من برخورد تلخ صادقانه را به برخورد شيرين منافقانه ترجيح مي‌دهم - اخبار چاپ ، اخبار تبلیغات ، اخبار نشر و اخبار بسته بندی
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true
من برخورد تلخ صادقانه را به برخورد شيرين منافقانه ترجيح مي‌دهم

من برخورد تلخ صادقانه را به برخورد شيرين منافقانه ترجيح مي‌دهم.

در واپسين روزهاي سال ۱۳۸۸، يعني روز سه شنبه ۲۵/۱۲/۸۸، نشريه چاپ و تبليغات با احمد ابوالحسني نائيب رئيس اتحاديه ليتوگرافان، مصاحبه‌اي انجام داد.

در شماره ۶ نشريه چاپ و تبليغات ابوالحسني مطالبي در مورد برنامه‌هاي آينده خود گفت که در اينجا لازم ديدم تا اقدامات ايشان را به عنوان يکي از افراد هيئت مديره اتحاديه ليتوگرافان جويا شويم. در ذيل متن کامل مصاحبه آمده است.

ضمن تشکر از تشريف فرمايي شما -با توجه به پايان سال- که درگير کارهاي اتحاديه و ليتوگرافي خودمي‌باشيد. علت اصرار ما براي تشريف فرمايي شما به دفتر نشريه چاپ و تبليغات، در آخر سال اين بود که با توجه به اينکه چند ماه از انتخاب شما به عنوان نايب رئيس اتحاديه گذشته است و در آخرين مصاحبه‌اي که با يکديگر داشتيم مطرح شد شما هنوز برنامه‌هاي کلي خود را تدوين نکرده‌ايد. حال در خدمت شما هستيم تا صحبت‌هاي قبلي خود را در مصاحبه چند ماه پيش تکميل نماييد.

همچنين از شما مي‌خواهيم که به سوالاتي که در مصاحبه قبلي مطرح شد و شما پاسخ آن را به چند ماه بعد موکول کرديد پاسخ دهيد.

اولين سوال، همانطور که ديديم انتخابات ليتوگرافان چند ماه به بحث داغي تبديل شد و همگي در جريان اتفاقات رخ داده هستيم. در اين مدت، شما چه کارهايي انجام داديد که بتوان گفت انتخاب شما مثمرثمرتر از ديگران بوده است.

ج) پيش از هرچيز فرا رسيدن عيد باستاني نوروز را به تمام ايرانيان عزيز و به خصوص همکاران عزيزم در صنف و شما دست‌اندرکاران مجله چاپ و تبليغات تبريک عرض مي‌کنم. من مصاحبه خود را در شب چهارشنبه آخر سال که يکي از روزهاي باستاني ماست به فال نيک مي‌گيرم. ما نقطه نظرات و نقدهايي برهيئت مديره قبلي داشتيم که بالطبع، مصاحبه‌هايي نيز در اين زمينه انجام داديم. امروز نيز حدود چهار پنج ماهي است که در خدمت عزيزان صنف ليتوگراف که اينجانب را انتخاب کردند هستم.

اولين کاري که انجام داديم، حل کردن اختلافاتي بود که از جانب يک نفر از اعضا درميان اتحاديه ليتوگرافان و چاپخانه‌داران ايجاد شده بود. در حال حاضر، اين ارتباط ميان اتحاديه‌هاي ليتوگراف، چاپخانه‌داران و صحافان بسيار نزديک است. اين اولين کاري بوده است که هيئت مديره جديد انجام داده. هر موفقيتي که حاصل شده و در آينده نيز حاصل خواهد شد، مطمئن باشيد که نتيجه تلاش‌هاي هيئت مديره است نه شخص بنده. اگر همدلي و صداقت نباشد و اعضاي هيئت مديره، پشتکار نداشته باشند، هيچ اقدام مثبتي صورت نخواهد گرفت.

لذا در اولين اقدام، تصميم گرفتيم اين اختلافات و نفاق را تقريباً ريشه‌کن کنيم. اما هنوز هم مسائل و مشکلات جانبي وجود دارد که انشاءا… در آينده نزديک، اين مشکلات نيز مرتفع خواهد شد.

در راستاي دستيابي به اين اهداف، جلسات مختلفي بين سه اتحاديه برگزار شد. در حال حاضر، مشکلي که در تهران وجود دارد و بهتر است دوستان عزيز از آن آگاهي داشته باشند اين است که صنوف بايد از تهران خارج شوند. در زمان تصدي‌گري پست شهرداري تهران توسط آقاي کرباسچي، زميني به اتحاديه‌ها پيشنهاد شد که از تهران خارج شوند و در جاي واحدي مستقر شوند. البته زمين مورد نظر در بافت شهر تهران انتهاي اتوبان همت قرار داشت، چون کار چاپ نمي‌تواند خارج از محدوده قرار گيرد. متاسفانه اين پيشنهاد مورد موافقت واقع نشد. اگر با اين پيشنهاد موافقت مي‌شد، همان زمين براي تمام اعضا و خانواده‌هاي آنها کافي بود که زندگي راحت و مرفهي داشته باشند. در همين راستا، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي نيز حدود سه سال پيش، احداث شهرکي به نام شهرک چاپ را مطرح کرد که تا امروز به گفته يکي از دوستان ارشاد که به مسائل اين شهرک کاملاً واقف است و از نزديک مسائل را دنبال مي‌کند، هنوز هيچ اقدامي صورت نگرفته است.

در حال حاضر، سياست دولت و شوراي شهر بر اين است که خيلي از صنوف بايد از تهران خارج شوند. در همين رابطه، دولت نيز جلوي اقدامات افرادي را که پيشتر نسبت به احداث شهرک اقدام کرده و آنها را به فروش مي‌رساندند،‌ گرفته است و در کنار آن، به اتحاديه‌هاي مختلف، اختياراتي داده است که خود آن اتحاديه‌ها در هر نقطه‌اي که تمايل دارند، زميني را انتخاب کرده و مجوز احداث شهرک را براي صنف خود از دولت اخذ کنند.

در همين راستا با پيگيري‌هاي اين سه اتحاديه و اتحاديه ناشران، خوشبختانه به نتيجه رسيده و استانداري تهران، موافقت کتبي خود را براي احداث اين شهرک اعلام کرده است. چند زمين هم در نظر گرفته شده است. نامه‌هايي نيز براي فرمانداران شهرري، اسلامشهر و شهريار توسط استاندار محترم تهران ارسال شده است.

الحق نامه کاملاً روشني است که از تمام جهات منافع سه اتحاديه را در نظر گرفته است.

الحمدالله در راستاي همين قضايا، جلساتي برگزار شد و قرار بر اين شد زمين را ببينيم و پس از تعيين قيمت با فرمانداري‌ها در مورد تغيير کاربري آن صحبت کنيم. سپس دوستان عزيز را در جريان بگذاريم. البته هيچ اجباري در اين کار نيست. هر کسي که دوست داشته باشد مي‌تواند شرکت کرده، عضو شود و سهام خريدراي نمايد و متراژ مورد نظر خود را درخواست کند که برنامه کاملي براي اين مسئله در نظر گرفته‌ايم

از طرفي با دو مورد از مکان‌ها –پاساژ شقايق و پاساژ مهستان- ثابت شد که فاصله صنفي هيچ تاثير منفي ندارد و برعکس، هر چه متمرکزتر باشد، ارباب رجوع نيز به راحتي به آنجا مراجعه مي‌کند. اما نمي‌توان غافل شد، چون بازار، بازار رقابت است و کسي که مي‌خواهد فعاليت کند بايد بتواند در اين بازار رقابت، کند. در اين مورد، پاساژهاي فوق‌الذکر، معضلاتي براي صنف ما ايجاد کرده‌اند. وقتي‌که مي‌گويم صنف، منظور صنعت چاپ در تمامي حوزه‌ها مي‌باشد.

انشاا… در آينده تصميم داريم سه اتحاديه را به يک اتحاديه واحد تبديل کنيم. مشکلاتي در اين زمينه وجود داشت مبني بر اينکه در اين پاساژها، اقدامات خلافي صورت مي‌گرفت و افرادي وجود دارند که کارهايي چاپ مي‌کنند که خارج از چهار چوب اخلاقي و قانوني است. در همين راستا نامه‌اي به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي ارسال کرديم و جلسه‌اي نيز برگزار شد. قرار است در اولين فرصت نيز با نمايندگان شهرداري، اماکن و پليس امنيت جلساتي برگزار شود و مشکلات به وجود آمده براي صنف مکان‌هاي مورد نظر رسيدگي و مرتفع کنيم. اينها نمونه‌اي از اقداماتي است که در اين مدت زمان اندک انجام داده‌ايم. مسائل ديگري نيز وجود دارند از آنجا که به نتايج مطلوب نرسيده‌اند، ترجيح مي‌دهيم که غوغاسالاري نکينم و اجازه دهيم به مرحله مناسبي برسد و سپس آنها را مطرح کنيم. ولي در پايان، اين عزيزان هستند که بايد ببينند در اين مدت زمان اندک آيا تغييري مشاهده کرده‌اند يا خير.

در همين راستا براي انجام وظيفه هر روز حدود دو تا سه ساعت در اتحاديه، حضور فيزيکي دارم.

س) اهداف و برنامه‌هاي آتي شما براي اتحاديه چيست؟

ج) ما برنامه‌ها و نقطه نظرات زيادي داريم که تحقق آن مستلزم زمان زيادي است، زيرا بعضي از آنها مستلزم ساختار قوانين مي‌باشد. اين اقدامات را نمي‌توان در مدت يک يا دو روز يا چند ماه انجام داد. انجام آنها نيازمند زمان است. البته آنها را پيگيري مي‌کنيم.

همين جا اين نويد را مي‌دهم که هر فردي که ليتوگرافي دارد، مي‌تواند با همان مجوز نسبت به راه‌اندازي چاپخانه اقدام کند و تمام هماهنگي‌هاي لازم صورت گرفته است. به گفته عزيزانمان در اتحاديه چاپخانه داران چه کسي بهتر از ليتوگرافان که بخواهند وارد عرصه چاپ شوند.

از طرفي عزيزاني که با واردکننده‌ها قرارداد مي‌بندند، از آنها خواهش مي‌کنم که قبل از قرارداد با اتحاديه مشورت کنند تا مثل برخي از همکاران مشکل پيدا نکنند، به همين منظور ما با ارشاد در اين زمينه هماهنگ شده‌ايم.

و در حال تدوين قانوني هستيم که اگر کسي براي خريد دستگاه اقدام مي‌کند حتماً بايد قرارداد مشخصي را امضا کند که منافع خريدار و فروشنده کاملاً در نظر گرفته شده است و اين قراداد يک طرفه نيست. در همين فاصله نيز کساني بوده‌اند که مشکل داشته‌اند و ما مشکل آنها را به شيوه‌هاي مختلف، چه به شيوه کدخدا منشي و يا از طريق وزارت ارشاد حل کرده‌ايم.

وظيفه ما اين است که منافع اعضا را در نظر بگيريم. متاسفانه بعضي از قراردادها که با مشکل مواجه شده و به ما مراجعه مي‌کنند تاسف مي‌خورند که کاش از همان ابتدا به ما مراجعه مي‌کردند. از آنجا که قرارداد هم يک طرفه است ما نمي‌توانيم کاري قانوني انجام دهيم. در اينجا ما فقط با استفاده از روابط دوستانه خود نسبت به حل مشکل اقدام مي‌کنيم. باز هم همانطور که پيشتر گفتم اجازه دهيد مدتي بگذرد سپس برنامه‌هاي آتي خود را اعلام کنيم. ترجيح مي‌دهم اگر خبرخوشي داشتيم در مصاحبه‌هاي بعدي به اطلاع دوستان برسانم.

س) همان‌طور که مي‌دانيد وقتي که در مورد يک مديريت جديد در رابطه با صنفي صحبت مي‌کنيم که در مقايسه با ساير اصناف کاملاً فرهنگي است. از شما به عنوان يکي از اعضاي هيئت مديره، اين پرسش را دارم که مديريت اتحاديه قبل از خود را نقد کنيد.

ج) در گذشته، طبق صورتجلسات موجود اين بود که هر ۱۵ روز يک بار جلسات برگزار مي‌شد. تقريباً در اکثر جلسات، اعضاي هيئت مديره به طور کامل حضور نداشتند. الان چنين مسئله‌اي وجود ندارد. در حال حاضر، جلسات هفته‌اي يک بار برگزار شده و اعضا به طور کامل حضور دارند. پيشتر کارهاي اتحاديه توسط آقاي قاسمي انجام مي‌گرفت اما اکنون اين وظيفه تقسيم شده و همه با همکاري و همفکري مسائل را حل مي‌کنيم. ناگفته نماند که آنها نيز تلاش خود را کرده و اقدامات مثبتي انجام داده‌اند.

ولي بهتر است که در همين جا اين قضيه را نيز براي ساير اعضا در ميان بگذارم. قبلاً به دنبال راه اندازي صندوق قرض‌الحسنه براي اعضا بوديم که تا امروز اين امر محقق نشده است. پس از بررسي‌هاي لازم به اين نتيجه رسيديم که اتحاديه قانوناً نمي‌تواند چنين کاري انجام دهد. به دنبال راه‌کاري براي راه‌اندازي اين صندوق هستيم. از هر فردي نيز که در اين رابطه اطلاعات يا نقطه نظر مثبت و قانوني داشته باشد که بتواند به ما کمک کند، خواهش مي‌کنيم که پيشنهاد خود را مطرح نمايد. در همين مدت زمان اندک، نمايشگاهي داشتيم که در اين نمايشگاه در مقايسه با سال‌هاي قبل، برنامه بهتر و آبرومندانه‌تري ترتيب داديم تا بتوانيم در خدمت اعضا باشيم. در همين راستا، مسئله‌اي وجود دارد و آن مسئله اين است که بابت حضور در نمايشگاه بايد مبلغي به هيئت مديره و کارکنان پرداخت شود. اين مسئله کاملاً قانوني بوده و هيچ ارتباطي به اتحاديه ندارد. شرکت نمايشگاهي به عنوان حق الزحمه حضور در نمايشگاه پرداخت مي‌کند. اين روال هر سال وجود داشته و امسال نيز در پيش گرفته شد و مبلغي به هيئت مديره پرداخت شد که تصميم گرفتيم مبلغ تعلق گرفته به بنده و آقايان مجتبي مدني، بيژن بهادري را نگه‌داريم تا انشاا… اگر صندوق قرض‌الحسنه يا هر کار خيريه ديگري که با کمک اعضا پايه‌گذاري شد، و يا هر راهي که تشخيص داديم هزينه کنيم. جالب اينجاست آقايي که در هيئت مديره جديد جايي ندارند گفته که دو سوم اين پول متعلق به ماست. با اين حال، پس از بررسي و پرسش از نمايشگاه به اين نتيجه رسيديم که اين مبلغ مربوط به حضور در نمايشگاه است و به هيئت مديره قبلي هيچ ارتباطي ندارد. چون اگر متعلق به هيئت مديره باشد بايد به اتحاديه وارد شده و ۲۲ درصد آن نيز به مجمع تعلق گيرد. ولي ما با آن مبلغ هماهنگونه که گفتم اين نيت خير را کرده‌ايم و انشاا… به ثمر برسانيم.

مسئله جالب‌تر اين است که نمي‌دانم موضوع چيست که مثلاً آقاي شجاع در سال‌هاي قبل، غير از اين رقمي که گرفته است، پنج ميليون تومان نيز جداگانه گرفته است اگر به عنوان حق حضور در نمايشگاه گرفته است، ايشان کارمند تعاوني بوده‌اند و از تعاوني حقوق مي‌گرفته است. پس آن پول به تعاوني تعلق دارد.

س) يکي از اعضاي سابق اتحاديه ليتوگرافان در مصاحبه‌اي با يکي از نشريات اعلام کرده بود که ليتوگرافان به روز نيستند. مي‌خواهم بدانم که نظر شما در اين مورد چيست؟ و جنابعالي به عنوان نايب رئيس اتحاديه براي اين مورد چه راهکاري داريد؟

ج) واقعاً متاسفم که باز هم مجبورم اين قضيه را مطرح کنم. من اصلاً تمايلي ندارم که به مسائل حاشيه‌اي وارد شوم. ولي اين سوال، فقط سوال شما نيست. بلکه سوال اعضاي هيئت مديره و بسياري از اعضاي صنف مي باشد.

آنها اعلام کردند که اين مصاحبه‌ها چيست و اين افرادي که چنين مصاحبه‌هايي انجام مي‌دهند چه تخصصي در حيطه ليتوگرافي دارند که اين مسائل را مطرح مي‌کنند. آيا آنها ليتوگراف هستند؟ علم ليتوگرافي دارند؟ يا اينکه آيا اين افراد صلاحيت دارند؟ البته اين مشکل قبلاً هم وجود داشته است. تلويحاً تذکراتي داده شده است، ولي متاسفانه چون نتيجه نگرفته‌ايم، هيئت مديره تصميم گرفته شخصي که اين مصاحبه را انجام داده را در اولين جلسه هيئت مديره در سال جديد به حضور خواسته و توضيح دهند که اين مصاحبه را بر چه مبنا و بر اساس کدام آمار انجام داده‌اند که شايد ما به عنوان ليتوگراف و اعضاي هيئت مديره ليتوگرافان، هيچ اطلاعي نداريم و اين فرد بتواند ما را روشن کند. براساس آمار و ارقام، دستگاه‌هايي که وارد ايران شده است تماماً بايد شناسنامه داشته و از وزارت ارشاد مجوز ورود بگيرند. تمام مدارک موجود است. اي‌کاش ايشان که به قول خودش ارتباط نزديکي با وزارت ارشاد دارد و حتي ارتباط بسيار نزديکي با مجلس و ساير ارگان‌ها دارد و در بسياري از مسائل، سريعاً لابي مي‌کند، حداقل به آمار موجود مراجعه مي‌کرد.

در حال حاضر، آمار دستگاه‌هاي پيش از چاپ، چاپ، و بعد از چاپ که وارد ايران شده‌اند بر مبناي آمار و سال ساخت را در نظر بگيريد و آن را با دستگاه پيش از چاپ، پليت و ايميجي که وجود دارد مقايسه کنيد، اختلاف فاحشي به چشم مي‌خورد. در حال حاضر، ما يک صنف واحد هستيم. اما در اين قسمت مجبور هستيم چون چنين مصاحبه‌اي شده و ناچار بايد در زمينه خاصي پاسخ دهم بايد بگويم که ليتوگراف‌ها به‌روزترين صنف در ايران هستند. ولي خواهش من از اين فرد اين است که در رابطه با مسائلي که اطلاعات و معلومات ندارند، وارد نشوند. هر کسي کار خود را انجام دهد. من در اينجا سوالي مطرح مي‌کنم و دوست دارم اين فرد به من پاسخ دهد که آيا تا حالا هئيت مديره اتحاديه در رابطه با تعاوني، نقطه نظري داده است؟ در صورتي که قانوناً مي‌تواند چنين کاري بکند. چون حامي اعضاست.

جالب اين که دو نفر از اعضاي هيئت مديره تعاوني، عضو هيئت مديره ما هستند و کاملاً به مسائل واقف هستند. من متاسفم و خواهش مي‌کنم که انشاا… ديگر چنين مسائلي پيش نيايد و مطمئن باشند که ما نيز مجبور مي‌شويم کتباً به مطبوعات اعلام کنيم که با هر شخصي در مورد صنف ما مصاحبه نکنيد.

در زمينه مسائل صنفي و حرمت اعضا و حقوق آنها مطمئن باشيد که من تا آخرين لحظه ايستادگي خواهم کرد و از منافع آنها دفاع خواهم کرد.

س) به خاطر دارم که در يکي از صحبت‌هاي خود در يکي از جلسات تعاوني براي انتخاب بازرس،‌ در مورد خريد جنس از تعاوني صحبت کرديد و گفتيد که از آنجا که تعاوني مشکل دارد، خريد از آن حرام است. آيا درست مي‌گويم؟

ج) من چنين چيزي نگفته‌ام. اين مسئله در جلسه انتخاب هئيت مديره جديد تعاوني بود که اين بحث پيش آمد. بنده گفتم که طبق آمار و نامه‌آي که رئيس هيئت مديره تعاوني براي اعضا فرستاده بودند و بنده مطالعه کردم به اين مسئله شک کردم که بالطبع با دفتر چند تن از مراجع تقليد تماس گرفتم. آنها نيز گفتند بر اساس نامه و شرايط موجود در نامه، چون افراد صغير در آنجا سهام دارند براي هئيت مديره مشکل دارند نه براي خريدار. ولي يکي از آقايان گفت اين مشکل براي افرادي که در جريان هستند وجود دارد. ولي بنده بر مبناي احتياط، خريد نکردم. انشاا… که من اشتباه مي‌کنم. همه اعضاي صنف مي‌دانند که در اواخر آبان الي اواسط دي ماه سال ۱۳۸۸ فيلم در بازار بسيار کمياب شد، به طوري که اگر کسي با تعاوني تماس مي‌گرفت طبق سياست هيئت مديره و مديرعامل سعي مي‌کردند بر مبناي کم‌بود فيلم تعداد محدودي فيلم به اعضا داده شود. از طرفي بنده، هميشه داخل انبار بيش از ۶۰، ۷۰ رول فيلم دارم. در همين فاصله که فيلم در بازار کمياب شده بود، آقاي شجاع به من گفتند که اگر فيلم مي‌خواهيد براي شما بفرستم. سپس متوجه شدم که ۲۰ رول فيلم فرستاده است. از آن تاريخ حدود سه ماه مي‌گذرد. شايد اين بدبيني من باشد، يا شايد براي اعضاي هيئت مديره قبلي نيز اين کار انجام شده باشد که اگر کالايي کمياب باشد تهيه آن کالا براي هيئت مديره اتحاديه مشکل نيست و يا ممکن است اينچنين اتفاقي نيافتاده باشد.

به هر حال من به خاطر اعتقاداتم از اين فيلم ها استفاده نکردم، و همان طور که فرستاده شده بود مانند يک امانت دار از آن در انبارم نگه داري مي کنم.

چون خريد از تعاوني را درست نمي دانم بابت آن نيز چک يا پولي پرداخت نکردم. خواستم تا مطمئن شوم آيا اين فيلم ها واقعاً براي من فرستاده شده يا اشتباهي برايم ارسال کردند.

به دليل اينکه ماه ها از اين قضيه مي گذرد فهميدم که آنرا مخصوص من ارسال کرده اند. به هر حال اگر اشتباهي رخ داده باشد اين از بي نظمي تعاوني است.

به خاطر همين، تصميم دارم اين فيلم‌ها را برگردانم و متاسفم که اين اتفاق اگر براي افراد ديگر هم افتاده باشد نمي‌دانم چه بگويم و بايد اعضا در اين زمينه نظر بدهند. باز هم نقطه نظراتي که در مورد تعاوني داشته‌ام هنوز هم دارم، ولي فعلاً صلاح مي‌دانم در جايي که مسئوليت دارم انرژي خود را صرف کرده و وارد مسائل حاشيه‌اي نشويم. من برخورد تلخ صادقانه را به برخورد شيرين منافقانه ترجيح مي‌دهم.

س) همانطوري که مي‌دانيد در حال حاضر،‌ وضعيت ليتوگراف‌ها و تمام صنف به گونه‌اي است که متاثير از بحران اقتصادي حاکم بر دنياست. بعضي از ليتوگرافان ناراحت بودند که شما خيلي سريع اقدام مي‌کنيد و پرونده‌هاي ليتوگرافان را پيگيري مي‌کنيد. آيا بهتر نيست به ليتوگرافان فرصتي داده و بعد اقدامات لازم را انجام داده و پيگيري قانوني انجام شود.

ج) اين مدلي که شما مي‌گوييد وجود ندارد. براي پاسخ به اين سوال مجبورم يکي از اهداف آتي هئيت مديره را بازگو کنم. مشکل ما در مراحل مختلف چاپ مسئله قيمت شکني است. در اين ميان،‌ کساني که بيشترين نقش منفي را دارند افرادي هستند که مجوز ارشاد دارند اما فاقد مجوز اتحاديه هستند. در درجه اول، اين مسئله را خدمت تمام عزيزان عرض کنم که قانون روشن کرده است مجوزي که وزارت ارشاد صادر مي‌کند، مجوز کار کردن نيست، مجوز تاسيس است.

کسي مي‌تواند فعاليت کند که جواز اتحاديه داشته باشد. اين معضلي که در زمينه قيمت شکني وجود دارد بيشتر از جانب اين افراد است. از آنجا که جواز نگرفته‌اند، مشکل بيمه دارايي و مسائل جانبي ندارند. لزومي ندارد که حق و حقوق يک کارمند را به طور واقعي پرداخت کنند. در اين قضايا آنها قيمت شکني مي‌کنند. اگر بخواهيم جلوي اين قيمت شکني را بگيريم، ابتدا بايد به اين بي سروساماني را سامان بدهيم. افرادي که جواز ندارند نسبت به اخذ جواز اقدام کنند. قانون هم به ما اختيار داده است که اين واحدها را تعطيل کنيم و اين عزيزان بدانند که چنين واحدهايي اگر تخلفي از جانب ارائه فاکتور و … مرتکب شوند، مجازات آنها بسيار بيشتر و سنگين‌تر از واحدهايي است که داراي جواز هستند. در اين زمينه ما بسيار جدي هستيم. و متاسفيم که هنوز پرونده‌هاي زيادي وجود دارند که در حال پيگيري و رسيدگي به آنها هستيم و آنها را از طريق اماکن و بازرسي خود اتحاديه رسيدگي مي‌کنيم. همه بدانند که در اين زمينه با هيچ کس شوخي نداريم، و هر کاري که بتوانيم براي اعضا انجام مي‌دهيم .براي نمونه، از کساني که در اين مدت زمان اندک، براي اخذ جواز اقدام کرده‌اند و مقدمات جواز آنها فراهم شده است بپرسيد. اگر يکي از آنها اعلام کردند که پس از ورود به مجموعه، من يا ساير اعضا و کارکنان با آنها برخورد مناسبي نداشته‌اند دوست دارم که آن را مطرح کنند. اما بدانيد که چنين چيزي نبوده است و نيست و ما با همه عزيزان کاملاً همکاري مي‌کنيم که اين مسائل زودتر به نتيجه برسند و اگر عزيزان هم مي‌خواهند يکي از مشکلات اصلي که همان قيمت شکني است مرتفع شود ابتدا واحدهايي که فاقد جواز هستند بايد در يک چهار چوب مشخص قرار گيرند پس خواهش مي‌کنم هر کسي که تاکنون اقدام نکرده است زودتر اقدام کند. ما به همه کمک مي‌کنيم. اگر کسي هم اطلاعي در مورد فعاليت واحد بدون جواز دارد، به ما بگويد تا با آن برخورد کنيم و اين مسئله را به نتيجه برساند و بدانند که اگر در اين زمينه اقدامي نکنند مطمئن باشند که واحد آنها پلمپ خواهد شد و اين حق ما نيست، بلکه حق تمام اعضاست و ما هم مسئول هستيم. مگر اينکه اطلاع نداشته باشيم، اگر مطلع شويم مطمئن شويد که هيچ شخصي در اين زمينه نمي‌تواند جلوي هيئت مديره اتحاديه را بگيرد که به مسائل شرعي، اخلاقي و قانوني خود عمل کنند.

اين مسئله را نيز بگويم که هماهنگي لازم در اين زمينه با وزارت ارشاد صورت گرفته است و همه اعضايي که از وزارت ارشاد مجوز گرفته‌اند بدانند که فهرست آنها توسط وزارت ارشاد در اختيار ما قرار گرفته است و در سال بعد به تمام آنها رسيدگي خواهيم کرد در غير اين‌صورت، مطمئن باشند که واحد آنها پلمپ خواهد شد.

س) سخن آخر؟

ج) از شما کمال تشکر را دارم که اين فرصت را در اختيار من قرار داديد تا بتوانم مسائل و مشکلات صنف را بازگو کنم. باز هم فرا رسيدن عيد باستاني نوروز را تبريک عرض کرده و اميدوارم سال خوبي براي همه عزيزان باشند. انشاا.. سال آينده با چنين مشکلاتي مواجه نباشيم و انشاا.. دوستاني که در بعضي زمينه‌ها آگاهي ندارند به آن زمينه‌ها وارد نشوند.

 

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true