نامزدهای نهایی جایزه کتاب جویس کارول اوتس - اخبار چاپ ، اخبار تبلیغات ، اخبار نشر و اخبار بسته بندی
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

false
true
true
نامزدهای نهایی جایزه کتاب جویس کارول اوتس

بنیاد ادبی سیمپسون حامی مالی جایزه کتاب جویس کارول اوتس اسامی نامزدهای نهایی این جایزه را در سال ۲۰۲۱ اعلام کرده است.
به گزارش  لیت‌هاب، بنیاد ادبی سیمپسون حامی مالی جایزه کتاب جویس کارول اوتس اسامی نامزدهای نهایی این جایزه را در سال ۲۰۲۱ اعلام کرده است. این جایزه چند سالی است که به بهترین آثار داستانی منتشر شده در کشور آمریکا اعطا می‌شود.

جویس کارول اوتس نویسنده و شاعر آمریکایی یکی چهره‌های ادبی موفق دوران معاصر کشور آمریکاست که در کارنامه ادبی خود کتاب‌های فراوان شعر، نمایشنامه، داستان‌کوتاه، نقد و بیش از پنجاه عنوان رمان دارد. جویس کارول اوتس جوایز معتبر متعددی از جمله جایزه‌ کتاب سال آمریکا و جوایز اُ‌هنری، گوگن‌هایم و پِن را دریافت کرده و آثارش بارها به دور پایانی جایزه‌ی پولیتزر راه یافته‌اند.

جایزه کتاب جویس کارول اوتس به افتخار این نویسنده آمریکایی از سال ۲۰۱۷ با ارزش ۵۰هزار دلار از بهترین آثار داستانی منتشر شده در آمریکا تقدیر می‌کند که داوران آن هر سال از میان منتقدان ادبی، ناشران، نویسندگان و دیگر عوامل صنعت نشر کتاب انتخاب می‌شوند.

چهار کتاب به عنوان نامزدهای نهایی این جایزه انتخاب شده‌اند:

دانیل ایوانز با کتاب دفتر تصحیحات تاریخی / انتشارات ریورهد

جنی اوفیل با کتاب آب‌وهوا / انتشارات ناف

دارین استراوس با کتاب ملکه سه‌شنبه/ انتشارات رندوم هاوس

لیزلی تنوریو با کتاب پسر اقبال خوب / انتشارات اکو

جوزف دی‌پریسکو رئیس هیئت داوران امسال جایزه در اظهاراتی به نمایندگی از بنیاد ادبی سیمپسون گفت: تمام چهار کتاب انتخاب شده برای کسب این جایزه همگی شایسته تقدیر هستند و قرار است نفر برتر در اواخر ماه آوریل به صورت مجازی اعلام شود.

به گفته هیئت برگزار کننده این جایزه نویسندگان انتخاب شده به عنوان نامزدهای نهایی همراه خود جویس کارول اوتس به صورت ویدیویی در مراسمی قبل از اعلام جوایز حاضر خواهند شد و درباره داستان‌های خود توضیح می‌دهند.

نام جویس کارول اوتس در فهرست اساتید برجسته‌ علوم انسانی دانشگاه پرینستون ثبت شده و از سال ۲۰۱۴ که دوران بازنشستگی‌اش از این دانشگاه آغاز شده، یک‌بار در سال نگارش داستان کوتاه خلاق را در دانشگاه برکلی تدریس کرده است. بسیاری از کتاب‌های کارول اوتس به فارسی ترجمه شده‌اند.

یکی از کتاب‌های برجسته اوتس اتاق کار نام دارد که در یازده روایت از ژانرهای گوناگون، جهان‌های مختلفی را بازنمایی می‌کند و تاثیر محیط ‌ ‌کار، روابط کاری و نقش شغلی که انتخاب می‌کنیم بر «آدمی که می‌شویم» را یادمان می‌اندازد. فضای کار همیشه در حال دگرگونی است اما به رغم همه‌ این تغییرات، خود ما فرقی با اجداد اولیه‌مان نداریم؛ کماکان در همه‌ شغل‌ها و اتاق‌های کار دنبال پیدا کردن نقش‌مان در غار زندگی هستیم.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true