مصاحبه با مدیرعامل شرکت ریما پک - اخبار چاپ ، اخبار تبلیغات ، اخبار نشر و اخبار بسته بندی
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true
مصاحبه با مدیرعامل شرکت ریما پک

فایل صوتی مصاحبه را نیز می توانید گوش دهید…

 

لطف کنید خودتان و مجموعه وزینتون رو برای مخاطبین ما معرفی بفرمایید چند سال فعالیت دارید و چه کارهایی در زمینه فعالیت خودتون انجام می دید؟

امیر رضا صالحی مدیر عامل ریما پک هستم. مجموعه ای که در صنعت چاپ و بسته بندی در زمینه تولید جعبه و کارتن فعالیت می کنیم.
سابقه کاری ما از پدر بزرگ شروع می شود تقریبا ۶۰ سال پیش. ما نسل سوم هستیم که در این کار فعال هستیم. مجموعه پدر بزرگ چند سال پیش تعطیل شد. و مجموعه پدر تحت عنوان کارتن مبارکه از سال ۸۵ تاکنون در اختیار ماست. و همزمان با کارتن مبارکه مجموعه ریماپک را سال ۹۳ احداث کردیم هدف از احداث این مجموعه ارتقاء و پیشرفت ماشین آلات و ارائه خدمات بهتر است و مجموعه راستین یادگار در سال ۹۷ به این دو مجموعه اضافه شده است.
هر سه مجموعه زمینه تولیدشون به صورت متمرکز به روی جعبه های لمینیتی و کارتن های بسته بندی است.

از آنجا که می بینیم و شاهد هستیم در چند سال اخیر و حتی قبل از آن مشکلات فراوان کاری وجود داشته انتظار شما در مرحله اول از اتحادیه ها و انجمن های وابسته جهت رفع این مشکل چیست و در مرحله دوم به دولت جدید جهت رفع این مشکلات دارید به عنوان یک متخصص که ما از طریق نشریات و پایگاه های خبری به گوش دولت جدید برسونیم ؟

تبعا اون انتظاری که مجموعه های تولیدی مثل مجموعه ما از اتحادیه هاشون دارن اینه که بتوانند با اون ها همکاری کنند شرایط مناسب و مساعد را برایشان فراهم کنند از بابت کسب و کارشان، تهیه و تامین مواد اولیه، فضای کارشان. و بتوانند یک همسو گرایی در کارشان داشته باشند تحت یک چهار چوب مشخص . این بزرگترین فکر می کنم وظیفه اتحادیه صنوف می تونه باشه که بتونه یک دست سازی انجام بده حمایت کنه و برای کسانی که قصد دارن به این کشور خدمت کنن شرایط را مناسب کنند.
اما دولت جدید، به هر حال دولت پشتوانه حمایتی اتحادیه ها می تونه باشه با دادن تسهیلات، ایجاد شرایط راحت برای ورود کالا و ماشین آلات می تواند خیلی خیلی خیلی به مجموعه های تولیدی کمک کند.

آیا برنامه و هدفی برای توسعه مجموعه خود دارید؟ اگر برنامه ای دارید لطف کنید مختصر در زمینه توسعه مجموعه خودتون توضیح بدید?

گروه ریما، تحت عنوان ریما پک فعالیت می کند در سال های اخیر سعی کرده همواره رو به توسعه باشد. همان طور که خدمتتون عرض کردم ما تونستیم سال ۹۳ تونستیم ریماپک را تاسیس کنیم و در سال ۹۷ مجموعه راستین را تاسیس کردیم که در شهرک صنعتی صفا دشت واقع شده است. طبعا اگر شرایط مناسب باشه برنامه توسعه برای همه مالکین و مدیران مجموعه یک برنامه بسیار جذاب و هیجان انگیز خواهد بود.
ما هم مثل بقیه اگر بتونیم خودمون رو در شرایطی که هستیم تثبیت کنیم قطعا در توسعه مجموعه کار خواهیم کرد.

در مورد فرهنگ سازی و تربیت متخصصین این حوزه چه پیشنهادی دارید اگر نظری درباره تربیت متخصصین و فرهنگسازی در حوزه کاریتون دارید بیان بفرمایید؟

خب طبیعتا تنها راه ایجاد فرهنگ ومتخصص شدن افراد می تونه بصورت آکادمیک یا تجربی باشه. آکادمیک که متاسفانه در دانشگاه های ما رشته ای وجود ندارد تحت عنوان چاپ و بسته بندی. یا اگر هست خیلی بهش بها داده نشده. در صورتی که در کشورهایی که موازی با ما دارن عمل می کنند کاملا مقوله بسته بندی به عنوان یک رشته داره بررسی می شه و فارغ التحصیلان خودشو داره.
اما تو مورد تجربی و فرهنگ سازی و ایجاد متخصص های تجربی بالاخره مدیران باید تمام تلاششون رو بکنن، افراد لایق که قابلیتشو دارن جذب کنند روی اونا کار کنن که انشاالله بتونن یک ایجاد فرهنگ و تولید متخصص داشته باشیم.

از نظر شما آیا مشکلات در حوزه صنعتی ما تنها به تحریم ها و عوامل خارجی مربوط میشه یا عوامل دیگری نیز در مشکلات ما نقش دارند اگر وجود دارد در مورد آن توضیح بفرمایید؟

به نظر من اکثر موانع و مشکلاتی که وجود داره مربوط به داخله. خیلی خیلی خیلی محدود عوامل خارجی هستند که می تواند روی صنعت ما تاثیر داشته باشد. قطعا بی تاثیر هم نخواهد بود. ولی اگر به صورت داخلی یک همبستگی وجود داشته باشه خیلی از مشکلاتی که در حال حاضر وجود دارد قابل رفع است.
فعالیت خود را در مقایسه با فعالیت رقبای خودتون چگونه ارزیابی می کنید چه شرایطی می تواند حاکم باشد تا یک فعالیت به بهترین حالت انجام شود.
مجموعه ما از نظر کیفی فکر می کنم قابل رقابت با مجموعه های خارجی هستند. اما مسئله اینه که مجموعه های خارجی بسیار تکمیل ترند فضای بهتری برای کار کردن دارند و پروسه انجام عملیاتشون خیلی کاملتره و این نقطه ضعف تمام مجموعه های داخلی ماست.

به نظر شما آیا اتحادیه ها و انجمن های مربوط به فعالیت کاری شما در رسته کاری شما به فعالیت خودشون اشراف دارند اگر مطلب یا پیشنهادی برای اتحادیه ها و انجمن ها دارید در این مورد دارید بیان بفرمایید؟

به نظرم قطعا اتحادیه ها به نسبت کارهایی که می توانند انجام بدن یک علم و آگاهی دارند اما اینکه آیا واقعا حاضرن این کار رو انجام بدن این خودش جای سوال داره و اینکه بتونند با رایزنی های ممکن به نتیجه مطلوب برسون خودش جزو شرایطی است که خودش وابسته به اون اتحادیه و استراتژی هست که برای خودشون تعریف کردند.

در ابتدای مهر ماه نمایشگاه بین المللی صنعت چاپ به مدت چهار روز ایجاد می شه نظر شما درمورد برگزاری این نمایشگاه چیست ؟
و آیا برگزاری این نمایشگاه به این روش را مناسب می دونید یا خیر ؟ اگر نظری در این مورد دارید بفرمایید! و توضیح بدید که آیا این نمایشگاه از نظر شما به درستی و مناسب برگزار می شه یا خیر

ما در سنوات گذشته در این نمایشگاه شرکت کردیم و به نظرم خیلی مفید بوده . اما پارسال و امسال تصمیم گرفتیم که این کار رو نکنیم
به علت وجود این بیماری که شایع شده، هم بازدید رو کم می کنه و هم خودمونو تو خطر می اندازد.
قطعا اگر درست برگزار بشه تو شرایطی که این بیماری نباشه، به واحدهایی مثل ما خیلی کمک می تونه بکند.

اگر فکر می کنید صحبتی برای گفتن هست که ما نپرسیدیم و حس می کنید این پرسش در این مصاحبه گنجانده نشده بفرمایید

ممنون از محبتتون از زمانی که برای ما گذاشتید. من فکر می کنم تنها مطلبی که هست امیدوارم که یه روز بیاد که سندیکا ها و اتحادیه ها بتونند در واحدهای صنفی حالا هر کدوم در هر رسته که هستند اگر چاپ هست چاپ، اگر بسته بندی یا کارتن هست ، کارتن؛ اینها رو متحد کنند. یک شکل و شمایلی بهش بدن از این گسستگی و گسیختگی نجات بدن که هر واحدی قیمت گذاریش بر مبنای ماشین آلات و یا شرایط خودش بخواد باشه یه حداقل رنجی وجود داشته باشه و یا حداکثر طبق اون همه بتونن فعالیت کنند که هم رضایت مشتری ایجاد بشه و هم رضایت تولید کننده.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true