Special Projects با برچسب‌های زیست‌محیطی، پیشنهادات هوش مصنوعی سازگار با محیط زیست - اخبار چاپ ، اخبار تبلیغات ، اخبار نشر و اخبار بسته بندی
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true
Special Projects با برچسب‌های زیست‌محیطی، پیشنهادات هوش مصنوعی سازگار با محیط زیست

Special Projects با برچسب‌های زیست‌محیطی، پیشنهادات هوش مصنوعی و موارد دیگر خریدهای سازگار با محیط زیست را دنبال می‌کند.
پروژه‌های ویژه پنج راه‌حل را برای کمک به مصرف‌کنندگان در تصمیم‌گیری آگاهانه محیط‌زیست در طول فروشگاه‌های مواد غذایی نشان داده است، از جمله طراحی برچسب‌های زیست محیطی، تعامل دیجیتال با منوهای فیزیکی، و تفکیک معیارهای پایداری محصول درون برنامه‌ای.

بر اساس گزارش سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو)، بخش غذا مسئول حدود ۳۰ درصد از انتشار گازهای گلخانه ای در سراسر جهان است. در پاسخ، Special Projects پروژه Eco Lenses را برعهده گرفت، که در آن برای ایجاد نقاط لمسی فیزیکی و دیجیتالی کار کرد تا «راحتی» و «تجربه‌های یکپارچه» را به کافه‌ها، رستوران‌ها، فست فودها، غذای آماده و خرید آنلاین مواد غذایی ارائه کند.

در سناریوی اول، این شرکت با دانشکده روان‌شناسی تجربی دانشگاه بریستول برای بررسی تأثیر برچسب‌هایی که اعتبار پایداری را نشان می‌دهند بر رفتار مصرف‌کننده شریک شد. چهار کافه در سراسر محوطه دانشگاه در این مطالعه در اکتبر ۲۰۲۳ شرکت کردند.

پروژه‌های ویژه برای سه تا از محبوب‌ترین ساندویچ‌هایی که در کافه‌ها فروخته می‌شوند، «برچسب‌های زیست‌محیطی» جدید طراحی کردند. آنها از سیستم رنگی چراغ راهنمایی «قابل تشخیص جهانی» برای نشان دادن تأثیر کم، متوسط و زیاد زیست محیطی از نظر مصرف آب، از دست دادن تنوع زیستی و انتشار گازهای گلخانه ای استفاده کردند.

انتظار می‌رفت که این طرح‌ها ادعاهای پایداری را از راه دور منتقل کنند، در حالی که اجرای یک سیستم گرادیان «تأثیر ملایمی بر رفتارها ارائه می‌کند» و از نمادهای هشداردهنده «ارعاب‌آور»، پیام‌های «گناه‌آور» و اصطلاحات تخصصی پایداری اجتناب می‌کند. ظاهراً این رویکرد منجر به تأثیر مثبت ۵۵ درصدی بر تصمیم گیری مصرف کننده و افزایش آگاهی شد.

آزمایشات بیشتر برای بهار ۲۰۲۴ برنامه ریزی شده است.

راه حل مشابهی برای خرید آنلاین ابداع شده است. هر کالایی که در سبد خرید دیجیتال مصرف‌کننده قرار می‌گیرد، امتیاز پایداری قرمز، زرد یا سبز را نشان می‌دهد تا تأثیر زیست‌محیطی آن‌ها را نشان دهد. سپس خریدار می‌تواند برای مشاهده گزینه‌های جایگزین روی امتیاز هر مورد ضربه بزند، یا می‌تواند برای مشاهده بالاترین رتبه‌بندی گزینه‌های پیشنهادی، انگشت خود را به سمت انتهای سبز مقیاس بکشد.

از طرف دیگر، پروژه‌های ویژه پیشنهاد می‌کند که هوش مصنوعی می‌تواند غذای مصرف‌کننده را بر اساس غذای موجود در سبد خود بسنجد. از آنجا، می‌تواند جایگزین‌های مشابه و در عین حال پایدارتری را پیشنهاد کند، و مصرف‌کنندگان می‌توانند با یک ضربه غذای خود را تعویض کنند تا امتیاز پایداری فروشگاه خود را بهبود بخشند.

این شرکت اضافه می کند که در پی بحران هزینه زندگی، راه حل مشابهی برای توصیه محصولات مقرون به صرفه به مصرف کنندگان می تواند ابداع شود.

پروژه دیگری به افزایش ۵۵ درصدی گزارش شده در استفاده از برنامه تحویل غذا از سال ۲۰۱۵ اشاره کرد و آرزو داشت در هنگام سفارش دادن فست فود، پایداری و تغذیه سالم را افزایش دهد. Special Project یک ویژگی اضافی را پیاده سازی کرده است که امتیاز پایداری کلی را هنگامی که مصرف کنندگان روی یک مورد کلیک می کنند نشان می دهد که نشان دهنده تأثیر محیطی غذا است.

با یک ضربه دیگر، ماده غذایی به اجزای جداگانه و امتیازات مربوط به آنها تقسیم می شود. از اینجا، مصرف‌کنندگان می‌توانند وعده غذایی خود را در تلاش برای افزایش پایداری آن سفارشی کنند، یا از میان گزینه‌های پایدارتری که در انتهای سفارش فهرست شده‌اند، انتخاب کنند.

دو مفهوم پایانی به دنبال کمک به مصرف کنندگان برای شناسایی دقیق گزینه های پایداری در منوی رستوران ها یا کافه ها هستند. در مرحله اول، تشخیص تصویر به مصرف‌کنندگان اجازه می‌دهد از منو عکس بگیرند و تنظیمات مجدد گزینه‌ها را تماشا کنند تا پایدارترین گزینه‌ها را در بالای فهرست قرار دهند.

دومی، مصرف‌کنندگان را تشویق می‌کند تا منو را اسکن کنند، در این مرحله گزینه‌های سازگارتر با محیط زیست روشن می‌شوند و بقیه به سیاه و سفید محو می‌شوند.

امید است که هر یک از راه‌حل‌های جدید «تجربه‌های یکپارچه» را باز کند و به مصرف‌کنندگان کمک کند تا هنگام خرید یا سفارش غذا، انتخاب‌های آگاهانه و پایداری داشته باشند.

برانستون در برنامه‌های خود برای ارتقای دیجیتالی تجربه خرید غذا، از راهکار Orca Scan GS1 Digital Link QR در بسته‌بندی خود استفاده می‌کند. این کد را می توان در تلفن های هوشمند مصرف کننده اسکن کرد تا دستور العمل ها، مواد حساسیت زا، اطلاعات پایداری و موارد دیگر را بدون خروج از سوپرمارکت نشان دهد.

یونیلور همچنین با Be My Eyes همکاری کرده است تا از فناوری QR قابل دسترسی Zappar استفاده کند و یک برنامه رایگان با کمک مجازی مبتنی بر هوش مصنوعی برای مصرف کنندگان نابینا و کم بینا ارائه دهد.

 

 

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true