دومین جایزه ملی کتاب سال جوانان ایران مردادماه برگزار می‌شود - اخبار چاپ ، اخبار تبلیغات ، اخبار نشر و اخبار بسته بندی
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true
دومین جایزه ملی کتاب سال جوانان ایران مردادماه برگزار می‌شود

دومین دوره جایزه ملی «کتاب سال جوانان ایران» مرداد ماه امسال برگزار می‌شود، پذیرش اثر برای این جایزه تا پایان خرداد ۱۴۰۰ ادامه دارد.

امین آصفی رییس کمیته اطلاع رسانی کتاب سال جوانان در گفت‌وگو با خبرگزاری ایبنا، با اشاره به برگزاری دومین جایزه ملی کتاب سال جوانان ایران گفت: برپایه استاندارد جهانی و تعریف پذیرفته شده یونسکو، بازه سنی ۱۵ تا ۲۹ سال، دوران جوانی شناخته می‌شود و با توجه به اهمیت این مقطع سنی به آثار و نوشته‌های جوانان باید اهمیت داد و این جشنواره در صدد این است که آثار برتر جوانان را انتخاب و به جامعه معرفی کند.

وی ادامه داد: این جایزه با همکاری کانون فرهنگ و اندیشه ایرانیان و با آرمان نکوداشت و تشویق برترین پدیدآورندگان نوقلم کشور از سال گذشته پایه‌گذاری شد و امسال نیز در ادامه این روند تلاش داریم دومین دوره جایزه را برگزار کنیم.

آصفی با دعوت از نویسندگان جوان و خوش‌قلم برای ارسال اثر به دبیرخانه جشنواره عنوان کرد: همه جوانان فرهیخته مولف، مترجم و مصحح، همچنین ناشران می‌توانند کتاب یا کتاب‌های پیشنهادی خود را معرفی کنند اما نکته مهم این است که پدیدآورندگان همه باید زیر ۲۹ سال یعنی متولدین سال ۱۳۶۹ به بالا باشند.

وی تاکید کرد: داوری آثار نیز در برگیرنده همه موضوعات رده‌بندی دیویی و حوزه کودک و نوجوان است ولی کتاب‌های کمک آموزشی پذیرفته نمی‌شوند همچنین کتاب‌هایی که دارای چند پدیدآورنده هستند، حداقل باید یک پدیدآور جوان داشته باشند.

به گفته آصفی، کتاب‌ها باید در بازه زمانی آغاز سال ۱۳۹۸ تا پایان سال ۱۳۹۹ برای نخستین‌بار چاپ شده باشند همچنین افراد پس از ثبت‌نام در سایت کتاب سال جوانان باید دو نسخه از کتاب به همراه اسناد هویتی جوان صاحب‌اثر را به دبیرخانه ارسال کنند.

وی با بیان اینکه علاقه‌مندان تا پایان خرداد ماه فرصت ثبت‌نام و ارسال اثر دارند، یادآور شد: دومین دوره کتاب سال جوانان با همکاری معاونت امور جوانان وزارت ورزش و جوانان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران برگزار خواهد شد.

علاقه‌مندان برای آگاهی بیشتر می توانند با شماره های ۸۸۹۴۸۸۲۰ و ۰۹۳۶۶۸۸۵۸۹۹ تماس بگیرند.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true