تحت تاثیر قرار دهد. آنها با قرار دادن یک نوع مشخص قهوه در چهار ظرف به رنگ‌های زرد، قهوه‌ای، آبی و صورتی به این نتیجه رسیدند که مشتریان از رنگ زرد استقبال چندانی نکردند، اما بسته‌های صورتی رنگ به سرعت فروخته شدند.

هر رنگی، القا‌کننده طعم و مزه خاصی است و تحریک بخشی از ذائقه را به دنبال دارد. مثلا رنگ زرد،‌ ترش‌مزه، رنگ نارنجی، ترش و شیرین و رنگ قرمز نیز بیانگر مزه تند است. حال تصور کنید که برای بسته‌ بندی شکر از رنگ سبز که نشان‌دهنده مزه تلخ است، به جای رنگ آبی که نشان‌دهنده رنگ شیرین می‌باشد استفاده شود. طبیعی است که در چنین حالتی میزان فروش محصول کاهش خواهد یافت.

در پایان، باید به این مسئله توجه داشت که هر کالایی، مستلزم بسته بندی و رنگ مناسب خود است، به طوری که استفاده از یک بسته بندی مناسب با رنگ بهینه میتواند فروش یک کالا را به نحو چشمگیری افزایش دهد. اما شرکتها و تولیدکنندگان نباید تمام توجه خود را به بسته بندی معطوف کرده و از کیفیت کالا غافل شوند، زیرا همان گونه که میدانیم، مشتریان و مصرفکنندگان، بیش از هر چیز به کیفیت کالا اهمیت میدهند.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true